Všechny články

Segmentace

Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Segmentace

Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Co je segmentace?

Jednoduše řečeno se jedná o efektivní práci s databází, kdy dochází k rozdělení Vašich kontaktů na skupiny (segmenty) podle toho, na jakou skupinu lidí plánujete zacílit. Zákazníky si můžete rozdělit podle pohlaví, zájmů nebo jejich nákupního chování. Podmínek, které mohou být v segmentaci použity, je však nespočet. Obzvlášť, pokud pracujete se statisícovou databází Vašich zákazníků. Hlavním důvodem, proč segmentovat, je zajistit lepší zacílení na zákazníky a doručit tak relevantnější obsah.

Co je pro segmentaci potřeba?

Abyste mohli začít segmentovat a začít Vaši databázi naplno využívat a cílit na Vaše konkrétní zákazníky, budete potřebovat co nejvíce informací o Vaší klientele. Jinak řečeno, budete potřebovat kvalitní databázi kontaktů. Informace jsou u segmentace základ a bez nich se bohužel nikam neposunete. Respektive nebudete schopni segmentovat.

Pokud používáte e-shopová řešení Shoptet, Upgates, Wexbo nebo PrestaShop, můžete použít jednoduchý doplněk, který propojí Váš e-shop s Mail Kompletem. Případné propojení a přenos informací lze také zajistit pomocí mikro služby. Implementace je řešena na naší straně nebo pomocí API klíče, kdy se implementace řeší na straně klienta. Díky tomuto propojení dojde k automatickému přesunu informací o Vašich zákaznících do Vašeho účtu v Mail Kompletu. Tyto informace pak můžete využít pro Vaše konkrétní segmentace.

Výše uvedené propojení je jednoduché a efektivní, neboť je automatické a informace se do Mail Kompletu nahrávají automaticky a pravidelně. Pokud je tento způsob pro Vás příliš složitý, lze použít i klasické formuláře, které Vám k získání informací také mohou pomoci. Musíte však brát v úvahu, že tento způsob je trošičku časově náročnější. Čas musíte trávit nejen přípravou, ale také následným zpracováním.

Možnosti segmentace v Mail Kompletu

V Mail Kompletu se Vám nabízí segmentování hned na čtyřech úrovních

Na úrovni uživatelských dat

Segmentace na úrovni uživatelských dat se odvíjí od informací, které o jednotlivých příjemcích máte. Budete pracovat s daty, které jste do Vašeho Mail Komplet účtu nahráli ručně pomocí souboru v excelu nebo jsou přenášená automaticky pomocí jednoho z výše uvedených řešení.

  • Příkladem segmentace na úrovni uživatelských dat může být:
    • Pohlaví
    • Kraj
    • Město
    • Svátek
    • Spokojený/Nespokojený (např.: s produktem)
    • aj.

Na úrovni kampaní

Při segmentaci na úrovni kampaní pracujete s kampaněmi, které již někdy v minulosti proběhly. Díky této segmentaci můžete reagovat na chování uživatelů, kteří nějakým způsobem provedli nebo neprovedli aktivitu ve Vámi zaslaném e-mailu.

  • Příkladem segmentace na úrovni kampaní může být:
    • Uživatel otevřel kampaň
    • Uživatel klikl na jakýkoliv odkaz v kampani
    • Uživatel neprovedl v kampani žádnou aktivitu
    • Uživatel obdržel e-mail z kampaně
    • Uživatel neobdržel e-mail z kampaně

Na úrovni aktivity uživatelů

Segmentace na úrovni aktivity uživatelů reaguje celkově na chování uživatelů. Respektive na jejich aktivitu, co se Vašich e-mail marketingových kampaní týče.

  • Příkladem segmentace na úrovni aktivity uživatelů může být:
    • Uživatel alespoň jednou otevřel e-mail
    • Uživatel alespoň jednou klik na odkaz
    • Uživatel nikdy neklikl ani neotevřel e-mail
    • Uživatel otevřel nebo proklikl za poslední měsíc
    • Uživatel otevřel nebo proklikl za poslední 3 měsíce
    • Uživatel otevřel nebo proklikl za posledních 6 měsíců
    • Uživatel otevřel (za posledních XY dní)
    • Uživatel neotevřel (za posledních XY dní)
    • Uživatel neproklikl (za posledních XY dní)

Na úrovni aktivity uživatelů na webu

Pokud máte Váš e-shop propojený s Mail Kompletem, a to ať už prostřednictvím doplňku, vzdáleného datového zdroje nebo mikro službou, otevírá se Vám spousta možností pro segmentace. Segmentace se odvíjí od chování a aktivity uživatelů na Vašem webu.

  • Příkladem segmentace na úrovni aktivity uživatelů na webu může být:
    • Stav poslední objednávky
    • Datum poslední objednávky
    • Počet objednávek
    • Uživatel zakoupil zboží z kategorie
    • Uživatel nedokončil objednávku
    • Uživatel nakoupil v obchodě

Proč se segmentace vyplatí? Díky segmentaci dosáhnete:

  • vyšší míry otevřenosti a proklikovosti e-mailů
  • vyššího konverzního poměru
  • lepšího počtu relevantnějších zákazníků
  • nižšího počtu odhlášených
  • zvýšení důvěryhodnosti ze strany Vašich zákazníků

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru