Všechny články

Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys. V rámci finančního plánování a řízení se často setkáte s obchodními příležitostmi. Ať už plánovanými či neplánovanými. Konkrétně může jít o speciální akce u dodavatele, výhodnou možnost se předzásobit, investovat do reklamy apod. A právě díky externímu financování od Lemonero se těchto příležitostí můžete naplno chytit a nenechat si je utéct. Pro investice do nich totiž můžete získat až 1 000 000 Kč, které budete mít na účtu k dispozici do 10 minut, na pár kliknutí a plně online. Bez papírování, bez ručení a s běžně dostupnými dokumenty. 

 

Mít ve financích nepořádek se nikdy nevyplácí, a to platí jak u těch osobních, tak u podnikových. Zpočátku se vám může dařit dosahovat růstu i bez většího plánování. Jakmile však společně s profitem začnou strmě stoupat i náklady, mohly by vám peníze začít unikat.

 

Finančnímu plánování byste měli dávat pozornost při všech podstatných milnících, kterými si váš byznys projde. Mělo by být součástí všech podnikových aktivit, ať už se jedná o expanzi do zahraničí, marketing nebo například nábor nových spolupracovníků.

 

Jak finance plánovat si povíme v následujících řádcích.

Máte ujasněny krátkodobé cíle?

Žijeme ve stále zrychlující se době a postupy, které fungují dnes, za několik měsíců už mohou ztrácet na svojí relevanci. To si spousta podnikatelů uvědomuje – a zpracovává tedy jak dlouhodobou, tak i krátkodobou finanční strategii. 

 

Díky plánování na několik let dopředu si ujasníte směr, kterým se chcete ubírat. Od něj se pak odvíjí jednotlivé kroky, které budete muset učinit, abyste cílů dosáhli.

 

Krátkodobé finanční plánování je neméně důležité. Většinou se tvoří každý měsíc, kvartál nebo rok. S ním si uděláte představu, kolik budete muset pro jednotlivé kroky uvolnit prostředků tak, abyste dosáhli růstu. Tyto částky se mohou neustále měnit na základě aktuálních trendů a situace na trhu.

 

Prostřednictvím obou typů plánování budete schopni lépe předpovědět budoucí profitabilitu vašeho podnikání a sestavovat další budoucí plány. Pomohou vám také v případě, že budete chtít získat investory. Jejich důvěra v projekt se totiž často zakládá na realističnosti vašeho plánu.

 

To stejné platí i pro externí financování, jako jsou například úvěry od banky. V Lemonero však můžete získat potřebné prostředky i bez komplexního finančního plánu a byrokracie. Financování Lemonero  je založeno na umělé inteligenci, která dokáže předpovědět přibližnou budoucí profitabilitu byznysu, díky čemuž získáte mnohem větší šanci na úspěch než v případě běžných poskytovatelů. Schvalováno je až 80 % žádostí, a to během několika minut. Až 1 000 000 Kč k investicím do vašeho e-shopu pak můžete mít na účtu do 10 minut, na pár kliknutí. Navíc plně online, bez ručení a s běžně dostupnými dokumenty. 

 

Lemonero | Chytré financování pro e-shopy

Bez tvrdých dat to nepůjde

Abyste z finančního plánování vytěžili maximum, je potřeba jej zakládat na reálných a tvrdých datech. Sběr takových informací pro vás nebude nikterak obtížný, pokud si řádně evidujete vaše příjmy a výdaje. Náhled do nich totiž představuje skvělý základ finanční strategie.

 

Čísla přímo reflektují vývoj každého byznysu. Poskytují náhled do stavu vašeho podnikání, a to ve všech fázích jeho fungování. Nastíní úspěchy a upozorní na oblasti, na kterých je potřeba zapracovat. Díky nim budete moci při plánování brát v potaz třeba proměnlivost nákladů a zisků v rámci celého roku a vyhnout se chybám, kterých jste se v minulosti dopustili.

 

Bez tvrdých dat to nepůjde
 
Zaměřte se na sledování zisků a ztrát

Tento bod navazuje na ten předchozí, důležitost sledování těchto dat je totiž nutné zdůraznit. Žádný profitabilní byznys se neobejde bez monitorování zisků a ztrát za specifická období. Tyto údaje vám pomohou udělat si představu o výkonnosti vašeho projektu. Do vyhodnocování je potřeba zahrnout:

 

  • profity z prodejů,
  • náklady na nákup zboží,
  • jakékoli výdaje,
  • marketingové náklady.
 

Prostřednictvím těchto informací jednoduše vykalkulujte výši vašich čistých zisků. Díky tomu budete následně schopnosti zhodnotit celkovou finanční strategii. Můžete si totiž porovnat váš plán s reálnými čísly, a tak budete moci s rozpočtem pracovat tak, abyste zajistili stabilní růst vašeho podnikání.

 

Zpočátku možná ze získaných čísel nebudete schopni vyvozovat výsledky. Pakliže však zisky a ztráty budete monitorovat a analyzovat pravidelně, brzy je budete schopni zasazovat do širšího kontextu.

 
Zaměřte se na sledování zisků a ztrát

Myslete na stanovení a dodržování rozpočtu

Díky sledování dat budete moci nastavovat rozpočty na jednotlivé aktivity, což je naprostým základem jakékoliv finanční strategie. Náklady tak rovnoměrně rozložíte a vyhnete se utrácení, které by vaše prostředky mohlo logicky ohrozit.

 

Dalším plusem chytrého plánování rozpočtu je schopnost předvídat, jakých výsledků je možné dosáhnout tak, abyste splnili svoje cíle, a také jak velkou investici budete v určitém období potřebovat.

 

Při stanovování rozpočtu myslete také na finanční rezervu. Stejně jako tomu je u osobních financí, v případě potřeby vám pomůže překlenout náročnější období.

Sledujte vaše cash flow

Jak už jsme si řekli na začátku, tempo dnešní doby je velice rychlé – a čím lépe se mu přizpůsobíte, tím dříve můžete dosáhnout úspěchu. Tato éra vyžaduje efektivní řešení, a to i v rámci financí v podniku. Je tedy nutné mít neustálý přehled o toku peněz.

 

Ten vám mimo klasické internetové bankovnictví mohou propůjčit specializované nástroje. V těch se dají výdaje kategorizovat podle jejich účelu a u větších firem také podle členů jednotlivých týmů. Díky tomu budete moci jednoduše reagovat na špatnou práci s rozpočtem či nevyužité finance investovat do jiných aktivit.

 

Jako poslední tip si uveďme, že každé podnikání je unikátní. Má jiné aktuální potřeby, a tak je zapotřebí aplikovat odlišný přístup k financím. Pakliže jste se v práci s vaším kapitálem zasekli, vždycky můžete požádat o pomoc Lemonero, které je odborníkem na financování a finanční řízení e-shopů. 

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

Zpět
nahoru