Všechny články

Kvalitní databáze versus GDPR

Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

Kvalitní databáze versus GDPR

My, z hlediska e-mail marketingu, se na tuto změnu díváme určitě pozitivně. Především proto, že současné databáze jsou mnohem důvěryhodnější a relevantnější. Lze s nimi mnohem lépe pracovat a segmentovat. GDPR napomohlo k aktualizaci nejedné databáze a nejednoho e-shopu. Došlo k odstranění těch uživatelů, kteří se o nabízené produkty nezajímali, a naopak zůstalo silné jádro, které naopak rádo vidí ve svých e-mailových schránkách novinky a nabídky od svého e-shopu či jiného subjektu.

Základem, a hlavně úspěchem současného e-mail marketingu, je silná databáze kontaktů! Jak ale takovou databázi budovat a jak o ni pak následně pravidelně pečovat?

Především byste měli být schopni si odpovědět na následující tři otázky:

  • Víte, jakým způsobem jste jednotlivé kontakty získaly?
  • Je databáze kontaktů v souladu s GDPR, máte od jednotlivých příjemců souhlas, že o Vaše novinky a nabídky mají zájem?
  • Jsou Vaše data aktuální?

Pokud jste na tyto otázky odpověděli kladně, tak jdete tou správnou cestou.

Nákup databáze? Rozhodně ne!

Určitě se vyhněte jakémukoliv nákupu databází od třetích stran! Připomínáme to znovu a s velkým vykřičníkem, jelikož se to bohužel stále děje. Nejen, že se jedná o nelegální krok, ale také Vám to v žádném případě nepomůže s budováním kvalitní databáze. Nejenže od takových příjemců můžete obdržet X zpětných e-mailů, případně stížností, že se k Vašim newsletterům nepřihlásili, ale také řada těchto e-mailů skončí v nevyžádané poště či k jejich doručení nedojde vůbec. Nemluvě o udržování, zachování a budování Vaší dobré pověsti, která je cenná jako zlato a znovu se získává jen velmi těžce.  Když to sečteme a podtrhneme, tak nákup databáze není zrovna ta správná cesta.

Jak na kvalitní databázi?

Dárečky má každý rád!

K tomu, abyste získali kvalitní kontakt, je potřeba udělat „něco“ navíc. Přesvědčte Vaše budoucí zákazníky, že jim máte co nabídnout, že jim máte co předat, čím je zaujmout. Vžijte se do role zákazníka, představte si sami sebe, kdy Vy jste naposled někomu poskytli Váš e-mail a co byl ten impuls, že jste byli ochotni jej předat. Lidé obecně neradi sdílejí své údaje jen tak, takže je potřeba jim za poskytnutí e-mailového kontaktu něco nabídnout. Může se jednat o e-book, webináře, návody, dopravu zdarma nebo slevu na první nákup.

Sběrné formuláře

Určitě je vhodné mít na Vašich stránkách sběrný formulář, který bude nejen na úvodní stránce, ale také na dalších podstránkách Vašeho webu. Formulář by měl být na jasně viditelném místě. Pohrajte si s grafikou, která bude pro oči lákává. Vymyslete krátký, jednoduchý text, který bude formulář doprovázet, a hlavně nezapomeňte zmínit výhody, které z odběru plynou. Co uživatel dostane a na co se může těšit, pokud Vám svůj e-mail přenechá?  

Pro vytvoření přihlašovacího formuláře budete potřebovat HTML kód, který si jednoduše vygenerujete ve Vašem účtu v Mail Kompletu a ten následně vložíte do Vašich webových stránek. V naší nápovědě v článku Jak vložit přihlašovací formulář na web najdete podrobný jednoduchý postup.

Pop-up okna

Pro někoho „otravná“ okna, ale stále se jedná o velmi efektivní způsob, jak obohatit Vaši databázi. Stejně jako u přihlašovacího formuláře, tak i zde se hodí za poskytnutí e-mailu něco zákazníkovi nabídnout, aby neměl pocit, že jenom dal, ale nic na oplátku nezískal.

Tvorba obsahu na Vašem blogu a následná komunikace na sociálních sítích

Nezapomínejte ani na tvorbu kvalitního obsahu pro Váš blog. Napsali jste nějaký článek, nápovědu, připravili jste podcast či natočili video? Zveřejněte to! Nejen na Vašich stránkách, ale využijte také sílu sociálních sítí a šiřte tento obsah dál. K příspěvku vložte lákavý obrázek, který zaujme a nezapomeňte vložit odkaz, který nasměruje zákazníka na stránku s článkem či kamkoliv jinam, kde kontakt můžete zachytit.

Cílem našeho článku byla připomínka GDPR a co všechno nám tato směrnice za poslední 3 roky přinesla.

Příště se s Vámi podělíme o důležité informace, které se budou týkat segmentace a jaké kroky je důležité podniknout, aby Vaše e-maily nekončily v nevyžádané poště.

 

Krásné léto z Mail Kompletu

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru