Všechny články

Trendy v e-mail marketingu 2021

Přečtěte si, která témata budou tento rok e-mailingu vládnout. Připíšete si určitě bonusové body, když o nich budete vědět.

Trendy v e-mail marketingu 2021

Trendy v marketingu se mění každou chvíli a o e-mail marketingu to platí dvojnásob. Sepsali jsme několik hlavních témat, kolem kterých se letos bude e-mailing točit. 

Umělá inteligence
Dat o zákaznících, jejich chování a pohybu na internetu je k dispozici víc než dost. A právě s jejich tříděním, vyhodnocováním a následnou automatizací pomáhá umělá inteligence. Ačkoliv jde o velké téma, ne zdaleka pro každého je to nezbytná investice. Záleží předně na finančních možnostech a z nich vycházející marketingové strategii. V budoucnu se však předpokládá trend stoupající důležitosti umělé inteligence nejen v e-mail marketingu. Strojové učení dnes dokáže studovat nákupní chování zákazníka a na jeho základě nabízet relevantní produkty v e-mailingu.

Automatizace
Každý už o nich určitě někdy slyšel a tento fenomén přechází v posledních letech i do e-mail marketingu. Automatizace mají význam hned na několika frontách. Nejenže nemusíte všechno odesílat ručně, ale lze díky nim vystavět strategie, založené na chování uživatele a lépe tak zacílit řízené sekvence e-mailů. Může jít například o welcome kampaň nebo opuštěný košík. S automatizacemi Vám pomůže i náš nástroj pro e-mailing Mail Komplet. Snadno si zde nadefinujete scénář. Kampaně se na jeho základě posílají samy a Vy šetříte čas.

Personalizace
Studie ukazují, že práce vynaložená na správně zacílené a personalizované kampaně se vyplatí. Generické e-maily bez oslovení, správného zacílení či dokonce chybné personalizace mají za následek nezájem, odhlášení či označení e-mailů odesílatele jako spam.
Naopak správně zacílené kampaně mají násobně větší návratnost. Narozeninové kampaně mohou být skvělým nástrojem pro budování brandu a věrnosti vůči značce. Personalizované předměty e-mailů mohou zvednout míru otevření e-mailu.
Personalizace nabývá na důležitosti a pro rok 2021 jde jednoznačně o jeden z TOP trendů, kterému by firmy měly věnovat pozornost. Nejde však jen o generování oslovení v těle, případně předmětu e-mailu. Zprávy i nabídky byste měli šít na míru konkrétnímu segmentu svého publika, stejně jako nabízet konkrétní produkty konkrétním lidem a v neposlední řadě posílat kampaně spuštěné automaticky na základě chování zákazníka (například opuštěný košík).

Email Redesign
Trendy diktují především technologie. Podle studií dnes prohlíží e-mail na telefonu až 80 % lidí. S tím jde ruku v ruce potřeba přehodnotit obecný vzhled posílaných zpráv.
Jedno z hlavních témat předpovídaných marketéry je minimalismus. E-maily by měly být přehledné, dobře strukturované a bez zbytečných detailů, které by příjemce mohly rozptylovat. Držte se jednoho hlavního tématu a nepřehánějte to s obrázky či grafikou. Spousta úspěšných marketérů navrhuje dokonce e-maily obsahující jen prostý text, namísto záplavy grafických prvků a obrázků.
Používejte bloky jasných a výrazných barev, které upoutají pozornost příjemce.

Interaktivní e-maily
Tyto e-maily jsou cestou, jak příjemce vtáhnout a zapojit. Jinými slovy vzbudit v něm zájem o Vaše e-maily, potažmo o Vaši značku a nakonec i produkt. Způsobů, jak dělat e-mailing zajímavěji je hned několik. Animovaná tlačítka a výzvy k akci, uživateli tvořený obsah či ankety, obrázkové a produktové carousely. Řada z těchto možností je náročnější na zpracování, lze je však nakódovat.

Doufáme, že díky tomuto článku budete v obraze a najdete inspiraci či vizi do budoucna. Ale hlavně, že alespoň některé z těchto tipů využijete ve svůj prospěch a pomůžou Vám s úspěšným e-mail marketingem v roce 2021.

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru