Automatizovaný
e-mail marketing

Výhody automatizace

Výhody automatických kampaní

  • Jednoduché nastavení = přímo v aplikaci Mail Komplet
  • Snížení nákladů a času na obsluhu kampaní = kampaň jednou nastavíte a pak už jen sbíráte výsledky
  • Větší doručitelnost = cílení na konkrétního zákazníka
  • Doručování přímo do inboxu příjemce = rozesílka pomocí transakčních e-mailů
  • Nastavení segmentačních prvků = posílání kampaní jen na relevantní zákazníky
  • Aplikovatelnost automatických kampaní = e-shopy i prodej služeb
  • 100% využití v komplexní e-mailové komunikaci = prvotní oslovení, připomenutí, remarketing, opuštěný košík, cross-sell/up-sell
  • Vyšší míra prokliku i otevřenosti = lepší výsledky versus klasická rozesílka

Základní typy automatickýh kampaní

Stáhnout brožuru v PDF

Komplexní automatizace při sběru kontaktů

V přihlašovacím formuláři byla možnost výběru. Pejskaři zaklikli, že chtějí dostávat jen newslettery se psí tématikou a kočičáci naopak. Na základě těchto informací se odstartovala automatizace.

  • Po odeslání formuláře se odeslala welcome kampaň. Pejskaře uvítal pes Bruno a kočičáky uvítal kocour Garfield.
  • Počkalo se 1 den a pak se automaticky odeslala kampaň se slevovým kódem na nákup.
  • Pak jsme si řekli, že zkontrolujeme aktivitu otevřenosti této kampaně. V automatizaci jsme tedy nastavili, že systém počká 2 dny a podívá se na otevřenost.
  • Pokud návštěvník kampaň otevřel, tak se mu obratem poslaly produkty pro psy nebo kočky.
  • Pokud se ale zjistilo, že zákazník na kampaň se slevovým kódem nereagoval, tak ve stanovený čas se odeslala kampaň znovu.
  • Opět se sledovala aktivita. V případě, že u druhé kampaně došlo k otevření, tak se opět automaticky odeslaly produkty. Pokud ale ani v druhém případě na kampaň zákazník nereagoval, tak jsme si řekli, to není ten pravý.
  • V automatizaci jsme nastavili, aby se k neaktivním uživatelům přiřadila hodnota „neaktivní“ do uživatelského sloupce.
  • Na základě takto vytvořené automatizace lze posílat cílené produkty a zároveň pracovat s aktivními a neaktivními zákazníky. Neaktivní uživatele jde po určitém čase oslovit např. reaktivační kampaní. U aktivních uživatelů přesně víme, co je zajímá. Můžeme jim posílat např. produkty přímo určité značky. Každý Bruno i Garfield má totiž svou oblíbenou kapsičku nebo granule.

Klasická vs. automatická kampaň

Automatické kampaně se vyznačují lepšími výsledky než klasické rozesílky. Hlavním prvkem úspěchu automatických kampaní je rozesílání pomocí transakčních e-mailů. Ty se doručují přímo do složky „Doručená“, zatímco klasické rozesílky chodí do složky
„Reklama/Hromadné“. Roste tím pravděpodobnost otevření, vyšší míry prokliku a roste i konverzní poměr.

Pro zákazníka jsme nastavili např. tyto 2 typy automatizací

Opuštěný košík
Jednalo se o klasickou remarketingovou kampaň, která zákazníka informovala o tom, že si vložil zboží do košíku a odešel. Po uplynutí stanovené doby přišel zákazníkovi e-mail s opuštěným košíkem a dynamicky dotáhnutým zbožím. V případě této kampaně jsme dosáhly míry otevřenosti téměř 53 % a míry prokliku něco málo přes 27 %.

Welcome kampaně
Nastavení welcome kampaní doporučujeme každému, kdo využívá e-mail marketing a chce z něj vytěžit maximum. Jde o sérii uvítacích e-mailů, které nově zaregistrovaného návštěvníka přivítají na webu a poděkují mu za e-mail, kterým se zaregistroval. V tomto případě jsme zvolili sérii 3 typů uvítacích e-mailů. První kampaň obsahovala poděkování za registraci.

V druhé kampani jsme použili slevový kód, jakožto dárek pro nově registrované a poslední kampaň obsahovala proklik do jednotlivých kategorií na e-shopu a výběr TOP produktů. Výhody welcome kampaní jsou v tom, že posilují vztah vůči značce a zákazník si firmu lépe zapamatuje. Podobně jako u opuštěného košíku, tak i v případě welcome kampaní, jsme dosáhli lepších výsledků než u klasických rozesílek.

Statistika klasické a automatické rozesílky

Statistika rozesílky

Nejpoužívanější typy automatizací

Produktové kampaně

Návštěva produktu aniž by došlo k nákupu – automatizace sleduje aktivitu uživatele. V případě, že zákazník navštíví určitý produkt a nezakoupí jej, tak se mu automaticky odešle ve stanoveném čase tento produkt a jemu podobné zboží.

Návštěva produktu a nezakoupení – druhá možnost nastavení produktové automatizace. V případě, že se zákazník rozhoduje, jestli zakoupí či ne, může se mu také poslat obsahová kampaň ve stylu „Jak vybrat pračku/televizi/ledničku“.

Opuštěný košík – automatizace vychází z toho, že zákazník vložil zboží do košíku, ale nedokončil objednávku. Automaticky se mu pošle kampaň s opuštěným košíkem. Mail Komplet dokáže dynamicky dotahovat do e-mailu přímo produkt, u kterého neproběhl nákup.

Spotřeba produktu – zákazník si zakoupil produkt, u kterého je známé datum spotřeby. Automatizace mu pošle několik dní před koncem spotřeby e-mailovou kampaň typu „Nedochází vám zásoba….?“ (např. káva/matcha tea/nutridrink).

Cross-sellová kampaň – automatizace počítá s tím, co si zákazník zakoupil. Na základě toho pošle zákazníkovi příslušenství k danému výrobku.

Up-sellová kampaň – automatizace vychází z toho, co si zákazník zakoupil. Poté mu může nabídnout vyšší modelovou řadu.

Značka – automatizace sleduje návštěvu určité značky. Podle toho odešle zákazníkovi kampaň se zbožím určité značky. Hodí se např. pro krátkodobé akce na danou značku.

Reaktivační doplňkové kampaně

Dotazníková kampaň – v případě, že zákazník nakoupil v obchodě, tak automatizace odešle dotazník pro vyplnění (jak byl např. spokojený s nákupem).

Reaktivační kampaň – pro zákazníky, kteří delší dobu nenakoupili v obchodě. Určí se, za jak dlouho má automatizace provést reaktivaci a odešle zákazníkovi kampaň typu „Nezapomněl jste na nás?“

Reaktivace e-mailu – automatizace sleduje aktivitu uživatele v rámci otevřenosti určité e-mailové kampaně. V případě, že zákazník e-mailovou kampaň otevřel, tak automatizace skončí. V případě, že e-mailovou kampaň neotevřel, tak se mu na základě stanového času odešle původní kampaň znovu.

VIP zákazníci

Sledování počtu objednávek – automatizace sleduje počet objednávek u jednotlivého zákazníka. Po dosažení 10. objednávky mu automaticky odešle slevový kód nebo dárkový poukaz na další objednávku (počty objednávek lze měnit).

Transakční automatizace

Neotevření transakčního e-mailu – zákazníkovi se odeslal transakční e-mail s uskutečněnou objednávkou. Uživatel tento e-mail neotevřel. Na základě této skutečnosti se zákazníkovi odešle e-mailová kampaň s tím, že neotevřel. V budoucnu je plánováno i zasílání informačních SMS.

Automatizace pro e-shop

Trackovací kód – funkce automatizací, které podporují e-shopy a sledují uživatele na webu nebo plní funkci opuštěného košíku, jsou založeny na sledovacím (trackovacím) kódu. Ten je potřeba vložit do kódu vašich webových stránek. Kód sleduje aktivitu uživatelů. Veškeré informace pravidelně předává do aplikace Mail Komplet. Data, která se získají přes tento kód, lze využít i v rámci jednotlivých automatizací.

Ceník automatizací

Mám zájem o automatizace
Zpět
nahoru