Všechny články

Opuštěný košík pro pokročilé

Jak nastavit opuštěný košík, který neobsahuje pouze jednu e-mailovou kampaň, ale jeho komunikace se rozdělí do několika fází?

Opuštěný košík pro pokročilé

Opuštěný košík je považován za jednu z nejvýkonnějších kampaní, kterou můžete ve svém e-mailovém mixu vytvořit. Princip je založený na nedokončené objednávce v daném e-shopu. Na základě toho můžete v Mail Kompletu nastavit automatizaci, která bude sledovat aktivitu (ne)dokončení objednávky a posílat tak na respondenty e-mailové kampaně s dokončením objednávkového procesu.

Základní nastavení opuštěného košíku

Vesměs lze nastavit základní princip rozesílání automatizace s opuštěným košíkem. Pokud uživatel nedokončí objednávku, tak se do systému uloží tato informace a v rámci daného časového intervalu se pošle e-mailová kampaň. To, jaký časový interval pro rozeslání kampaně zvolit, je na testování a také na tom, jak často komunikujete se svým publikem. V některých případech může postačit poslání po 24 hodinách od nedokončení objednávky. Naopak, někdy je přínosnější zvolit kratší úsek a kampaň poslat třeba po 4 až 6 hodinách. Tady doporučujeme testovat výkon a podle toho upravovat časovač.

Nastavení opuštěného košíku pro pokročilé

Poslední dobou se nám osvědčilo nastavení opuštěného košíku do několika fází, které reagují na aktivitu či neaktivitu respondenta. V rámci automatizace se tak neposílá pouze jedna kampaň, ale několik na sebe navazujících. Doporučujeme rozdělení opuštěného košíku do dvou až tří fází:

  • Uživatel nedokončil objednávku - systém počká 4 až 6 hodin a následně pošle první kampaň, která obsahuje informaci o nedokončené objednávce.
  • Systém počká 24 hodin a odešle druhou kampaň s opuštěným košíkem, která uživatele informuje o tom, že uživatel stále ještě nedokončil objednávku a může ji tak jednoduše dokončit.
  • Třetí fázi doporučujeme posílat po dalších 24 hodinách. Do obsahu můžete zakomponovat např. slevový kód nebo jiný prvek, který zákazníky přesvědčí o dokončení nákupu.

Rozdělením opuštěného košíku do několika fází můžete docílit daleko lepších výsledků, než když budete posílat pouze jednu kampaň.

Porovnání výsledků z opuštěného košíku (průměrné výsledky z měření v systému Mail Komplet)

  • 1 fázový opuštěný košík
    • průměrná míra otevřenosti je v rozmezí od 30 % do 40 %
    • průměrná míra prokliku je v rozmezí okolo 5 %
  • 2 až 3 fázový opuštěný košík
    • průměrná míra otevřenosti se pohybuje okolo 50 %
    • průměrná míra prokliku se pohybuje okolo 11 %

Několika fázový opuštěný košík je v porovnání s jednofázovým jasným vítězem. Ono to vychází i z logiky věci. V případě, že se posílá pouze jedna kampaň, tak pravděpodobnost toho, že uživatel e-mail otevře a proklikne, je menší než v případě, že se kampaně rozdělí a chodí tak potenciálním zákazníkům v různých časových intervalech.

Na opuštěný košík byste neměli určitě zapomínat. Je to velice efektivní způsob, jak zákazníky přimět k dokončení nákupu. Jeho nastavení pomocí aplikace Mail Komplet je velice snadné a zvládne jej opravdu každý.

Pokud byste si i tak nevěděli s něčím rady, tak se nám neváhejte ozvat. Rádi Vám poradíme.

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Webinář č. 3 | Tvorba e-mailové kampaně

    Série našich výukových videí pokračuje třetím dílem. Ten Vám dá jasnou odpověď na to, jak pracovat se seznamy příjemců, s proměnnými v těle e-mailové kampaně a jakým způsobem segmentovat.

  • Webinář č. 2 | Tvorba e-mailové kampaně

    2. díl série výukových videí se zabývá přípravou e-mailové kampaně. Ta se skládá z 5 základních kroků. V našem videu si všechny důkladně projdeme a vysvětlíme si základní principy tvorby kampaně.

  • Automatizace 4. díl | Slevové kupóny v automatizacích

    Dnes se v automatizacích podíváme na novinku, která se týká slevových kupónů.

  • Fungujeme na 100 %

    Rozhodli jsme se, že veškeré rozesílky nekomerčního charakteru od nás dostanete zdarma.

  • Práce s chytrým editorem

    1. díl naší série výukových videí, ve kterých se podíváme na aplikaci Mail Komplet. Úvod patří základní tvorbě e-mailové šablony. Představíme Vám, jak jednoduše vytvořit jednotlivé prvky v e-mailové šabloně pomocí našeho editoru.

Zpět
nahoru