Všechny články

Trendy v e-mail marketingu pro rok 2018

Kam se bude ubírat e-mail marketing v roce 2018? Na co si dát pozor a čemu věnovat největší pozornost? Koukněte na trendy pro tento rok.

Trendy v e-mail marketingu pro rok 2018

E-mailing představuje v současné době důležitý komunikační kanál a většina firem by na něj neměla zapomínat ani v roce 2018. I přes narůstající vliv sociálních médií a jiných komunikačních kanálů zůstává e-mail marketing ve špičce marketingových aktivit pro jednotlivé společnosti. To, proč je tato forma online strategie tak důležitá, si můžete přečíst v našem minulém článku. 

Proč je e-mailing šampion

Kam bude e-mail marketing směřovat v roce 2018? 

Vesměs se bude jednat o 5 důležitých trendů, které se e-mail marketingu v tomto roce dotknou:

Trend č. 1 – důraz a respektování osobních údajů

Rok 2018 bude pro všechny ve znamení osobních údajů. Koncem května vejde v platnost nařízení Evropské unie, které se zabývá tím, jak pracovat s osobními údaji svých zákazníků. Většina z nás ho zná spíše jako GDPR. O co se bude vlastně jednat? Problematika GDPR je poměrně rozsáhlá a neradi bychom zabrušovali do příliš velkých podrobností. Nicméně GDPR se bude zabývat tím, jak nakládat s osobními údaji subjektů, se kterými jste v určitém vztahu. Bude se týkat všech a za porušení či nedodržení hrozí poměrně vysoké pokuty.  

Trend č. 2 personalizace a segmentace 

Tyto dva pojmy spolu určitým způsobem souvisí. Jedná se o cílenější reklamu, která je vždy žádoucí. Rok od roku možnosti a požadavky na personalizaci a segmentaci narůstají. I my svým zákazníkům radíme, ať využívají spíše personalizované e-maily, které rozdělí do několika segmentů a místo jedné obecné kampaně tak posílají segmentační, zaměřené dle určitých specifik. Řada společností využívá pouze základní prvky. Vytvoří oslovení a to je vše. My doporučujeme se nad databází více zamyslet a využít ji na maximum. Opravdu zákazníkovi, který si objedná televizi, budete v druhém e-mailu nabízet opět televizi? 😉 

Trend č. 3 automatizace

Jednotné nastavení automatické kampaně může přinést více užitku než starostí. Přece jen kampaň nastavíte jen jednou a dále kontrolujete její správné fungování. Důvod nastavení automatických kampaní je jednoduchý. Automatizace šetří čas a finanční prostředky. Proč posílat kampaně ke svátku každý den, když jej můžete nastavit jednou a máte splněno? 

Trend č. 4 nezapomeňte na mobilní zařízení

Opakuje se to každý rok, každý rok narůstá požadavek na mobilní responzivitu. Je to logické. Mobilní telefon máme stále u sebe a lze skrz něj dělat téměř vše. Nezapomeňte tedy veškeré své kampaně pořádně otestovat a zjistit, jak se zobrazují na mobilním telefonu. Je jasné, že v budoucnu bude tento trend neustále narůstat. 

Trend č. 5 e-mailová interaktivita

E-mailová kampaň by neměla být jen o tom, naházet do ní produkty z výprodeje a poslat na své zákazníky. Lidé se chtějí na internetu bavit a být šokováni. Web, který se nesnaží zákazníka nějakým způsobem zaujmout, jako kdyby nebyl. To samé platí i o e-mailingu. Buďte kreativní, zaujměte a přeměňte návštěvníky na zákazníky. Budou vás za to milovat. 

Tak co? Jste připraveni na rok 2018? 

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru