Všechny články

Opuštěný košík v Mail Kompletu

Aplikace Mail Komplet se rozrůstá o další vylepšení. Tentokrát jde o novou funkci sledování opuštěného košíku. Ta dokáže uchovávat informace o zboží, které zákazníci prohlíželi nebo si ho vložili do košíku. Jak opuštěný košík funguje a jak jej zpřístupnit?

Opuštěný košík v Mail Kompletu

Jak funguje opuštěný košík?

Funkce sledování informací o zákaznících v rámci jejich nákupního procesu je provozována na základě trackovacího JavaScript kódu, který se vkládá do stránky. Funguje na podobném principu jako kód od Google Analytics. Pro používání opuštěného košíku je tedy nutný zásah do kódu vašeho webu nebo e-shopu.
 
Trackovací kód sleduje aktivitu jednotlivých uživatelů a veškerý obsah, který prochází na webu, ukládá do cookies. Údaje se odesílají do naší aplikace Mail Komplet na základě identifikace dotyčného pomocí e-mailové adresy a to následujícím způsobem:
  • přihlášením do vašeho účtu nebo
  • odesláním objednávky nebo
  • registrací k odebírání newsletteru.

Jak probíhá identifikace návštěvníka? 

Kód, který se implementuje do daného webu nebo e-shopu v sobě obsahuje jednoznačný identifikátor, který se váže k účtu v aplikaci Mail Komplet. Kód se vkládá vždy dolů do stránky tak, aby byl vždy načten při zobrazení jakékoliv stránky na návštěvníkově webu.
Každému uživateli je vytvořena cookies s náhodně vygenerovaným identifikátorem.
  • Pokud návštěvník přijde poprvé, je mu vytvořen jednoznačný identifikátor a zároveň je založena i nová session, která trvá až do doby dokončení objednávky, případně smazání cookies.
  • V případě, že uživatel dokončí objednávku, ukončí se i daná session a informace se tak mohou zaslat do aplikace Mail Komplet.
V podstatě jde o to, že kód postupně sleduje aktivitu u dané cookies a po identifikaci spáruje tyto údaje s danou e-mailovou adresou. Všechny cookies, které jsou na straně uživatele vytvářeny, mají platnost 10 let a ukládají se vždy pro konkrétní doménu sledované stránky.

Jak se dá opuštěný košík využít v e-mailingu? 

Údaje, které lze pomocí opuštěného košíku získat, se dají využít v e-mailových kampaních k pokročilé segmentaci nebo zasílání relevantního obsahu. 
  • Uživatel navštívil stránku – umožní segmentovat rozesílku na základě dané stránky, kterou uživatel navštívil.
  • Uživatel navštívil jakoukoliv stránku na webu – umožní segmentovat rozesílku na základě návštěvy jakékoliv stránky na webu.
  • Uživatel nakoupil v obchodě – umožní segmentovat rozesílku na základě uskutečněné objednávky v e-shopu.
  • Uživatel nedokončil objednávku – umožní segmentovat rozesílku těm, kteří nedokončili objednávku a může je tak „popohnat“ s dokončením.
  • Uživatel zakoupil zboží z kategorie – dokáže segmentovat rozesílku podle kategorie na e-shopu.
  • Uživatel nezakoupil zboží z kategorie – segmentuje rozesílku podle toho, jestli uživatel v dané kategorii nenakoupil.
  • Cena libovolné položky v objednávce – segmentuje rozesílku podle cenového rozpětí.
  • Název zakoupeného zboží – umožní segmentovat rozesílky podle názvu zboží, které dotyčný nakoupil.
  • Počet objednávek – umožní segmentovat rozesílky podle počtu objednávek a vysegmentovat tak věrné zákazníky.
  • Celková hodnota objednávky – segmentace založená na celkové výši objednávek, které dotyčný uskutečnil.
  • Datum poslední objednávky – umožní segmentovat rozesílky na aktivní uživatele. Tedy ty, kteří objednali v daném časovém horizontu.
  • Počet položek v poslední objednávce – dokáže segmentovat podle počtu objednaných položek v dané objednávce.
  • Celková hodnota poslední objednávky – umožní segmentovat na základě výše poslední objednávky.
Způsobů, jak využít funkci opuštěného košíku je nespočet a je jen na vás, jakým způsobem si připravíte své vlastní kampaně. Velkou výhodou je možnost využití této funkce u automatických kampaní. To, jakým způsobem je nastavovat, jsme si ukázali v minulém článku.
 
Věříme, že vám opuštěný košík pomůže vytvářet ještě lepší e-mailové kampaně a posune tak váš e-mailing zase o krok dál. 
 
Váš Mail Komplet tým

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

  • Webhooks aneb zahákněte si všechny Vaše akce

    Webhooks, co to je a k čemu se Vám bude hodit? Webhooky se hodí mít, pokud chcete, aby Vám z Mail Kompletu bylo posíláno oznámení na Vaši URL adresu hned, jakmile dojde k nějaké akci, kterou v rámci Mail Kompletu chcete sledovat.

  • Jak na kódování HTML e-mailů

    Jak vytvořit HTML šablonu pro e-mail, tak, aby byla čitelná v co největším počtu e-mailových klientů?

  • Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

    Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

  • Segmentace

    Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Zpět
nahoru