Všechny články

Automatizace 5. díl | Jednoduché nastavení opuštěného košíku

Rozhodli jsme se navázat na naše díly o automatizacích a připravili jsme si pro Vás menší set článků, ve kterých si vysvětlíme vždy jeden typ automatizace. Půjde tedy o konkrétních případy, které můžete využít v praxi.

Automatizace 5. díl | Jednoduché nastavení opuštěného košíku

O tom, že se kampaně zaměřené na opuštěný košík řadí mezi jedny z nejefektivnějších jste už pravděpodobně slyšeli. Teď ale otázka na Vás. Víte, jak takovou automatizovanou kampaň nastavit? Pokud ne, tak čtěte dál, protože v dnešním díle si ukážeme, jak takovou automatizaci nastavit krok za krokem. Nemusíte se ničeho bát, princip nastavení je velmi jednoduchý a jak už samotný název napovídá, kampaň reaguje na nedokončenou objednávku na Vašem e-shopu. 

Jednoduché nastavení opuštěného košíku

V automatizacích si vytvoříte novou automatizaci. Název je čistě na Vás. Může to být třeba ''Jednoduchý opuštěný košík''. Jako spouštěč si vyberete ''Nastane událost na webu''. Potom vyberete Váš e-shop a jako událost zvolíte ''Uživatel nedokončí objednávku''

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka, do které budete zadávat jednotlivé podmínkové bloky. Jediný rozdíl bude v názvu Vašeho e-shopu.

Spouštěč automatizace máme tedy nastavený – Uživatel nedokončil objednávku na webu. V dalším kroku si nastavíme podmínku zpoždění automatizace. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností okno s názvem ''Počkat''. Následně nastavíte zpoždění bloku. Opět je to čistě na Vás, jaký časový interval zde vyberete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat jeden den''. Potom uložíme a budeme pokračovat dál.

Čeká nás poslední krok pro dokončení automatizace. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň, kterou jste si předpřipravili pro účel opuštěného košíku. 

Následně vše uložíme a máme jednoduchou automatizaci na opuštěný košík nachystanou. V případě, že byste celou automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete využít funkci operátora. Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. 

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace – nedokončení objednávky na webu


Doufáme, že Vám článek pomohl s nastavením Vaší první kampaně na opuštěný košík a pokud byste si chtěli připravit složitější automatizaci, můžete se podívat na náš další článek, který pracuje s trochu pokročilejším nastavením opuštěného košíku. Nejedná se však o nic těžkého. Rozdíl je jen v tom, že automatizace je zde rozdělená do dvou fází

Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám.

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 7. díl | Sleva na první nákup

    Vítáme Vás u našeho dalšího dílu, ve kterém si tentokrát nastavíme jednoduchou automatizaci zaměřenou na slevu na první nákup.

  • Automatizace 6. díl | Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

    V minulém díle jsme si ukázali, jak nastavit jednoduchou automatizaci na opuštěný košík. V závěru jsme Vám však slíbili, že se spolu podíváme i na trošičku pokročilejší nastavení, ve kterém je automatizace rozdělena do dvou fází.

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

Zpět
nahoru