Všechny články

Automatizace 6. díl | Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

V minulém díle jsme si ukázali, jak nastavit jednoduchou automatizaci na opuštěný košík. V závěru jsme Vám však slíbili, že se spolu podíváme i na trošičku pokročilejší nastavení, ve kterém je automatizace rozdělena do dvou fází.

Automatizace 6. díl | Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

Než tedy začnete nastavovat samotnou automatizaci, předem si vytvořte dvě kampaně. Pojmenovat je můžete třeba Opuštěný košík – 1. fáze a Opuštěný košík – 2. fáze.

Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

Vytvoříme si novou automatizaci. Pojmenování automatizace nechám na Vás. V našem případě je název ''Pokročilejší nastavení opuštěného košíku''. Dále postupujeme stejně, jako bychom nastavovali jednoduchou automatizaci opuštěného košíku. Jako spouštěč si vyberete ''Nastane událost na webu''. Potom vyberete Váš e-shop. Jako událost zvolíte ''Uživatel nedokončí objednávku''

Jakmile vytvoříte automatizaci, bude na Vás čekat první podmínkový blok, na který budou navazovat další podmínkové bloky.

Pro náš příklad vybereme ''Počkat jednu hodinu''. Potom uložíme a budeme pokračovat dál.

Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši první kampaň, kterou jste si předpřipravili pro první fázi opuštěného košíku a uložíte.

Jelikož v této verzi pracujeme se dvěma fázemi, tak v následujícím kroku musíme nastavit zpoždění akce, která bude následovat po rozeslání první fáze. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat''. Následně nastavíte zpoždění bloku. Opět je to na Vás, jaký časový interval zde vyberete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat jeden den'' a vše uložíme.

Následovat bude blok s podmínkou. Nastavení podmínkového bloku bude ve dvou krocích. A podmínky budou vypadat následovně:

Pokud si dotyčný předchozí e-mail otevřel a došlo k dokončení objednávky (zelená větev), tak můžeme celou akci ukončit. Zároveň však chceme, aby se nám tato informace promítla i u konkrétního příjemce. Klikneme tedy na tlačítko plus a vybereme ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chceme informaci zaznamenat. V našem případě jsme si vytvořili speciální uživatelský sloupec pro opuštěný košík. Vybrali jsme tedy uživatelský sloupec s názvem ''opuštěný_košík'' a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''Dokončeno''

Pokud podmínka nebyla splněna (červená větev) budeme chtít příjemci zaslat ještě jeden upozorňující e-mail s informací, že na něj stále čeká zboží v košíku. Klikneme na tlačítko plus a vybereme ''Odeslat e-mail''. V nastavení bloku potom jen vybereme kampaň s druhou fází opuštěného košíku a vše uložíme.

V této fázi máme všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete tak využít funkci operátora. Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Tento krok musíte udělat v každém krok automatizace, ve kterém dochází k odeslání jakéhokoliv e-mailu. V našem případě se jedná první fázi, kde zasíláme první upozorňující e-mail a následně o druhou fázi, kde odesíláme druhý upozorňující e-mail.

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace – nedokončení objednávky na webu


Doufáme, že Vám tento návod přišel vhod a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám.

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 7. díl | Sleva na první nákup

    Vítáme Vás u našeho dalšího dílu, ve kterém si tentokrát nastavíme jednoduchou automatizaci zaměřenou na slevu na první nákup.

  • Automatizace 5. díl | Jednoduché nastavení opuštěného košíku

    Rozhodli jsme se navázat na naše díly o automatizacích a připravili jsme si pro Vás menší set článků, ve kterých si vysvětlíme vždy jeden typ automatizace. Půjde tedy o konkrétních případy, které můžete využít v praxi.

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

Zpět
nahoru