Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Automatizace 6. díl | Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

V minulém díle jsme si ukázali, jak nastavit jednoduchou automatizaci na opuštěný košík. V závěru jsme Vám však slíbili, že se spolu podíváme i na trošičku pokročilejší nastavení, ve kterém je automatizace rozdělena do dvou fází.

Automatizace 6. díl | Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

Než tedy začnete nastavovat samotnou automatizaci, předem si vytvořte dvě kampaně. Pojmenovat je můžete třeba Opuštěný košík – 1. fáze a Opuštěný košík – 2. fáze.

Pokročilejší nastavení opuštěného košíku

Vytvoříme si novou automatizaci. Pojmenování automatizace nechám na Vás. V našem případě je název ''Pokročilejší nastavení opuštěného košíku''. Dále postupujeme stejně, jako bychom nastavovali jednoduchou automatizaci opuštěného košíku. Jako spouštěč si vyberete ''Nastane událost na webu''. Potom vyberete Váš e-shop. Jako událost zvolíte ''Uživatel nedokončí objednávku''Před potvrzením ještě zapněte možnost opakovaného propadnutí do automatizace a nastavte zde pět - sedm dní.

Jakmile vytvoříte automatizaci, bude na Vás čekat první podmínkový blok, na který budou navazovat další podmínkové bloky.

Pro náš příklad vybereme ''Počkat jednu hodinu''. Potom uložíme a budeme pokračovat dál.

Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši první kampaň, kterou jste si předpřipravili pro první fázi opuštěného košíku a uložíte.

Jelikož v této verzi pracujeme se dvěma fázemi, tak v následujícím kroku musíme nastavit zpoždění akce, která bude následovat po rozeslání první fáze. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat''. Následně nastavíte zpoždění bloku. Opět je to na Vás, jaký časový interval zde vyberete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat jeden den'' a vše uložíme.

Následovat bude blok s podmínkou. Nastavení podmínkového bloku bude ve dvou krocích. A podmínky budou vypadat následovně:

Pokud si dotyčný předchozí e-mail otevřel a došlo k dokončení objednávky (zelená větev), tak můžeme celou akci ukončit. Zároveň však chceme, aby se nám tato informace promítla i u konkrétního příjemce. Klikneme tedy na tlačítko plus a vybereme ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chceme informaci zaznamenat. V našem případě jsme si vytvořili speciální uživatelský sloupec pro opuštěný košík. Vybrali jsme tedy uživatelský sloupec s názvem ''opuštěný_košík'' a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''Dokončeno''

Pokud podmínka nebyla splněna (červená větev) budeme chtít příjemci zaslat ještě jeden upozorňující e-mail s informací, že na něj stále čeká zboží v košíku. Klikneme na tlačítko plus a vybereme ''Odeslat e-mail''. V nastavení bloku potom jen vybereme kampaň s druhou fází opuštěného košíku a vše uložíme.

V této fázi máme všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete tak využít funkci operátora. Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Tento krok musíte udělat v každém krok automatizace, ve kterém dochází k odeslání jakéhokoliv e-mailu. V našem případě se jedná první fázi, kde zasíláme první upozorňující e-mail a následně o druhou fázi, kde odesíláme druhý upozorňující e-mail.

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace – nedokončení objednávky na webu.

Přečtěte si na Boldem blogu více o tom, proč zařadit automatizaci opuštěného košíku do své e-mail marketingové strategie.

Doufáme, že Vám tento návod přišel vhod a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám.

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru