Všechny články

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?
Važme si času našeho zákazníka a dejme mu to, co potřebuje, po čem touží! Touto větou by se dala shrnout informace, že zákazník, surfující na netu a hledající řešení pro svůj problém, webové  stránky podvědomě skenuje a my máme jen 3 vteřiny na to, abychom ho zaujali. Není to moc, co říkáte? 
 
Představme si tzv. Elevator speech, neboli krátký projev ve výtahu, v časovém rozmezí od 30 vteřin do 2 min, který by měl zaujmout, získat pozornost a vystihnout vše podstatné. Jde o to, udělat pozitivní, originální a výrazný dojem. Na internetu jsou to ale jen již zmiňované 3 vteřiny, abychom zákazníka upoutali, zaujali a nenechali odejít. 
 
Které jsou ty důležité principy, na které nesmíme zapomenout? 
  • na 1. místě klient
  • stručné a konkrétní texty
  • vnitřní motivy a touhy  
  • zapojení a přiblížení emocí 
  • zajímavosti, přínosy a překvapení
  • reference
Zaměření na klienta
Popisujeme situace, ve kterých se lidé najdou, které oni sami důvěrně znají. Snažíme se vystihnout jejich konkrétní pocity a nálady, které prožívají. Píšeme jazykem, kterému naši klienti rozumějí. Chceme se naladit a zaujmout lidi, se kterými chceme spolupracovat a dál mluvit. Naši cílovou skupinu. Nepíšeme o nás, nevytváříme firemní prezentaci. Zajímá nás hlavně klient. Nesnažíme se ale  samozřejmě za každou cenu zaujmout každého.

X Vyřeším vaše vztahové problémy. 
Chcete opět pocítit šimrání v břiše, při pohledu na partnera?
 
Stručné a konkrétní texty
Text na vašem webu by měl ladit a harmonicky se doplňovat s obrázky. Nespoléhejte na to, že lidé budou hned vědět, co na vašem webu najdou a mají udělat. Řekněte jim to jasně a stručně jednoduchým hlavním klíčovým sdělením - zajímavým sloganem. Jednoznačně sdělte, kde se klient ocitl. Aby klient zůstal, musíme mu říct, co má udělat dál. Jasná výzva k akci. Přehrát si video, přečíst si, objednat si apod. Celý obsah by měl být také jednoduše čitelný i na mobilu. 
 
Cestování – obrázek moře – barvy zvláštní - bílý nečitelný text 
Cestování s dětmi + obrázek dětí s rodiči + příjemné doplňující se barvy a čitelný text
 
Vnitřní motivy a touhy
Nejdříve musíme dát lidem důvod zůstat. Oslovit jejich vnitřní touhy a pocity. Nezahltit návštěvníka hned na začátku a dát mu „prostor“. Netvářit se záhadně, říct vše jednoduše na rovinu. Položit si otázku, po čem klient touží? Nenutit klienta přemýšlet nad tím, o čem přemýšlet nemusí.
 
X Až si prohlédnete naše video, můžete si objednat náš produkt…. Také si můžete přečíst Blog…
S našimi výrobky se z vás stane kreativec! 
 
Emoce
Grafika, písmo i text by měly spolu navozovat ty správné emoce. Žádné rušivé barvy, velká písmena a obrázky mimo kontext. Cílené texty jen pro ty lidi, kteří jsou (mají být) našimi klienty. Texty, ve kterých řekneme, proč jsme odlišní. Čím klienta emočně naladíme? Co je na nás extra. Co je to, co konkurence nemá?
 
Anglicky na Maltě!
Poznávej, uč se a zlepšuj svoji angličtinu v teple u moře!
 
Přínosy
Velice důležité je popsat klientovi hlavní přínosy, to, co pro něj bude zajímavé, překvapivé a nové. Co tím získá, že si náš produkt objedná? Co se v jeho životě změní k lepšímu? Čím mu pomůžeme? Každý popis i parametr se dá převést na přínos.
 
X Po umytí naším šamponem budete mít větší objem vlasů.
Milujete ten pocit, když odcházíte od kadeřníka? S naším šamponem tento pocit prostě budete mít!
 
V závěru mého článku vám chci ještě říct pár tipů týkajících se referencí. Jsou právě také velmi důležitým kouskem do naší skládačky - jak nejlépe zaujmout našeho potenciálního klienta.   
 
Reference
Reference od našich zákazníků bychom si na web měli určitě vyvěsit. Aby ale nebyla reference pro našeho potenciálního zákazníka nicneříkající, měli bychom mít takovou referenci, která svým textem už hodně napoví a bude konkrétní. Anonymní reference nikomu nic neřekne. Když si říkáme o reference, nemusíme se bát našemu zákazníkovi napsat e-mail již přímo s otázkami.
  • Splnili jsme vaše očekávání?
  • Co vás zaujalo?
  • Co jste si odnesli?
  • Doporučili byste naši firmu dál?
Věřím, že všechny tyto popsané tipy, obratem ruky změníte na přínosy, aby vaše webové stránky klienti nepřehlédli a byly pro ně tou nejlepší volbou a opakovaně se k vám vraceli. 
 
Přeji vám spokojené zákazníky, fajn reference a hlavně skvělé webové stránky! 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 1. díl | Svátková kampaň

    A je to tu! Náš seriál o automatizacích. V každém díle si představíme určitý scénář, při kterém se dá automatizace skvěle využít.

  • Jaké bylo COE 2019?

    COE… Zkratka pro největší e-commerce veletrh v České republice. Czech On-line Expo 2019 je za námi a Mail Komplet na něm nesměl chybět. Co nám přineslo?

  • Automatizace e-maillingu pomocí flow diagramů

    Otáčíme vesmír! Automatizace přes flow diagramy jsou tady! Jestli chcete vědět, jak dělat e-mailing opravdu profesionálně tak čtěte. Je to prostě pecka!

  • Shoptet doplněk

    Používáte e-shopové řešení Shoptet? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • Frčíme na Czech On-line Expo 2019

    Veletrhy, konference, workshopy - to nás prostě baví. Právě z tohoto důvodu se na nás můžete těšit v březnu na akci Czech On-line Expo 2019.

  • Jaký byl veletrh Reshoper 2019?

    Konec ledna byl pro nás ve znamení jedné velké události, veletrhu Reshoper. Nebudeme lhát, nervozita trošku panovala. Byl to totiž náš první veletrh, na kterém jsme měli možnost působit jako vystavovatelé. Jak to nakonec dopadlo?

Zpět
nahoru