Všechny články

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?
Važme si času našeho zákazníka a dejme mu to, co potřebuje, po čem touží! Touto větou by se dala shrnout informace, že zákazník, surfující na netu a hledající řešení pro svůj problém, webové  stránky podvědomě skenuje a my máme jen 3 vteřiny na to, abychom ho zaujali. Není to moc, co říkáte? 
 
Představme si tzv. Elevator speech, neboli krátký projev ve výtahu, v časovém rozmezí od 30 vteřin do 2 min, který by měl zaujmout, získat pozornost a vystihnout vše podstatné. Jde o to, udělat pozitivní, originální a výrazný dojem. Na internetu jsou to ale jen již zmiňované 3 vteřiny, abychom zákazníka upoutali, zaujali a nenechali odejít. 
 
Které jsou ty důležité principy, na které nesmíme zapomenout? 
  • na 1. místě klient
  • stručné a konkrétní texty
  • vnitřní motivy a touhy  
  • zapojení a přiblížení emocí 
  • zajímavosti, přínosy a překvapení
  • reference
Zaměření na klienta
Popisujeme situace, ve kterých se lidé najdou, které oni sami důvěrně znají. Snažíme se vystihnout jejich konkrétní pocity a nálady, které prožívají. Píšeme jazykem, kterému naši klienti rozumějí. Chceme se naladit a zaujmout lidi, se kterými chceme spolupracovat a dál mluvit. Naši cílovou skupinu. Nepíšeme o nás, nevytváříme firemní prezentaci. Zajímá nás hlavně klient. Nesnažíme se ale  samozřejmě za každou cenu zaujmout každého.

X Vyřeším vaše vztahové problémy. 
Chcete opět pocítit šimrání v břiše, při pohledu na partnera?
 
Stručné a konkrétní texty
Text na vašem webu by měl ladit a harmonicky se doplňovat s obrázky. Nespoléhejte na to, že lidé budou hned vědět, co na vašem webu najdou a mají udělat. Řekněte jim to jasně a stručně jednoduchým hlavním klíčovým sdělením - zajímavým sloganem. Jednoznačně sdělte, kde se klient ocitl. Aby klient zůstal, musíme mu říct, co má udělat dál. Jasná výzva k akci. Přehrát si video, přečíst si, objednat si apod. Celý obsah by měl být také jednoduše čitelný i na mobilu. 
 
Cestování – obrázek moře – barvy zvláštní - bílý nečitelný text 
Cestování s dětmi + obrázek dětí s rodiči + příjemné doplňující se barvy a čitelný text
 
Vnitřní motivy a touhy
Nejdříve musíme dát lidem důvod zůstat. Oslovit jejich vnitřní touhy a pocity. Nezahltit návštěvníka hned na začátku a dát mu „prostor“. Netvářit se záhadně, říct vše jednoduše na rovinu. Položit si otázku, po čem klient touží? Nenutit klienta přemýšlet nad tím, o čem přemýšlet nemusí.
 
X Až si prohlédnete naše video, můžete si objednat náš produkt…. Také si můžete přečíst Blog…
S našimi výrobky se z vás stane kreativec! 
 
Emoce
Grafika, písmo i text by měly spolu navozovat ty správné emoce. Žádné rušivé barvy, velká písmena a obrázky mimo kontext. Cílené texty jen pro ty lidi, kteří jsou (mají být) našimi klienty. Texty, ve kterých řekneme, proč jsme odlišní. Čím klienta emočně naladíme? Co je na nás extra. Co je to, co konkurence nemá?
 
Anglicky na Maltě!
Poznávej, uč se a zlepšuj svoji angličtinu v teple u moře!
 
Přínosy
Velice důležité je popsat klientovi hlavní přínosy, to, co pro něj bude zajímavé, překvapivé a nové. Co tím získá, že si náš produkt objedná? Co se v jeho životě změní k lepšímu? Čím mu pomůžeme? Každý popis i parametr se dá převést na přínos.
 
X Po umytí naším šamponem budete mít větší objem vlasů.
Milujete ten pocit, když odcházíte od kadeřníka? S naším šamponem tento pocit prostě budete mít!
 
V závěru mého článku vám chci ještě říct pár tipů týkajících se referencí. Jsou právě také velmi důležitým kouskem do naší skládačky - jak nejlépe zaujmout našeho potenciálního klienta.   
 
Reference
Reference od našich zákazníků bychom si na web měli určitě vyvěsit. Aby ale nebyla reference pro našeho potenciálního zákazníka nicneříkající, měli bychom mít takovou referenci, která svým textem už hodně napoví a bude konkrétní. Anonymní reference nikomu nic neřekne. Když si říkáme o reference, nemusíme se bát našemu zákazníkovi napsat e-mail již přímo s otázkami.
  • Splnili jsme vaše očekávání?
  • Co vás zaujalo?
  • Co jste si odnesli?
  • Doporučili byste naši firmu dál?
Věřím, že všechny tyto popsané tipy, obratem ruky změníte na přínosy, aby vaše webové stránky klienti nepřehlédli a byly pro ně tou nejlepší volbou a opakovaně se k vám vraceli. 
 
Přeji vám spokojené zákazníky, fajn reference a hlavně skvělé webové stránky! 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Marketingový kalendář 2019

    Marketingových akcí není nikdy dost. Jak se v nich ale vyznat? A hlavně, jak na žádnou nezapomenout? Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2019. Nemusíte se tedy vůbec bát, že vám něco unikne.

  • Připravte se na vánoční sezónu

    Tak a je to zase tady. Nejkrásnější období roku se pomaličku blíží. Na pečení vánočního cukroví je sice ještě času dost, ale to neplatí pro přípravy vašeho webu nebo e-shopu na Vánoce.

  • Litmus konference a my byli na ní

    V druhé polovině srpna hostil Londýn e-mail marketingovou konferenci, na kterou se sjeli marketéři, kodéři a hlavně nadšenci pro e-mail marketing ze všech zemí Evropy, ale i dalších částí světa.

  • Naše kolegyně Aduš

    Myslím, že byste určitě všichni rádi věděli, kdo je vlastně ta naše Adéla. Ta Adéla, která píše, mimo jiné, tak bezva články o nás všech ostatních. Tak jo, pozor, začínáme!

  • Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

    V dnešním článku se blíže seznámíme se smajlíky v předmětu e-mailu. Zjistíte, kdy jsou vhodné a jak je vytvořit.

Zpět
nahoru