Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?
Važme si času našeho zákazníka a dejme mu to, co potřebuje, po čem touží! Touto větou by se dala shrnout informace, že zákazník, surfující na netu a hledající řešení pro svůj problém, webové  stránky podvědomě skenuje a my máme jen 3 vteřiny na to, abychom ho zaujali. Není to moc, co říkáte? 
 
Představme si tzv. Elevator speech, neboli krátký projev ve výtahu, v časovém rozmezí od 30 vteřin do 2 min, který by měl zaujmout, získat pozornost a vystihnout vše podstatné. Jde o to, udělat pozitivní, originální a výrazný dojem. Na internetu jsou to ale jen již zmiňované 3 vteřiny, abychom zákazníka upoutali, zaujali a nenechali odejít. 
 
Které jsou ty důležité principy, na které nesmíme zapomenout? 
  • na 1. místě klient
  • stručné a konkrétní texty
  • vnitřní motivy a touhy  
  • zapojení a přiblížení emocí 
  • zajímavosti, přínosy a překvapení
  • reference
Zaměření na klienta
Popisujeme situace, ve kterých se lidé najdou, které oni sami důvěrně znají. Snažíme se vystihnout jejich konkrétní pocity a nálady, které prožívají. Píšeme jazykem, kterému naši klienti rozumějí. Chceme se naladit a zaujmout lidi, se kterými chceme spolupracovat a dál mluvit. Naši cílovou skupinu. Nepíšeme o nás, nevytváříme firemní prezentaci. Zajímá nás hlavně klient. Nesnažíme se ale  samozřejmě za každou cenu zaujmout každého.

X Vyřeším vaše vztahové problémy. 
Chcete opět pocítit šimrání v břiše, při pohledu na partnera?
 
Stručné a konkrétní texty
Text na vašem webu by měl ladit a harmonicky se doplňovat s obrázky. Nespoléhejte na to, že lidé budou hned vědět, co na vašem webu najdou a mají udělat. Řekněte jim to jasně a stručně jednoduchým hlavním klíčovým sdělením - zajímavým sloganem. Jednoznačně sdělte, kde se klient ocitl. Aby klient zůstal, musíme mu říct, co má udělat dál. Jasná výzva k akci. Přehrát si video, přečíst si, objednat si apod. Celý obsah by měl být také jednoduše čitelný i na mobilu. 
 
Cestování – obrázek moře – barvy zvláštní - bílý nečitelný text 
Cestování s dětmi + obrázek dětí s rodiči + příjemné doplňující se barvy a čitelný text
 
Vnitřní motivy a touhy
Nejdříve musíme dát lidem důvod zůstat. Oslovit jejich vnitřní touhy a pocity. Nezahltit návštěvníka hned na začátku a dát mu „prostor“. Netvářit se záhadně, říct vše jednoduše na rovinu. Položit si otázku, po čem klient touží? Nenutit klienta přemýšlet nad tím, o čem přemýšlet nemusí.
 
X Až si prohlédnete naše video, můžete si objednat náš produkt…. Také si můžete přečíst Blog…
S našimi výrobky se z vás stane kreativec! 
 
Emoce
Grafika, písmo i text by měly spolu navozovat ty správné emoce. Žádné rušivé barvy, velká písmena a obrázky mimo kontext. Cílené texty jen pro ty lidi, kteří jsou (mají být) našimi klienty. Texty, ve kterých řekneme, proč jsme odlišní. Čím klienta emočně naladíme? Co je na nás extra. Co je to, co konkurence nemá?
 
Anglicky na Maltě!
Poznávej, uč se a zlepšuj svoji angličtinu v teple u moře!
 
Přínosy
Velice důležité je popsat klientovi hlavní přínosy, to, co pro něj bude zajímavé, překvapivé a nové. Co tím získá, že si náš produkt objedná? Co se v jeho životě změní k lepšímu? Čím mu pomůžeme? Každý popis i parametr se dá převést na přínos.
 
X Po umytí naším šamponem budete mít větší objem vlasů.
Milujete ten pocit, když odcházíte od kadeřníka? S naším šamponem tento pocit prostě budete mít!
 
V závěru mého článku vám chci ještě říct pár tipů týkajících se referencí. Jsou právě také velmi důležitým kouskem do naší skládačky - jak nejlépe zaujmout našeho potenciálního klienta.   
 
Reference
Reference od našich zákazníků bychom si na web měli určitě vyvěsit. Aby ale nebyla reference pro našeho potenciálního zákazníka nicneříkající, měli bychom mít takovou referenci, která svým textem už hodně napoví a bude konkrétní. Anonymní reference nikomu nic neřekne. Když si říkáme o reference, nemusíme se bát našemu zákazníkovi napsat e-mail již přímo s otázkami.
  • Splnili jsme vaše očekávání?
  • Co vás zaujalo?
  • Co jste si odnesli?
  • Doporučili byste naši firmu dál?
Věřím, že všechny tyto popsané tipy, obratem ruky změníte na přínosy, aby vaše webové stránky klienti nepřehlédli a byly pro ně tou nejlepší volbou a opakovaně se k vám vraceli. 
 
Přeji vám spokojené zákazníky, fajn reference a hlavně skvělé webové stránky! 
 
Mohlo by vás zajímat:

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru