Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

Jelikož dochází k nárůstu posílání nevyžádaných obchodních sdělení, e-mailoví klienti implementují stále přísnější pravidla. Jediným správným receptem je tato pravidla akceptovat a dodržovat.

Pravda je bohužel taková, že ani sebelepší rozesílací systém Vám nezaručí 100% doručitelnost. Existují však určité kroky, díky kterým můžete procento doručitelnosti zvýšit.

 

Kvalitní databáze

Pokud chcete co nejvíce omezit propadnutí e-mailů do nevyžádané pošty, budete muset začít pracovat s kvalitní databází, o které jsme se rozepsali v minulém článku. Ve zkratce, získání kontaktů musí probíhat legální cestou.

Nastavení DNS záznamů

SPF záznam

Tento záznam slouží k ochraně proti SPAMu. Jeho správným nastavením tedy ošetříte doručitelnost Vašich e-mailů. SPF záznam je vlastně informace na Vaší doméně (vase-firma.cz), která říká přijímacím serverům Vaší pošty (ať už firemní či hromadné), kdo může z této domény odesílat e-maily. Z toho důvodu je důležité obohatit tento záznam o SPF Mail Komplet a říct tak, že hromadné e-maily rozesílané přes tento systém, jsou schválené.

Při nastavení potřebujete pomoc správce Vaší domény, který do SPF záznamů přidá SPF záznam Mail Komplet v následujícím tvaru:

v=spf1 mx include:spf.mail-komplet.cz ~all

Pozor! Zkontrolujte si, zda máte vložen i vlastní SPF záznam. Často se stává, že chybí úplně, což může způsobovat potíže při doručování Vaší pošty.

DKIM podpis

DKIM (DomainKeys Identified Mail) je nástroj podporující detekci podvržených e-mailů. Jedná se o formu elektronického podpisu, kdy je k odchozímu e-mailu přidána hlavička s privátní částí klíče a do TXT záznamu DNS domény zapsaná veřejná část klíče.  

E-mail odesílatele

Ujistěte se, že Vaše e-mailová adresa je správně napsaná. V nejlepším případě by se měla shodovat s Vaší odesílací doménou. Jako příklad uvedeme sami sebe. Naší odesílací doménou je mail-komplet.cz a e-mail, který používáme v rámci našich rozesílek je info@mail-komplet.cz.

Důležité je zmínit, že e-mail by měl být plně funkční a aktivní. Jinak řečeno, měli byste použít takovou e-mailovou adresu, kterou pravidelně kontrolujete. Nikdy nevíte, kdy Vám zákazník pošle zpětnou Vazbu na Vaši kampaň.

Dejte si záležet při psaní předmětu

Při psaní předmětu nemůžete přemýšlet pouze jako Váš zákazník, ale také jako antispamový filtr. Ten rozhoduje o tom, zda je sdělení, které posíláte, pro zákazníka „bezpečné“ či nikoli. Dbejte na to, aby Váš e-mail neobsahoval příliš mnoho vykřičníků, otazníků nebo dalších znaků. Vyhněte se textu, který je psaný kapitálkami a snažte se vyhnout slovům, jako sleva, akce, gratis. Možná si teď řeknete, že slevy má každý rád, tak proč tuto informaci nesdělit dál, že? Zkuste však tuto informaci popsat trochu jinak. Cílem antispamového filtru je chránit zákazníky před nevyžádaným sdělením a tato slova často hodnotí jako „nebezpečná“.

Tělo e-mailu

Text

Stejně jako u předmětu, i zde si dávejte pozor, jaká slova a znaky v textu používáte. V případě, že v těle e-mailu bude několikrát zmíněno slovo sleva nebo akce, antispamový filtr může e-mail vyhodnotit jako „nebezpečný“ a zařadí jej rovnou do nevyžádané pošty.

Barvy

Barvy? Cože? Jak mohou barvy ovlivnit doručitelnost? Máme tím na mysli barvy pozadí a textu. Antispamový filtr snadno rozpozná jakoukoliv snahu něco skrýt. Barvu textu je proto nutné vždy volit tak, aby bylo vše viditelné a čitelné.

Viditelné odkazy

Pokud se v e-mailu vyskytují viditelné odkazy, raději je schovejte pod tlačítko nebo pod odkaz skrytý v textu. Pokud možno odkazy by měly vždy směřovat na Vaši stránku, tedy na Vaši doménu.

Alternativní text

U všech obrázků a bannerů, které ve svém e-mailu použijete, je důležité doplnit alternativní text. Někteří e-mailoví klienti nestahují obrázky automaticky. Díky alternativnímu textu si uživatel bude moci přečíst, co je na obrázku, než se samotný obrázek zobrazí.

Správný poměr textu a obrázků

Obrázky jsou určitě super a definitivně by v e-mailu neměly chybět. Nicméně, všeho s mírou. E-mail není leták a stále se jedná o komunikační prostředek. Obrázky by v e-mailu neměly převládat. Držte se pravidla 60 % textu a 40 % obrázků.

  • Pokud je tomu naopak a e-mail obsahuje málo textu, budete považováni za nedůvěryhodné odesílatele a doručitelnost Vašich e-mailu klesne.
  • Stejně tak, pokud je Váš e-mail kvůli obrázkům příliš obrovský, tak i zde bude doručitelnost v ohrožení.

Textová verze e-mailu

Jakmile máte e-mail připravený a už v něm neplánujete dělat žádné další změny, nezapomeňte přenačíst textovou verzi e-mailu.

Přílohy

Antispamové prověrky pohlíží na přílohy jako na nevyžádaný soubor. Nemají totiž jak prověřit, jestli se nejedná o neznámý obsah, a proto e-maily s přílohami automaticky penalizují. Možnost, jak obejít tuto problematiku, je uložit přílohu (např. PDF soubor) na server a do těla e-mailu vložit CTA (Call To Action) prvek s odkazem na stažení souboru.

HTML kód

Jak je vidět, antispamové filtry jsou vcelku přísné a mají rády řád. V případě HTML e-mailu a problémů s doručitelností je nutná kontrola HTML kódu e-mailu.

Black list

Zbývá poslední a pravděpodobně nejhorší důvod, proč Vaše e-maily končí v nevyžádané poště, za předpokladu, že ošetříte vše výše zmíněné. Na tzv. Black list se dostanete v momentu, kdy Vás Vaši příjemci ručně stále označují jako SPAM. Důvodů může být několik. Posíláte na databáze, ke kterým nemáte souhlas. Váš obsah je nezajímavý anebo posíláte informace, ke kterým Vaši zákazníci nedali souhlas. Ztráta pověsti je velký průšvih a návrat reputace je takřka nemožný.

Závěr

Pokud to s e-mail marketingem myslíte vážně, neriskujte a myslete na všechny výše zmíněné body. Víme, je toho opravdu hodně na co je třeba si dát pozor, ale berte to jako jízdu na kole. Jakmile se naučíte jezdit, tak už to nikdy nezapomenete. Chceme tím říct, že jakmile začnete používat výše uvedené body, tak postupem času budete vše dělat přirozeně a automaticky.   

 

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru