Všechny články

Testujte jako o život. A/B testování je tady

Potřebujete zjistit, jak v rámci jednotlivé kampaně obstojí varianty předmětu nebo odesílatele? Náš systém umožňuje v současné době A/B testování. Tak hurá do "abéčka".

Testujte jako o život. A/B testování je tady

Testování kampaní v jakémkoli ohledu je v současné době více než potřeba. Právě z toho důvodu se v našem systému objevila nová funkcionalita. Jedná se o tzv. A/B testování v rámci e-mailových kampaní. Otestovat si např. několik předmětů nebo jméno odesílatele už není problém. Tak se na to pojďme podívat. 

Jak vytvořit A/B kampaň?

Ve vašem účtu v levé části klikneme na možnost Kampaně. Dále vytvořit kampaň. A zvolíte druhou položku A-B. V rámci nastavení kampaně vyplníte název kampaně, případně popis a dále skupinu, ve které je kampaň zařazená. Následně se dostáváme k hlavnímu výběru toho, co chcete testovat. Na výběr je buď: 

  • předmět e-mailu nebo
  • odesílatel e-mailu.

Testování těchto dvou prvků považujeme za hlavní indikátor otevřenosti e-mailových kampaní. Přece jen kampaň, která už ve schránce příjemce působí příjemným dojmem (z pohledu předmětu a jména odesílatele) bude úspěšnější než ta, která tak pěkný název nemá.

Následně vyberete kolik variant chcete testovat. Na výběr jsou 2 - 4 varianty testovaného prvku. V případě, že testujete předmět e-mailu, tak do jednotlivých polí napíšete testované předměty. V druhém případě, tedy testu odesílatele, doplníte do polí vždy e-mail a jméno odesílatele. Zbylé možnosti nastavení doporučujeme ponechat. Tedy způsob odhlášení a doménový směrovač. U tagování odkazů doporučujeme kampaň označkovat, tak abyste ji mohli v Google Analytics jednoduše dohledat.

Další postup je stejný jako při vytváření klasické kampaně. Tedy vyberete cílový seznam, na který bude kampaň cílit. Co je ale nové a v rámci A/B testování důležité, je samotné Rozdělení příjemců

Co to vlastně znamená? Vycházíme z příkladu, že jsme se rozhodli testovat 3 předměty. Jde o to, že předmět A půjde na 10 % příjemců, předmět B také na 10 % a předmět C totéž. Vítěz poté odejde na zbylou část seznamu příjemců. Poslední možnost, kterou můžete v rámci testování zvolit, je to, jestli hlavní kritérium pro hodnocení bude počet otevření nebo počet prokliků. Časový harmonogram uvádí, po jak dlouhé době se provede vítězná rozesílka. Tedy pokud kampaň dáme odeslat ve 12:00 a do pole hodiny vložíme např. hodnotu 4, tak to znamená, že v 16:00 se provede automatické vyhodnocení a kampaň se odešle na vítěze. Doporučujeme testovat vždy s větším počtem příjemců. Pokud zvolíte možnost 10% rozložení, tak minimum pro A/B testování je alespoň 10 příjemců. 

Po zvolení rozdělení příjemců se přechází do klasické tvorby návrhu kampaně. Zde si můžete kampaň nachystat dle svých představ.

V poslední části - Kontrola a odeslání si můžete zkontrolovat závěrečné nastavení kampaně. Tedy předměty, které se budou testovat. Náhledy kampaně a rozeslání. 

Nezapomeňte na jednu důležitou věc - testování všeobecně je jeden z hlavních předpokladů úspěšných kampaní. Tak hurá do toho. 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru