Všechny články

Teplotní mapy v systému Mail Komplet

Do našeho systému přibyla jedna opravdu žhavá novinka. Jedná se o teplotní mapy, které slouží jako statistický nástroj pro vyhodnocení vašich e-mailových rozesílek. Zjistěte jednoduše, co vaše zákazníky opravdu zajímá a na co nejvíce klikají.

Teplotní mapy v systému Mail Komplet

Co to je teplotní mapa neboli heatmapa?

Teplotní mapy představují grafické zobrazení veškeré aktivity uživatelů s danou e-mailovou kampaní. Ukazují, na co zákazníci v e-mailové rozesílce nejvíce klikají a co je zajímá. Tyto informace jsou důležité při vyhodnocení dané e-mailové kampaně.

Teplotní mapa představuje teplotní spektrum veškerých prokliků, které jsou v kampani obsaženy. V případě, že daný prvek má vysokou míru prokliku, tak se jeho barevné spektrum nachází v červených barvách. Čím méně prokliků daný prvek dosáhl, tím se teplota snižuje, a proto nejméně proklikávané prvky jsou světle modré.

Kde najdu teplotní mapy? 

Teplotní mapy jsou v detailu každé rozesílky. Z hlavního menu je potřeba se prokliknout do části Rozesílky. Tato část obsahuje veškeré e-mailové kampaně, které byly odeslány. V pravé části je políčko Detail. Pokud jej prokliknete, dostanete se stránku, která představuje statistiky z dané e-mailové kampaně. Pod jednotlivými metrikami jako doručeno, otevřeno, proklik, odhlášeno, nedoručitelné přibyla teplotní mapa.

Po prokliknutí se zobrazí náhled e-mailové kampaně, přes kterou jsou natažena plovoucí barevná okna. Barvy představují výkonné spektrum aktivity uživatelů. Čím více jsou barvy teplejší, tím více bylo dané pole (produkt, banner, CTA prvek) pro zákazníka přínosnější a zaznamenalo více prokliků. 

Při najetím kurzoru myši na dané pole se zobrazí informace o veškerém a unikátním prokliku. Doplněn je i odkaz, na který daný prvek směřuje. No ale jaký je vlastně rozdíl mezi unikátním prokliky a veškerými?

Veškeré vs. unikátní prokliky

Veškeré prokliky jsou ty prokliky, které daný odkaz získá bez ohledu na IP adresu uživatele. Na druhou stranu unikátní proklik je jeden proklik za jednoho uživatele. Pokud tedy dotyčný 10x klikne na odkaz, tak se bude jednat o 10 prokliků, ale o 1 unikátní proklik. 

Teplotní mapy jsou zkrátka skvělou funkcí, jak zjistit o e-mailové kampani podrobné informace. Tak rychle, pusťe se do vyhodnocení svých rozesílek ještě dnes.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

  • Vánoce jsou za dveřmi

    Připravili jsme si pro vás dárky, které vám zjednodušší přípravu nejen vašich vánočních a výprodejových kampaní. Váš e-mailing bude skvělý po celý rok!

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

Zpět
nahoru