Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Abychom celý systém pochopili správně, je potřeba nejdříve pochopit publikum, se kterým zde pracujeme. Jejich rozdělení více méně souvisí s počátečními čtyřmi písmeny tohoto konceptu. Pojďme si je tedy představit:

S – See

Publikum, se kterým by potencionálně šlo začít pracovat. Jedná se o skupinu, která se poprvé dostává k Vaší značce, produktu nebo službě. Někdo, kdo poprvé navštívil Váš web nebo Vás zahlédl na sociálních sítích. Jedná se o potencionální budoucí zákazníky, kteří se rozhlíží.

T – Think

Skupina s mírným obchodním zájmem. Již o Vás má nějaké povědomí a začínají přemýšlet o produktech/službách, které na trhu nabízíte. Zajímavá skupina, ne? Z Vaší strany by alespoň měla být. Můžete na ní totiž začít cílit, nabízet jim, to, co hledají a dát jim důvod, proč by u Vás měli nakoupit.

D – Do

Do této skupiny spadají všichni, kteří mají zájem od Vás něco nakoupit nebo k nákupu již došlo. Důležitá a velmi oblíbená skupina, na kterou je brán největší ohled. Proč? Protože zde dochází ke konverzím! Nebo by k nim dojít mohlo. Zákazníkovi je důležité ukázat, že u Vás bude celý nákupní proces hladký a bezstarostný.   

C – Care

O zákazníky, kteří spadají do Vaší cílové skupiny je potřeba pečovat. Jedná se o Ty, kteří u Vás nakoupili a pravidelně se k Vám vrací. Z jejich strany došlo ke spříznění s Vaší značkou. Můžete si gratulovat! Co ale teď? Nezapomínejte na tyto zákazníky. Pravidelný kontakt je zde důležitý. Zákazníci by měli mít pocit, že se o ně zajímáte a že jim nasloucháte. Můžete vycházet z jejich předešlých nákupů a na základě toho sestavit plán, díky kterému je oslovíte s něčím novým.

Pokud si celý proces zrekapitulujeme, zjistíme, že je velmi jednoduchý. Každý krok má své opodstatnění. Nejdříve musíte zaujmout, dostat Vaši značku do povědomí (See). Zákazníci Vás musí nejprve poznat než o Vás a Vašich produktech začnou vážně uvažovat (Think). Až posléze dojdou k rozhodnutí, kdy od Vás něco nakoupí (Do). Poslední krok souvisí s Vašim skutečným zájmem o Vaši skutečnou cílovou skupinu a jakým způsobem se o ně staráte a udržujete s nimi kontakt (Care).

V samotném závěru si řekneme, které kanály jsou pro oslovování a komunikaci se zákazníky vhodné. A hlavně, jak využívat e-mail marketing v jednotlivých fázích.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud byste se na něco chtěli zeptat, tak nám určitě napište. Rádi Vám pomůžeme!

 

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru