Všechny články

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Abychom celý systém pochopili správně, je potřeba nejdříve pochopit publikum, se kterým zde pracujeme. Jejich rozdělení více méně souvisí s počátečními čtyřmi písmeny tohoto konceptu. Pojďme si je tedy představit:

S – See

Publikum, se kterým by potencionálně šlo začít pracovat. Jedná se o skupinu, která se poprvé dostává k Vaší značce, produktu nebo službě. Někdo, kdo poprvé navštívil Váš web nebo Vás zahlédl na sociálních sítích. Jedná se o potencionální budoucí zákazníky, kteří se rozhlíží.

T – Think

Skupina s mírným obchodním zájmem. Již o Vás má nějaké povědomí a začínají přemýšlet o produktech/službách, které na trhu nabízíte. Zajímavá skupina, ne? Z Vaší strany by alespoň měla být. Můžete na ní totiž začít cílit, nabízet jim, to, co hledají a dát jim důvod, proč by u Vás měli nakoupit.

D – Do

Do této skupiny spadají všichni, kteří mají zájem od Vás něco nakoupit nebo k nákupu již došlo. Důležitá a velmi oblíbená skupina, na kterou je brán největší ohled. Proč? Protože zde dochází ke konverzím! Nebo by k nim dojít mohlo. Zákazníkovi je důležité ukázat, že u Vás bude celý nákupní proces hladký a bezstarostný.   

C – Care

O zákazníky, kteří spadají do Vaší cílové skupiny je potřeba pečovat. Jedná se o Ty, kteří u Vás nakoupili a pravidelně se k Vám vrací. Z jejich strany došlo ke spříznění s Vaší značkou. Můžete si gratulovat! Co ale teď? Nezapomínejte na tyto zákazníky. Pravidelný kontakt je zde důležitý. Zákazníci by měli mít pocit, že se o ně zajímáte a že jim nasloucháte. Můžete vycházet z jejich předešlých nákupů a na základě toho sestavit plán, díky kterému je oslovíte s něčím novým.

Pokud si celý proces zrekapitulujeme, zjistíme, že je velmi jednoduchý. Každý krok má své opodstatnění. Nejdříve musíte zaujmout, dostat Vaši značku do povědomí (See). Zákazníci Vás musí nejprve poznat než o Vás a Vašich produktech začnou vážně uvažovat (Think). Až posléze dojdou k rozhodnutí, kdy od Vás něco nakoupí (Do). Poslední krok souvisí s Vašim skutečným zájmem o Vaši skutečnou cílovou skupinu a jakým způsobem se o ně staráte a udržujete s nimi kontakt (Care).

V samotném závěru si řekneme, které kanály jsou pro oslovování a komunikaci se zákazníky vhodné. A hlavně, jak využívat e-mail marketing v jednotlivých fázích.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud byste se na něco chtěli zeptat, tak nám určitě napište. Rádi Vám pomůžeme!

 

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru