Všechny články

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

Abychom celý systém pochopili správně, je potřeba nejdříve pochopit publikum, se kterým zde pracujeme. Jejich rozdělení více méně souvisí s počátečními čtyřmi písmeny tohoto konceptu. Pojďme si je tedy představit:

S – See

Publikum, se kterým by potencionálně šlo začít pracovat. Jedná se o skupinu, která se poprvé dostává k Vaší značce, produktu nebo službě. Někdo, kdo poprvé navštívil Váš web nebo Vás zahlédl na sociálních sítích. Jedná se o potencionální budoucí zákazníky, kteří se rozhlíží.

T – Think

Skupina s mírným obchodním zájmem. Již o Vás má nějaké povědomí a začínají přemýšlet o produktech/službách, které na trhu nabízíte. Zajímavá skupina, ne? Z Vaší strany by alespoň měla být. Můžete na ní totiž začít cílit, nabízet jim, to, co hledají a dát jim důvod, proč by u Vás měli nakoupit.

D – Do

Do této skupiny spadají všichni, kteří mají zájem od Vás něco nakoupit nebo k nákupu již došlo. Důležitá a velmi oblíbená skupina, na kterou je brán největší ohled. Proč? Protože zde dochází ke konverzím! Nebo by k nim dojít mohlo. Zákazníkovi je důležité ukázat, že u Vás bude celý nákupní proces hladký a bezstarostný.   

C – Care

O zákazníky, kteří spadají do Vaší cílové skupiny je potřeba pečovat. Jedná se o Ty, kteří u Vás nakoupili a pravidelně se k Vám vrací. Z jejich strany došlo ke spříznění s Vaší značkou. Můžete si gratulovat! Co ale teď? Nezapomínejte na tyto zákazníky. Pravidelný kontakt je zde důležitý. Zákazníci by měli mít pocit, že se o ně zajímáte a že jim nasloucháte. Můžete vycházet z jejich předešlých nákupů a na základě toho sestavit plán, díky kterému je oslovíte s něčím novým.

Pokud si celý proces zrekapitulujeme, zjistíme, že je velmi jednoduchý. Každý krok má své opodstatnění. Nejdříve musíte zaujmout, dostat Vaši značku do povědomí (See). Zákazníci Vás musí nejprve poznat než o Vás a Vašich produktech začnou vážně uvažovat (Think). Až posléze dojdou k rozhodnutí, kdy od Vás něco nakoupí (Do). Poslední krok souvisí s Vašim skutečným zájmem o Vaši skutečnou cílovou skupinu a jakým způsobem se o ně staráte a udržujete s nimi kontakt (Care).

V samotném závěru si řekneme, které kanály jsou pro oslovování a komunikaci se zákazníky vhodné. A hlavně, jak využívat e-mail marketing v jednotlivých fázích.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud byste se na něco chtěli zeptat, tak nám určitě napište. Rádi Vám pomůžeme!

 

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

  • Jak upravit kontakt

    Potřebujete upravit informace u kontaktu, ale nevíte jak to? Koukněte se na krátký návod, který jsme si pro Vás připravili a hned budete vědět jak na to!

  • Proč používat Google Analytics?

    Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

  • Proč e-mail marketing?

    E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Zpět
nahoru