Všechny články

Reshoper je za námi

Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

Reshoper je za námi

Letňany v Praze se 30. 1. 2020 zaplnily fanoušky e-commerce, online marketingu a podnikání. Konala se zde největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Letošní ročník byl ve znamení strategického rozvoje e-shopů. Účastníci tak mohli získat inspirace na rozvoj podnikání v online světě a objevit nové možnosti, které by aplikovali ve svém byznysu.

Mail Komplet nesměl chybět

Tým Mail Kompletu dorazil na své stanoviště už den před konáním akce. Středa byla ve znamení příprav našeho zázemí. V prostorách našeho stánku nás mohli návštěvníci najít celý čtvrtek už od samotného rána. Všem příchozím jsme nabízeli poradenství ohledně fungování naší aplikace Mail Komplet. Pro nezasvěcené jsme měli připravenou prezentaci, která představila Mail Komplet v celé své kráse.

Konference, která všem otevřela oči

Po celý den se mohli návštěvníci těšit z konference, jejímž hlavním tématem byl strategický rozvoj e-shopů a vize pro rok 2020. Konference obsahovala 8 přednášek. My jsme některé z nich navštívili a odnesli si z nich cenné rady a poznatky.

Velká studie českého e-commerce Insgramu. Co dává strategicky smysl a co ne?

  • České e-shopy mají v průměru 398 followers na Instagramu.
  • 27,7 % ze zkoumaných českých e-shopů nevložilo za rok 2019 žádný příspěvek na Instagram.
  • Nejčetnější postované dny jsou brány jako pracovní dny. Víkendy byly v rámci měřeného vzorku slabší, nicméně engagementu dosahovaly víkendové příspěvky stejně jako přes pracovní týden.
  • Videa na Instagramu se začínají vytrácet. Je možné že IGTV dokonce časem úplně vymizí z prostředí Instagramu (ten je pomalu vypíná).
  • V průměru se používá 1 až 9 hashtagů na příspěvek.
  • Nebojte se využívat více. Nejlépe je mít u každého příspěvku 13 až 15 hashtagů (maximum je 30).
  • Zapněte si v nastavení Instagramu alt popisky a používejte je.
  • Nezapomeňte na geo hashtagy jako Praha, Brno či jiné spojené s danou lokalitou.
  • Využívejte sílu Stories. Jsou časově nenáročné a jsou skvělé pro nárůst engagmentu účtu.
  • Ve Stories používejte stickers na aktivity - ankety, otázky či jiné možnosti jak zvýšit interaktivitu s daným profilem.
  • Velké e-shopy rostou na Instagramu tempem 32,7 % za rok.
  • Nejlepší den pro zvýšení aktivity je sobota.

Jak se českým e-shopům v roce 2019 dařilo v SEO a jak se z toho poučit. To, že SEO je mrtvé rozhodně není pravda a je potřeba na něj neustále myslet.

  • České weby mají přibližně 50 mil. návštěv z organického vyhledávaní. Přičemž v rámci měřeného vzorku prvních 100 má více než 40% návštěvnost. Zbytek roste v průměru o 0,18 % ročně.
  • Nezapomínejte na přesměrování domény.
  • Přibližně 80 % e-shopů má chyby v SEO.
  • Mějte správně strukturovaný web. Pokud máte na e-shopu různé kategorie, tak je dostatečně popisujte. Nezapomeňte také na proklinkování do podkategorií.
  • Pokud píšete na webu blog o nějakém produktu, tak nepište jen holý text, ale využijte sílu zpětných linků a směřujte z blogu přímo na daný produkt.
  • V interním proklinkování vždy používejte koncové URL bez zbytečných parametrů navíc.
  • Dbejte na popisky svých produktů. Je to ten nejdůležitější prvek na e-shopu.
  • Hledanost brandu a dotazu s ním spojeným mohou mít vliv na autoritu domény a tím pádem i na výsledky ve vyhledávání.

Jednotlivé přednášky jsme kombinovali s menšími workshopy. Jeden z nich představil i Seznam na svém stánku, na kterém se návštěvníci mohli dozvědět, jak správně optimalizovat své kampaně v Skliku a jak se o ně starat. Věděli jste například, že nejlepší rozdělení vašeho budgetu pro kampaně je 30/70? Tedy 30 % do obsahových a brandových kampaní a 70 % do výkonnostních? Nebo, vypínáte horší textové inzeráty a nahrazujete je novými?

Reshoper 2020 potvrdil svou roli leadera ve světě konferencí na poli e-commerce. Pro všechny návštěvníky si přichystal nálož novinek a poznatků, které pomohou e-shopařům ve svém rozhodování. Nám bylo velkou ctí, že jsme se mohli účastnit tohoto veletrhu z pozice vystavovatele. Jsme moc rádi, že jsme se mohli potkat jak se stávajícím zákazníky, tak i s novými tvářemi. Věříme, že naše setkání nastartuje skvělou a hlavně dlouhodobou spolupráci.

Váš Mail Komplet

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Opuštěný košík pro pokročilé

    Jak nastavit opuštěný košík, který neobsahuje pouze jednu e-mailovou kampaň, ale jeho komunikace se rozdělí do několika fází?

  • Webinář č. 3 | Tvorba e-mailové kampaně

    Série našich výukových videí pokračuje třetím dílem. Ten Vám dá jasnou odpověď na to, jak pracovat se seznamy příjemců, s proměnnými v těle e-mailové kampaně a jakým způsobem segmentovat.

  • Webinář č. 2 | Tvorba e-mailové kampaně

    2. díl série výukových videí se zabývá přípravou e-mailové kampaně. Ta se skládá z 5 základních kroků. V našem videu si všechny důkladně projdeme a vysvětlíme si základní principy tvorby kampaně.

  • Automatizace 4. díl | Slevové kupóny v automatizacích

    Dnes se v automatizacích podíváme na novinku, která se týká slevových kupónů.

  • Fungujeme na 100 %

    Rozhodli jsme se, že veškeré rozesílky nekomerčního charakteru od nás dostanete zdarma.

  • Práce s chytrým editorem

    1. díl naší série výukových videí, ve kterých se podíváme na aplikaci Mail Komplet. Úvod patří základní tvorbě e-mailové šablony. Představíme Vám, jak jednoduše vytvořit jednotlivé prvky v e-mailové šabloně pomocí našeho editoru.

Zpět
nahoru