Všechny články

Reaktivační kampaň

Máte nějakou starší databázi zákazníků, o které nevíte, kde jste ji získali? Rádi byste na tyto zákazníky posílali své newslettery i po 25. květnu? Zkuste vytvořit reaktivační kampaň.

Reaktivační kampaň

Proč vlastně potřebuji reaktivační kampaň?

Z nějakého důvodu se může stát, že v databázi svých zákazníků mohou být jedinci, o kterých přesně nevíte, jakým způsobem jste jejich kontakt získali. V případě, že veškeré údaje máte doložitelné třeba z objednávek, tak se není čeho bát. S těmito zákazníky můžete i nadále komunikovat a po 25. květnu s nimi klidně počítat. Problém nastává u těch zákazníků, u kterých není doložitelné, jakým způsobem jste údaje o nich získali. V tomto případě je nutné použít tzv. reaktivační kampaň, která se zákazníkům pošle a podle reakce (souhlasí/nesouhlasí s použitím do dalších marketingových aktivit) se určí, jestli se zákazníkem ve vaší marketingové komunikaci můžete dále počítat či nikoli. 

Kde reaktivační kampaň získám?

Reaktivační kampaň vám vytvoříme na míru přímo ve vašem účtu. Cena za tvorbu kampaně je 950 Kč bez DPH. Stačí, když napíšete na náš e-mail a naši kolegové se o vše postarají. Z vaší strany je důležité, mít připravenou stránku s obchodními podmínkami a ještě lépe s oprávněným zájmem, který určuje, k jakým marketingových činnostem chcete dané údaje využívat. Na tyto stránky je nutné v kampani směřovat. V kampani jsou dále dvě CTA tlačítka, která zaznamenávají aktivitu uživatelů a jsou důležitá pro následnou práci s kontakty. Takto připravenou kampaň stačí rozeslat na databázi, o které si nejste tak úplně jisti, jestli je relevantní a můžete s ní po konci května počítat.

Co znamená, když se zákazník proklikne?

  • Potvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na zelené tlačítko a potvrdí souhlas, k nám do databáze se uloží jeho user ID, IP adresa a datum potvrzení. Tedy vše podstatné, co je potřeba pro doložení souhlasu v rámci GDPR. 
  • Nepotvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na červené tlačítko, tak vám souhlas nepotvrdí a není možné s takovým zákazníkem počítat do další e-mailové komunikace. 

Potvrzením to nekončí

Pokud tedy kampaň pošlete na své zákazníky, tak tím práce s reaktivační kampaní nekončí. Je potřeba počkat několik dní (5-7 dní), než zákazníci provedou případnou aktivitu na kampani. Na základě jejich aktivit si vysegmentujete ty zákazníky, kteří klikli na zelené tlačítko a potvrdili souhlas. 

Jak získám potvrzené zákazníky? 

V seznamech příjemců si označíte ten seznam, který jste použili v rámci reaktivační kampaně. V pravém horním rohu kliknete na možnost filtr. Dále zvolíte variantu segmentovat a přidáte podmínku: 

ZDROJ: uživatelská data
POLE: datum potvrzení - je vyplněn

Uložíte, dáte vyhledat a poté vytvoříte seznam z nastaveného filtru. Tímto způsobem se vám mezi seznamy příjemců vytvoří automaticky nový seznam, který bude vyfiltrovaný pouze z těch uživatelů, kteří v rámci reaktivační kampaně potvrdili souhlas. Zákazníky v tomto seznamu můžete používat i v další e-mailové komunikaci.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

  • Vánoce jsou za dveřmi

    Připravili jsme si pro vás dárky, které vám zjednodušší přípravu nejen vašich vánočních a výprodejových kampaní. Váš e-mailing bude skvělý po celý rok!

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

Zpět
nahoru