Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Reaktivační kampaň

Máte nějakou starší databázi zákazníků, o které nevíte, kde jste ji získali? Rádi byste na tyto zákazníky posílali své newslettery i po 25. květnu? Zkuste vytvořit reaktivační kampaň.

Reaktivační kampaň

Proč vlastně potřebuji reaktivační kampaň?

Z nějakého důvodu se může stát, že v databázi svých zákazníků mohou být jedinci, o kterých přesně nevíte, jakým způsobem jste jejich kontakt získali. V případě, že veškeré údaje máte doložitelné třeba z objednávek, tak se není čeho bát. S těmito zákazníky můžete i nadále komunikovat a po 25. květnu s nimi klidně počítat. Problém nastává u těch zákazníků, u kterých není doložitelné, jakým způsobem jste údaje o nich získali. V tomto případě je nutné použít tzv. reaktivační kampaň, která se zákazníkům pošle a podle reakce (souhlasí/nesouhlasí s použitím do dalších marketingových aktivit) se určí, jestli se zákazníkem ve vaší marketingové komunikaci můžete dále počítat či nikoli. 

Kde reaktivační kampaň získám?

Reaktivační kampaň vám vytvoříme na míru přímo ve vašem účtu. Cena za tvorbu kampaně je 950 Kč bez DPH. Stačí, když napíšete na náš e-mail a naši kolegové se o vše postarají. Z vaší strany je důležité, mít připravenou stránku s obchodními podmínkami a ještě lépe s oprávněným zájmem, který určuje, k jakým marketingových činnostem chcete dané údaje využívat. Na tyto stránky je nutné v kampani směřovat. V kampani jsou dále dvě CTA tlačítka, která zaznamenávají aktivitu uživatelů a jsou důležitá pro následnou práci s kontakty. Takto připravenou kampaň stačí rozeslat na databázi, o které si nejste tak úplně jisti, jestli je relevantní a můžete s ní po konci května počítat.

Co znamená, když se zákazník proklikne?

  • Potvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na zelené tlačítko a potvrdí souhlas, k nám do databáze se uloží jeho user ID, IP adresa a datum potvrzení. Tedy vše podstatné, co je potřeba pro doložení souhlasu v rámci GDPR. 
  • Nepotvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na červené tlačítko, tak vám souhlas nepotvrdí a není možné s takovým zákazníkem počítat do další e-mailové komunikace. 

Potvrzením to nekončí

Pokud tedy kampaň pošlete na své zákazníky, tak tím práce s reaktivační kampaní nekončí. Je potřeba počkat několik dní (5-7 dní), než zákazníci provedou případnou aktivitu na kampani. Na základě jejich aktivit si vysegmentujete ty zákazníky, kteří klikli na zelené tlačítko a potvrdili souhlas. 

Jak získám potvrzené zákazníky? 

V seznamech příjemců si označíte ten seznam, který jste použili v rámci reaktivační kampaně. V pravém horním rohu kliknete na možnost filtr. Dále zvolíte variantu segmentovat a přidáte podmínku: 

ZDROJ: uživatelská data
POLE: datum potvrzení - je vyplněn

Uložíte, dáte vyhledat a poté vytvoříte seznam z nastaveného filtru. Tímto způsobem se vám mezi seznamy příjemců vytvoří automaticky nový seznam, který bude vyfiltrovaný pouze z těch uživatelů, kteří v rámci reaktivační kampaně potvrdili souhlas. Zákazníky v tomto seznamu můžete používat i v další e-mailové komunikaci.

Mohlo by vás zajímat:

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru