Všechny články

Reaktivační kampaň

Máte nějakou starší databázi zákazníků, o které nevíte, kde jste ji získali? Rádi byste na tyto zákazníky posílali své newslettery i po 25. květnu? Zkuste vytvořit reaktivační kampaň.

Reaktivační kampaň

Proč vlastně potřebuji reaktivační kampaň?

Z nějakého důvodu se může stát, že v databázi svých zákazníků mohou být jedinci, o kterých přesně nevíte, jakým způsobem jste jejich kontakt získali. V případě, že veškeré údaje máte doložitelné třeba z objednávek, tak se není čeho bát. S těmito zákazníky můžete i nadále komunikovat a po 25. květnu s nimi klidně počítat. Problém nastává u těch zákazníků, u kterých není doložitelné, jakým způsobem jste údaje o nich získali. V tomto případě je nutné použít tzv. reaktivační kampaň, která se zákazníkům pošle a podle reakce (souhlasí/nesouhlasí s použitím do dalších marketingových aktivit) se určí, jestli se zákazníkem ve vaší marketingové komunikaci můžete dále počítat či nikoli. 

Kde reaktivační kampaň získám?

Reaktivační kampaň vám vytvoříme na míru přímo ve vašem účtu. Cena za tvorbu kampaně je 950 Kč bez DPH. Stačí, když napíšete na náš e-mail a naši kolegové se o vše postarají. Z vaší strany je důležité, mít připravenou stránku s obchodními podmínkami a ještě lépe s oprávněným zájmem, který určuje, k jakým marketingových činnostem chcete dané údaje využívat. Na tyto stránky je nutné v kampani směřovat. V kampani jsou dále dvě CTA tlačítka, která zaznamenávají aktivitu uživatelů a jsou důležitá pro následnou práci s kontakty. Takto připravenou kampaň stačí rozeslat na databázi, o které si nejste tak úplně jisti, jestli je relevantní a můžete s ní po konci května počítat.

Co znamená, když se zákazník proklikne?

  • Potvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na zelené tlačítko a potvrdí souhlas, k nám do databáze se uloží jeho user ID, IP adresa a datum potvrzení. Tedy vše podstatné, co je potřeba pro doložení souhlasu v rámci GDPR. 
  • Nepotvrdí souhlas - pokud zákazník klikne na červené tlačítko, tak vám souhlas nepotvrdí a není možné s takovým zákazníkem počítat do další e-mailové komunikace. 

Potvrzením to nekončí

Pokud tedy kampaň pošlete na své zákazníky, tak tím práce s reaktivační kampaní nekončí. Je potřeba počkat několik dní (5-7 dní), než zákazníci provedou případnou aktivitu na kampani. Na základě jejich aktivit si vysegmentujete ty zákazníky, kteří klikli na zelené tlačítko a potvrdili souhlas. 

Jak získám potvrzené zákazníky? 

V seznamech příjemců si označíte ten seznam, který jste použili v rámci reaktivační kampaně. V pravém horním rohu kliknete na možnost filtr. Dále zvolíte variantu segmentovat a přidáte podmínku: 

ZDROJ: uživatelská data
POLE: datum potvrzení - je vyplněn

Uložíte, dáte vyhledat a poté vytvoříte seznam z nastaveného filtru. Tímto způsobem se vám mezi seznamy příjemců vytvoří automaticky nový seznam, který bude vyfiltrovaný pouze z těch uživatelů, kteří v rámci reaktivační kampaně potvrdili souhlas. Zákazníky v tomto seznamu můžete používat i v další e-mailové komunikaci.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Marketingový kalendář 2019

    Marketingových akcí není nikdy dost. Jak se v nich ale vyznat? A hlavně, jak na žádnou nezapomenout? Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2019. Nemusíte se tedy vůbec bát, že vám něco unikne.

  • Připravte se na vánoční sezónu

    Tak a je to zase tady. Nejkrásnější období roku se pomaličku blíží. Na pečení vánočního cukroví je sice ještě času dost, ale to neplatí pro přípravy vašeho webu nebo e-shopu na Vánoce.

  • Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

    Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

  • Litmus konference a my byli na ní

    V druhé polovině srpna hostil Londýn e-mail marketingovou konferenci, na kterou se sjeli marketéři, kodéři a hlavně nadšenci pro e-mail marketing ze všech zemí Evropy, ale i dalších částí světa.

  • Naše kolegyně Aduš

    Myslím, že byste určitě všichni rádi věděli, kdo je vlastně ta naše Adéla. Ta Adéla, která píše, mimo jiné, tak bezva články o nás všech ostatních. Tak jo, pozor, začínáme!

  • Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

    V dnešním článku se blíže seznámíme se smajlíky v předmětu e-mailu. Zjistíte, kdy jsou vhodné a jak je vytvořit.

Zpět
nahoru