Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Proč používat Google Analytics?

Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

Proč používat Google Analytics?

Google Analytics neboli GA se stal běžným nástrojem pro efektivní měření návštěvnosti Vašich webových stránek. A my jsme pro Vás shrnuli 5 nejdůležitějších důvodů, proč je tuto službu dobré začít používat.

1 – Uvidíte, kolik lidí navštívilo Váš web.

2 – Můžete sledovat, co lidé na Vašem webu dělají.

3 – Zjistíte, jaké konkrétní stránky lidé na webu nejčastěji navštěvují.

4 – Pomáhá Vám sledovat Vaši konverzi.

5 – Ukáže Vám konkrétní provoz a trendy na Vašich stránkách.

Výhoda Google Analytics je, že je to bezplatný nástroj vhodný pro začátečníka ale i pokročilého uživatele. Díky GA získáte mnoho dat, které jsou velmi cenné a užitečné pro Váš business či firmu a můžete s nimi dále pracovat. Chování Vašich návštěvníků na webu, data o zařízeních, ze kterých se zákazníci připojují nebo měření konverze - jsou důležité informace, které Vám pomohou zlepšit Váš obsah či lépe nastavit Vaši reklamu.

Další charakteristika GA je, že přes něj můžete sledovat Vaše e-mailové kampaně, reklamu či PPC kampaň. Získáte tak nástroj, se kterým uvidíte vše na jednom místě.

Nezbytnou součástí Vašeho měření jsou tzv. UTM parametry. Tyto parametry nesou informace o zdrojích Vaší návštěvnosti neboli odkud na Váš web zákazníci přicházejí. Díky nim změříte, jaká reklama, odkaz, či kampaň Vám přináší nejvíce návštěv.

Toto jsou povinné základní typy jednotlivých parametrů.

UTM_source: Popisuje zdroj návštěv (e-mail, Google, Facebook, organický).

UTM_medium: Popisuje typ média odkud návštěvník přišel (newsletter, banner, display apod.).

A nepovinné parametry: 

UTM_ campaign: Označí Vám konkrétní kampaň, kterou chcete měřit, např. velikonocni-slevy-2021_04.

UTM_content: Název reklamy, abyste odlišily jednotlivé varianty, např. při A/B testování reklam.

UTM_term: Klíčové slovo, např. v PPC reklamě (např. limitovana+edice).

Toto je příklad UTM parametru, který si můžete vložit do Vaší e-mailové kampaně:

utm_source=newsletter&utm_medium=
e-mail&utm_campaign=2021_04_Mailujeme

Využívání UTM parametrů je velmi praktické. Přinese Vám detailnější informace a Vy se můžete na základě získaných dat rozhodnout, která reklama či kampaň je pro Vás nejefektivnější.

Pokud jste se rozhodli se v Google Analytics zaregistrovat, k přihlášení Vám postačí pouze Gmail účet. S tímto účtem se přihlásíte do aplikace GA, vygenerujete si sledovací kód, který je potřeba vložit na Vaše webové stránky do HTML kódu a služba začne okamžitě fungovat a posílat Vám první zajímavé informace.

Čím lépe porozumíte Vašim datům, tím budete mít lepší kontrolu nad Vaším obsahem.

Ve výsledku Vám to přinese více návštěvníků = více nových zákazníků pro Vaši společnost.

Přečtěte si více o statistikách v Google Analytics na Boldem blogu.

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru