Všechny články

Proč používat Google Analytics?

Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

Proč používat Google Analytics?

Google Analytics neboli GA se stal běžným nástrojem pro efektivní měření návštěvnosti Vašich webových stránek. A my jsme pro Vás shrnuli 5 nejdůležitějších důvodů, proč je tuto službu dobré začít používat.

1 – Uvidíte, kolik lidí navštívilo Váš web.

2 – Můžete sledovat, co lidé na Vašem webu dělají.

3 – Zjistíte, jaké konkrétní stránky lidé na webu nejčastěji navštěvují.

4 – Pomáhá Vám sledovat Vaši konverzi.

5 – Ukáže Vám konkrétní provoz a trendy na Vašich stránkách.

Výhoda Google Analytics je, že je to bezplatný nástroj vhodný pro začátečníka ale i pokročilého uživatele. Díky GA získáte mnoho dat, které jsou velmi cenné a užitečné pro Váš business či firmu a můžete s nimi dále pracovat. Chování Vašich návštěvníků na webu, data o zařízeních, ze kterých se zákazníci připojují nebo měření konverze - jsou důležité informace, které Vám pomohou zlepšit Váš obsah či lépe nastavit Vaši reklamu.

Další charakteristika GA je, že přes něj můžete sledovat Vaše e-mailové kampaně, reklamu či PPC kampaň. Získáte tak nástroj, se kterým uvidíte vše na jednom místě.

Nezbytnou součástí Vašeho měření jsou tzv. UTM parametry. Tyto parametry nesou informace o zdrojích Vaší návštěvnosti neboli odkud na Váš web zákazníci přicházejí. Díky nim změříte, jaká reklama, odkaz, či kampaň Vám přináší nejvíce návštěv.

Toto jsou povinné základní typy jednotlivých parametrů.

UTM_source: Popisuje zdroj návštěv (e-mail, Google, Facebook, organický).

UTM_medium: Popisuje typ média odkud návštěvník přišel (newsletter, banner, display apod.).

A nepovinné parametry: 

UTM_ campaign: Označí Vám konkrétní kampaň, kterou chcete měřit, např. velikonocni-slevy-2021_04.

UTM_content: Název reklamy, abyste odlišily jednotlivé varianty, např. při A/B testování reklam.

UTM_term: Klíčové slovo, např. v PPC reklamě (např. limitovana+edice).

Toto je příklad UTM parametru, který si můžete vložit do Vaší e-mailové kampaně:

utm_source=newsletter&utm_medium=
e-mail&utm_campaign=2021_04_Mailujeme

Využívání UTM parametrů je velmi praktické. Přinese Vám detailnější informace a Vy se můžete na základě získaných dat rozhodnout, která reklama či kampaň je pro Vás nejefektivnější.

Pokud jste se rozhodli se v Google Analytics zaregistrovat, k přihlášení Vám postačí pouze Gmail účet. S tímto účtem se přihlásíte do aplikace GA, vygenerujete si sledovací kód, který je potřeba vložit na Vaše webové stránky do HTML kódu a služba začne okamžitě fungovat a posílat Vám první zajímavé informace.

Čím lépe porozumíte Vašim datům, tím budete mít lepší kontrolu nad Vaším obsahem.

Ve výsledku Vám to přinese více návštěvníků = více nových zákazníků pro Vaši společnost.

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

  • Jak upravit kontakt

    Potřebujete upravit informace u kontaktu, ale nevíte jak to? Koukněte se na krátký návod, který jsme si pro Vás připravili a hned budete vědět jak na to!

  • Proč e-mail marketing?

    E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Zpět
nahoru