Všechny články

Proč e-mail marketing?

E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Proč e-mail marketing?

Díky e-mail marketingu je propagace služeb a produktů efektivnější a mnohdy i účinnější než jakákoliv jiná reklama. E-mail marketing je skvělý jak pro získávání nových leadů a jejich přeměny na stávající a loajální zákazníky, tak na komunikaci a udržování již existujících vztahů.

Je dobré si uvědomit, že i když doba pokročila a máme k dispozici několik dalších sociálních platforem, které mohou být ke komunikaci se zákazníky použity, tak e-mail stále patří mezi #1. Existuje řada důvodů, proč je e-mail jednoduše nejlepší pro online prodej a proč byste jej měli zařadit mezi Vaše TOP priority:

  1. Jedná se o nejčastější komunikační kanál, který je z 99 % používán na denní bázi, což nelze říct o ostatních sociálních platformách. 58 % uživatelů v první řadě kontroluje své e-maily, až potom sociální sítě.
  2. K dispozici máte svou vlastní databázi kontaktů, se kterou můžete pracovat a na kterou můžete přímo cílit. Posty na ostatních sociálních platformách, mohou být leckdy suspendovány či dokonce úplně smazány, a to kdykoliv a bez udání důvodů. Ani kombinace Facebook a Twitter Vám nezajistí takovou zpětnou vazbu, jako e-mail samotný.
  3. E-mail má bezkonkurenčně nejlepší konverzi. Zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku utrácí o 138 % víc než Ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi.
  4. Ve srovnání s ostatními platformami má e-mail marketing nejvyšší návratnost investic (ROI), která se rovná 4400 %. Dle studie Campaign Monitor je to díky tomu, že každý vynaložený dolar na e-mail marketing vydělá 44 dolarů.

V závěru si řekneme jednu obrovskou výhodu e-mailingu. Kouzlo automatizací! Automatizace Vám však nezajistí volnost, tedy moment, kdy si řeknete – teď už nemusím nic řešit. Stále se budete muset o své zákazníky zajímat a starat. Nicméně, automatizace Vám pomohou sestavit strategickou cestu, která ještě víc zacílí na zákazníky, zvýší Vaši konverzi a pomůže Vám rychleji zareagovat na jejich provedené akce.

V dnešní době není cílem posílat hromadu e-mailů každý den s nadějí, že čím víc kampaní pošlu, tím víc zpětné vazby dostanu. Omyl! Možná tato strategie fungovala pár let zpátky, kdy se s e-mail marketingem a hromadnými kampaněmi začínalo. Dnes ale celý proces funguje jinak. Cílem není za každou cenu vyprázdnit sklad, ale nabídnout zákazníkům produkty, které potřebují a preferují.

Jako příklad si můžeme uvést nákup elektroniky. Představte si, že si zákazník koupí televizi. V tomto případě nemá žádný smysl mu v dalších kampaních nabízet stejné zboží – televize. Mailing by tady absolutně postrádal jakýkoliv smysl a s velkou pravděpodobností byste o tyto zákazníky přišli, jelikož by se dříve nebo později z odběru Vašich novinek odhlásili. Raději mu tedy v dalším mailingu nabídněte jiná příslušenství, které by se mu mohla ke koupené televizi hodit.

Co je tedy cílem? Pozorovat chování Vašich zákazníků a nabídnout jim přesně to co chtějí nebo co by se jim mohlo hodit. Díky automatizacím si můžete snadno vytvořit plán, který se bude aktuálně odvíjet od chování zákazníka. Zákazník si něco koupí a Vy na něj začnete postupně balit komunikační mix. S ohledem na nákupní cyklus můžete trvání kampaně nastavit na 15-30 dnů. Záleží, co svým klientů nabízíte.

Dalším příkladem může být prodej kávy. Představte si, že jste prodejce kávy, kterou nabízíte svým zákazníkům. Nemá žádný smysl posílat kampaň s novou nabídkou hned druhý den po tom, co si u Vás zákazník zboží zakoupil. Přizpůsobte kampaně podle toho, kolik g/kg kávy si zákazník koupil a na kolik dní mu může káva vydržet. Podle toho mu pošlete po 15-30 dnech personalizovanou kampaň, kde mu připomenete, že je na čase dokoupit zásoby a takto můžete pokračovat dál, ať už prodáváte cokoliv.

Zamyslete se nad svou nabídkou a vymyslete chytlavé a poutavé kampaně, které budou Vaše zákazníky bavit nikoli otravovat a nudit. Zkuste je zapojit do nějaké interakce/soutěže a na základě toho jim nabídněte slevu. Možností je několik.   

Automatizace Vám ušetří čas a zároveň Vám zvýší konverzi. 320% vyšší výnosy plynou právě z automatizovaných kampaní! Tak na co ještě čekáte? Připravte si welcome kampaň, kampaň na opuštěný košík, svátkovou nebo reaktivační kampaň ještě dnes.

 

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud máte na nás jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám!

 

Váš Mail Komplet

 


Data převzata z článků

  • 40+ Email marketing statistics you need to know for 2021, Alison Hott, 6. Ledna 2021
  • Is email marketing dead? Statistics say: Not a chance, Jacinda Santora, 14. Srpna 2020

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

  • Jak upravit kontakt

    Potřebujete upravit informace u kontaktu, ale nevíte jak to? Koukněte se na krátký návod, který jsme si pro Vás připravili a hned budete vědět jak na to!

  • Proč používat Google Analytics?

    Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

Zpět
nahoru