Všechny články

Připravte se na vánoční sezónu

Tak a je to zase tady. Nejkrásnější období roku se pomaličku blíží. Na pečení vánočního cukroví je sice ještě času dost, ale to neplatí pro přípravy vašeho webu nebo e-shopu na Vánoce.

Připravte se na vánoční sezónu

Okurková sezóna je za námi, v kamenných obchodech už najdete čokoládového čerta s andělem a některé obchodní domy začínají i s vánoční výzdobou. Jak připravit svůj e-shop a vůbec samotný web na Vánoce? Prozradíme vám několik tipů, na které byste rozhodně neměli zapomínat v předvánočních přípravách.

Pocit zákazníka

Pocit je vlastně to nejdůležitější. Zákazník se při návštěvě vašeho e-shopu musí cítit komfortně a spokojeně. Přitom byste měli působit atraktivně a hlavně IN. Inspirujte se nejnovějšími trendy v oblasti webdesignu a zkoušejte nové a neotřelé prvky. Zákazníka musíte vizuálně zaujmout a zároveň ho neodradit "kýčovitostí" Vánoc. Nezapomeňte na výměnu bannerů a připravte si jejich dostatečnou zásobu, kterou budete během vánočních svátků aktivně měnit. Mít na webu banner "škola začíná" opravdu nepůsobí dobře. 

Jednoduchá orientace

I když Vánoce všichni milují, přiznejme si, je to trochu stres. V předvánočním shonu zkrátka není čas na 20 minutové procházení kategorií vašeho webu. Dejte zákazníkům jasný rozcestník, který jim nabídne dárky pro maminku, tatíka, dceru i syna. Fantazii se opravdu meze nekladou. Důležité je vcítit se do nákupního procesu zákazníka a ukázat mu kategorie, které při výběru vánočních dárků zkrátka potřebuje

Dejte jasně najevo vánoční nabídku 

Chystáte vánoční slevy nebo jste si vyčlenili nějaké produkty, které budou těmi pravými vánočními trháky? Ukažte je zákazníkům. Zvýrazněte je na produktové stránce. Vytvořte banner pro home page nebo do PPC systémů. Pokud se zákazníci o vašich nejlepších produktech nedozví, tak půjdou ke konkurenci. Nezapomeňte na konkurenční výhody, kterými může být třeba doručení do Vánoc, možnost vrácení apod. Tyto informace umístěte nejlépe přímo k produktům prostřednictvím malých štítků

Připravte svůj vánoční e-mailing

E-mail marketing má v porovnání s jinými online kanály nesmírnou výhodu. Ta pramení z možnosti personifikace a samotné práce s uživateli. Během vánočních svátků na zákazníky útočí různé reklamní formáty, které jim ukazují produkty, které na webu navštívili nebo si je vložili do košíku, ale nekoupili. Pro řadu z nich to může být otravné a e-shop se tak místo uskutečněné objednávky může setkat spíše s odmítnutím. Pokud se e-mailing uchopí správně (posílat ale každý den nabídku zboží opravdu není správné), tak může být silným nástrojem pro konverze ve vašem e-shopu. Tím, že zákazníka oslovíte a nabídnete mu co hledá, tak pravděpodobnost, že nakoupí rozhodně vzroste.

Kde nakoupíte raději?

U obchodu, který se o vás stará a posílá vám e-mailové kampaně, ve kterých je personifikované oslovení "Ahoj Petře, všimli jsme si, že jsi u nás něco hledal" a podle údajů z poslední objednávky vám nabídne něco, co ještě nemáte. Nebo u obchodu, který střílí jednu bannerovou reklamu za druhou. Tu reklamu, kterou vidí i dalších 100 lidí. První varianta zákazníka ovlivní daleko více, než druhá. A to hlavně z toho důvodu, že je personifikovaná. Zákazníka potěší, že ho znáte a že mu nabízíte opravdu relevantní zboží. A hle... Objednávka je na cestě :) 

E-mailové šablony jako dárek

E-mailing ve vánočním čase může být opravdu silný. Nezapomeňte ho obléct do vánočního kabátku. Kampaně by měly mít vánoční tématiku, neměly by být zbytečně přeplácané, ale zároveň by měly být úderné. Nemáte čas na tvorbu vánočních kampaní? Nevadí, právě pro vás chystáme vánoční dárek - balík 10 šablon, které obsahují nejen vánoční kampaně, ale i šablony pro jiné marketingové akce na příští rok 2019.

Věříme, že vám náš článek ukázal cestu, jak se připravit na vánoční sezónu a veškeré poznatky bohatě využiteje u vašeho e-shopu nebo webu. Přece jen Vánoce jsou opravdu za dveřmi.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 1. díl | Svátková kampaň

    A je to tu! Náš seriál o automatizacích. V každém díle si představíme určitý scénář, při kterém se dá automatizace skvěle využít.

  • Jaké bylo COE 2019?

    COE… Zkratka pro největší e-commerce veletrh v České republice. Czech On-line Expo 2019 je za námi a Mail Komplet na něm nesměl chybět. Co nám přineslo?

  • Automatizace e-maillingu pomocí flow diagramů

    Otáčíme vesmír! Automatizace přes flow diagramy jsou tady! Jestli chcete vědět, jak dělat e-mailing opravdu profesionálně tak čtěte. Je to prostě pecka!

  • Shoptet doplněk

    Používáte e-shopové řešení Shoptet? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • Frčíme na Czech On-line Expo 2019

    Veletrhy, konference, workshopy - to nás prostě baví. Právě z tohoto důvodu se na nás můžete těšit v březnu na akci Czech On-line Expo 2019.

  • Jaký byl veletrh Reshoper 2019?

    Konec ledna byl pro nás ve znamení jedné velké události, veletrhu Reshoper. Nebudeme lhát, nervozita trošku panovala. Byl to totiž náš první veletrh, na kterém jsme měli možnost působit jako vystavovatelé. Jak to nakonec dopadlo?

Zpět
nahoru