Všechny články

Připravte se na vánoční sezónu

Tak a je to zase tady. Nejkrásnější období roku se pomaličku blíží. Na pečení vánočního cukroví je sice ještě času dost, ale to neplatí pro přípravy vašeho webu nebo e-shopu na Vánoce.

Připravte se na vánoční sezónu

Okurková sezóna je za námi, v kamenných obchodech už najdete čokoládového čerta s andělem a některé obchodní domy začínají i s vánoční výzdobou. Jak připravit svůj e-shop a vůbec samotný web na Vánoce? Prozradíme vám několik tipů, na které byste rozhodně neměli zapomínat v předvánočních přípravách.

Pocit zákazníka

Pocit je vlastně to nejdůležitější. Zákazník se při návštěvě vašeho e-shopu musí cítit komfortně a spokojeně. Přitom byste měli působit atraktivně a hlavně IN. Inspirujte se nejnovějšími trendy v oblasti webdesignu a zkoušejte nové a neotřelé prvky. Zákazníka musíte vizuálně zaujmout a zároveň ho neodradit "kýčovitostí" Vánoc. Nezapomeňte na výměnu bannerů a připravte si jejich dostatečnou zásobu, kterou budete během vánočních svátků aktivně měnit. Mít na webu banner "škola začíná" opravdu nepůsobí dobře. 

Jednoduchá orientace

I když Vánoce všichni milují, přiznejme si, je to trochu stres. V předvánočním shonu zkrátka není čas na 20 minutové procházení kategorií vašeho webu. Dejte zákazníkům jasný rozcestník, který jim nabídne dárky pro maminku, tatíka, dceru i syna. Fantazii se opravdu meze nekladou. Důležité je vcítit se do nákupního procesu zákazníka a ukázat mu kategorie, které při výběru vánočních dárků zkrátka potřebuje

Dejte jasně najevo vánoční nabídku 

Chystáte vánoční slevy nebo jste si vyčlenili nějaké produkty, které budou těmi pravými vánočními trháky? Ukažte je zákazníkům. Zvýrazněte je na produktové stránce. Vytvořte banner pro home page nebo do PPC systémů. Pokud se zákazníci o vašich nejlepších produktech nedozví, tak půjdou ke konkurenci. Nezapomeňte na konkurenční výhody, kterými může být třeba doručení do Vánoc, možnost vrácení apod. Tyto informace umístěte nejlépe přímo k produktům prostřednictvím malých štítků

Připravte svůj vánoční e-mailing

E-mail marketing má v porovnání s jinými online kanály nesmírnou výhodu. Ta pramení z možnosti personifikace a samotné práce s uživateli. Během vánočních svátků na zákazníky útočí různé reklamní formáty, které jim ukazují produkty, které na webu navštívili nebo si je vložili do košíku, ale nekoupili. Pro řadu z nich to může být otravné a e-shop se tak místo uskutečněné objednávky může setkat spíše s odmítnutím. Pokud se e-mailing uchopí správně (posílat ale každý den nabídku zboží opravdu není správné), tak může být silným nástrojem pro konverze ve vašem e-shopu. Tím, že zákazníka oslovíte a nabídnete mu co hledá, tak pravděpodobnost, že nakoupí rozhodně vzroste.

Kde nakoupíte raději?

U obchodu, který se o vás stará a posílá vám e-mailové kampaně, ve kterých je personifikované oslovení "Ahoj Petře, všimli jsme si, že jsi u nás něco hledal" a podle údajů z poslední objednávky vám nabídne něco, co ještě nemáte. Nebo u obchodu, který střílí jednu bannerovou reklamu za druhou. Tu reklamu, kterou vidí i dalších 100 lidí. První varianta zákazníka ovlivní daleko více, než druhá. A to hlavně z toho důvodu, že je personifikovaná. Zákazníka potěší, že ho znáte a že mu nabízíte opravdu relevantní zboží. A hle... Objednávka je na cestě :) 

E-mailové šablony jako dárek

E-mailing ve vánočním čase může být opravdu silný. Nezapomeňte ho obléct do vánočního kabátku. Kampaně by měly mít vánoční tématiku, neměly by být zbytečně přeplácané, ale zároveň by měly být úderné. Nemáte čas na tvorbu vánočních kampaní? Nevadí, právě pro vás chystáme vánoční dárek - balík 10 šablon, které obsahují nejen vánoční kampaně, ale i šablony pro jiné marketingové akce na příští rok 2019.

Věříme, že vám náš článek ukázal cestu, jak se připravit na vánoční sezónu a veškeré poznatky bohatě využiteje u vašeho e-shopu nebo webu. Přece jen Vánoce jsou opravdu za dveřmi.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Marketingový kalendář 2019

    Marketingových akcí není nikdy dost. Jak se v nich ale vyznat? A hlavně, jak na žádnou nezapomenout? Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2019. Nemusíte se tedy vůbec bát, že vám něco unikne.

  • Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

    Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

  • Litmus konference a my byli na ní

    V druhé polovině srpna hostil Londýn e-mail marketingovou konferenci, na kterou se sjeli marketéři, kodéři a hlavně nadšenci pro e-mail marketing ze všech zemí Evropy, ale i dalších částí světa.

  • Naše kolegyně Aduš

    Myslím, že byste určitě všichni rádi věděli, kdo je vlastně ta naše Adéla. Ta Adéla, která píše, mimo jiné, tak bezva články o nás všech ostatních. Tak jo, pozor, začínáme!

  • Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

    V dnešním článku se blíže seznámíme se smajlíky v předmětu e-mailu. Zjistíte, kdy jsou vhodné a jak je vytvořit.

Zpět
nahoru