Všechny články

Pár rad ze školení Skliku

Jelikož nám PPCčka nejsou úplně cizí a chtěli jsme si malinko rozšířit znalosti, tak jsme se rozhodli navštívit 3 dílné školení Skliku ve společnosti Seznam. Co nám to dalo a co jsme se dozvěděli nového? Koukněte.

Pár rad ze školení Skliku

Školení bylo koncipováno do dvou hlavních bloků. Jednalo se o vyhledávací síť – její správné nastavení, optimalizaci a doporučení, jak pracovat s kampaněmi v této síti. Druhá část se týkala obsahové sítě a poskytovala stejně důležité informace.

Vyhledávací síť

Vyhledávací síť se točí hlavně kolem klíčových slov a tvorby jednotlivých inzerátů. Na co nezapomenout při tvorbě kvalitních kampaní ve vyhledávací síti? 

  1. Vylučující klíčová slova – nezapomeňte zahrnout do vašich kampaní ta slova, na která nechcete, aby se zobrazovaly vaše inzeráty. Super možností, jak získat jejich návrhy, je report vyhledávacích dotazů (na úrovni celých statistik). Ty nerelevantní přidat jako vylučující KW
  2. Používat volnou shodu – přes znaménko + přidávejte klíčová slova do volné shody. 
  3. Vytvořte kampaň na překlepy. 
  4. Používejte rozšíření o odkazy. Maximum, které můžete využít je 8. Rozšíření o odkazy zvedá CTR až o 20 %.
  5. Pracujte efektivně s CPC – neupravujte ji plošně, ale v rámci jednotlivých klíčových slov. Stejně tak neupravujte skokově cenu za proklik. Tedy, pokud nastavíte CPC na 20 Kč, tak ji upravujte po menších krůčcích - na 19 Kč, 18 Kč, atd. Skoková změna z 20 Kč na 10 Kč by nemusela být příliš efektivní.
  6. Velké množství klíčových slov. Doporučujeme mít maximálně 20 KW na jednu sestavu. 
  7. Vhodné propojení inzerátu s klíčovými slovy. Jednotlivá klíčová slova by měla přesně reflektovat inzerát reklamy. Tedy, co je v reklamním textu, musí být i v inzerátu.
  8. Výkonnější (lepší) klíčová slova dávejte do samostatných kampaní.

Obsahová síť

Hlavním cílem obsahové sítě je oslovení co největšího počtu zákazníků. Pokud např. uvádíte nový produkt na trh, je vhodné zvolit tuto síť, jelikož zákazníci produkt ještě neznají a neví ani, jak jej vyhledávat. Míra prokliku bývá v obsahové síti vždy menší než ve vyhledávací síti. Co je dobré dodržovat při tvorbě kampaní v obsahové síti? 

  1. Klíčová slova – zde je rozdíl oproti vyhledávací síti v tom, že stačí třeba jen 10 KW na jednu sestavu. Důležité je, aby zde byla použita jen volná shoda, jednoslovné výrazy a samozřejmostí je gramatika – tedy vyvarovat se překlepů. 
  2. Možnosti segmentace – jednotlivé typy umístění dávejte do samostatných sestav. 
  3. Využívejte automatická umístění – zjistíte tak, které weby jsou nejlepší. 
  4. Používejte všechny rozměry bannerů – některé weby mohou poskytovat prostor jen pro jeden rozměr a pokud jej nemáte vytvořený, připravujete se o důležité místo.
  5. Poslední a neméně důležitý předpoklad správného nastavení je rozdělení vyhledávací a obsahové sítě. Tento bod se tedy může zařadit i mezi jednotlivé rady v nastavení vyhledávací sítě. Jde o to, že při vytvoření kampaně např. ve vyhledávací síti nezapomeňte odškrtnout obsahovou síť. Sklik to mívá automaticky zaškrtnuté a není vhodné kombinovat toto nastavení. V případě, že nastavujete obsahovou síť, tak je nutné mít zase zakliknuto - obsahová síť. 

A jsme u konce. Doufáme, že vám tyto rady pomohou stejně tak dobře jako nám. Pokud by vás napadly jiné postupy, které používáte v nastavení vašich kampaní, tak se s námi neváhejte podělit. Budeme rádi za každý tip. 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru