Všechny články

Je váš e-mail 100% připraven k rozeslání?

Víte, co je newsletterový mix? Poradíme vám, jak nejlépe nastartovat váš e-mail marketing.

Je váš e-mail 100% připraven k rozeslání?

Jak napsat newsletter, aby splnil vaše očekávání

Pravidelně všichni dostáváme do svých e-mailových schránek různé newslettery. Daleko méně lidí je však čte, někteří je dokonce okamžitě označí a přesouvají je pravidelně do spamu, nebo rovnou do koše. Pokud nechcete, aby se tato situace týkala vašich newsletterů, musíte vědět, jak by měly vypadat a co by měly obsahovat.

V případě, že dokážete vytvořit skvělý e-mail, který zákazníka natolik zaujme, že na něj klikne, přečte si ho a v tom nejlepším případě přejde rovnou na vaše webové stránky – máte vyhráno. Je to totiž skvělý nástroj vašeho online marketingu.

Newsletter je pro vaše zákazníky taková připomínka. Pro všechny zákazníky. Ty, co se u vás zaregistrovali, nebo si objednali vaše služby či produkt. Newslettery dokáží velmi výrazně zvýšit povědomí o vaší značce.

Jak neskončit v Koši nebo ve Spamu

E-mailové schránky vašich zákazníků denně zahlcují někdy i desítky newsletterů. Je jen na vás, abyste mezi ostatními vynikli natolik, že vaši zprávu zákazník hned nesmaže a se zájmem si ji dokonce celou přečte. Aby se toto stávalo běžnou rutinou, není nic jednoduššího, než se zaměřit na 2 základní věci:

Předmět e-mailu – měl by být krátký, úderný text, který dokáže vyvolat u zákazníka zvědavost a touhu dozvědět se víc. Zákazník prostě na takový předmět musí kliknout.

  • Můžete přímo použít osobní oslovení: „ Milá Jano, tuhle slevu jsme vám ušili na míru“
  • Zvyšte důvěryhodnost na základě zkušeností jiných: „Náš výrobek vyzkoušelo už 1500 spokojených zákazníků“
  • Důraz na extra slevu: „Výjimečná sleva 40 % platí pouze dnešní den“
  • Nabídněte něco extra: „Máme pro vás připraveny 4 nové produkty za zaváděcí cenu“.

Preheader – je krátký text hned za předmětem. Máte skvělou a jedinečnou možnost do několika znaků vměstnat souhrn toho nejzajímavějšího, co by měl čtenář hned najít ve vaší zprávě. Pokud preheader není vyplněn, je to škoda. Zákazníkovi se zobrazí většinou jen první věta e-mailu (většinou pozdrav). Jak by měl preheader vypadat, aby 100% zaujal?

  • Odstartujte svůj e-mail marketing s námi!
  • Vaše kočka Vás bude milovat!
  • Slevové akce jen dnes!
  • Nejlepší letní osvěžení!

E-mail otevřen. Hurá! Ale co je v něm?

Inspirovat se můžete naším „Newsletterovým mixem“, ve kterém najdete opravdu ty nejdůležitější informace, na které byste neměli zapomenout. Na první pohled je jasné, jak by měl atraktivní newsletter vypadat.

Ty nejdůležitější informace vyzdvihněte hned v úvodu a to hodně viditelně. Vžijte se do zákazníka, který váš newsletter obdrží. Co byste chtěli, aby se dozvěděl jako první? Co je podle vás, to nej? Začátek zprávy, dokonce někdy jen pár prvních slov nadpisu a podnadpisu rozhoduje o tom, jestli bude zákazník číst dál, nebo vás rovnou smaže. Čím více textu, tím méně důležité informace poskytujte. Je to vlastně takový princip obrácené pyramidy. Je samozřejmostí, že by měl být text správně napsán. Text, ve kterém budou chyby, vám určitě pozitivní reklamu neudělá.

Komu vlastně píši? Mám v tom jasno?

Zákazníka, který nakoupil ve Zverimexu potěší, když se v newsletteru objeví jméno jeho kočky a sleva na masové kapsičky, které jí chutnají nejvíc. Představte si, že vám přijde e-mail, ve kterém vás odesílatel přímo osloví vaším křestním jménem. A do předmětu ještě napíše, že zná váš vkus a proto vám nabízí parfémové mléko, které bude ladit s vaším parfémem, který doma už máte. 

Skvělý efekt mají také blahopřání zákazníkům k narozeninám, třeba i se slevovým kuponem výhradně pro něj. U takových zpráv je nejmenší předpoklad k tomu, že skončí přesunuté ve spamu, nebo v koši. Abyste mohli použít všechna tato data o zákaznicích, sbírejte je! Neznamená to, že si musíte vést tabulku v excelu o každém zákazníkovi, který u vás kdy cokoli nakoupil. To vše za vás udělá naše aplikace Mail Komplet.

Jak často zákazníkům posílat newslettery? Ne velmi často, ani nárazově

To je tedy otázka! Co je důležité? Aby zákazník neměl nepříjemný pocit, že jste neustále tzv. krok za ním. Při rozesílání newsletterů je důležité, kolik obsahu vytváříte, jaký úspěch už vaše e-maily mají, ale také třeba i to, zda se lidé z newsletterů odhlašují, či nikoliv.

Co se může stát, když budete zahlcovat zákazníka svými newslettery moc často:
Zprávy budou spíše na obtíž, bude jich moc a tak je zákazník může začít ignorovat, nebo se rovnou naštvaný odhlásit. E-maily s vašimi newslettery mohou zákazníci pravidelně začít přesouvat do koše, nebo rovnou do spamu, k čemuž má například Gmail nebo Seznam přímo vytvořenou složku.

Pokud budete s newslettery příliš šetřit a odesílat je nárazově, co se stane?
Příjemci newsletterů si vás nebudou pamatovat, vaše značka jim nebude povědomá a tak vás rovnou označí za spammera. Zákazník, kterému se líbíte, tak než vás zaregistruje do svého zorného pole, vaše značka mu vypadne z hlavy a vůbec u vás nenakoupí.

Výzva k akci - jak přimět příjemce k nákupu

Možná jste už ve vašem e-mailu našli tlačítko s výzvou k nákupu nebo třeba stažení e-booku. Je to přesně ta „výzva k akci“ – CTA prvek v newsletteru. Můžete takto zákazníkům přímo říct, co mají udělat. Jednoduše navedete k akci. Získáte více návštěv vašeho webu, budete mít více objednávek nebo recenzí.

Tlačítko k provedení akce by mělo být skoro hlavním a výrazným prvkem vašeho newsletteru. Velice důležitá je grafická stránka tlačítka.

A samozřejmě, když už jsme u grafiky, mějte na paměti, že je grafika nedílnou součástí celého newsletteru, který mluví za vás. Měl by vás ukázat v tom nejlepším světle. Váš  newsletter by měl ladit s vašimi webovými stránkami. Jak se říká, v jednoduchosti je krása, takže všeho s mírou. Nepřehánějte to s barvami ani s grafickými prvky. Pokud byste si s grafikou vašeho newsletteru nevěděli rady, rádi vám se vším poradíme .

Výsledky a jejich vyhodnocování - bez nich to nejde

Než se pustíte do další kampaně a další rozesílky newsletterů, předem si díky vyhodnocování výsledků zkontrolujte, jestli je podle vás vše v pořádku a tak jak má být. Jestli vaši práci děláte správně. V naší aplikaci Mail Komplet najdete přesné statistiky rozesílek. Můžete sledovat, jestli se plní váš přednastavený cíl.

Sledujte:

  • Míru doručitelnosti (delivery rate)
  • Bounce rate
  • Míru otevření (open rate)
  • Prokliky (click through rate)
  • Konverze
  • Počet odhlášení (opt-out rate)

Spojte svůj e-mailový kanál s Google Analytics a zjistěte tak ještě více statistik z vašich e-mailových kampaní.

Newslettery vám mohou pomoct získat více fanoušků. Pokud zákazník uvidí váš osobní přístup, nabídnete něco víc a novinky atraktivně představíte, máte vyhráno. Díky tomuto marketingovému nástroji nemusí newslettery jen obtěžovat a končit mezi ostatními obchodními sděleními v koši. Zákazníci u vás rádi nakoupí, doporučí vaši firmu svým známým a budou se k vám rádi vracet.

Rádi vám pomůžeme nastartovat váš e-mail marketing!

Váš Mail Komplet tým

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru