Všechny články

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Proměnné lze vkládat jak do těla e-mailu, tak do předmětu e-mailu. Hned v předmětu e-mailu si tak můžete vytvořit například oslovení, které Vám může pomoci zvýšit otevřenost Vašich e-mailů, ale také může mít pozitivní vliv na nárůst konverzí.

Jak práce s proměnnými funguje v praxi? Ukážeme si to na následujícím příkladu. Pokud si přejete, aby vypadal e-mail v zákazníkově schránce takto:

Pak bude text v šabloně newsletteru vypadat takto:

ZÁKLADNÍ PROMĚNNÉ

V seznamech příjemců jsou předdefinovány základní sloupce, jako je například oslovení (salutation), název firmy (company), příjmení (surname), křestní jméno (first_name) a e-mail (e-mail) adresáta.

Použití následujících anglických forem proměnných automaticky převezme data z daných základních sloupců:

${salutation} – oslovení adresáta

${company} – firma adresáta

${surname} – příjmení adresáta

${first_name} – křestní jméno adresáta

${email} – e-mail adresáta

URL adresa pro odhlášení a pro zobrazení e-mailu na webu má následující formu – vkládáte jako klasický link, protokol nastavíte „jiný“.

${unsubscribe_url} – URL adresa pro odhlášení. V případě, že je u kampaně povoleno odhlášení a tato proměnná není v těle e-mailu nalezena, je automaticky doplněn výchozí text pro odhlášení.

${web_mail_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu včetně položek odesílatele a příjemce.

${web_mail_plain_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu bez položek odesílatele a příjemce.

VAŠE VLASTNÍ SLOUPCE A DATA

V případě, že Vaše databáze obsahuje i další sloupce (kraj, město aj.) a chcete je nahrát do systému, vytvoříte si v Mail Komplet odpovídající uživatelské sloupce (v sekci Uživatelské sloupce).

Nebo můžete sloupec vytvořit v druhém kroku při nahrávání databáze. V případě, že sloupec byl již v minulosti vytvořený a zaktivujete funkci (Obsahuje hlavičky sloupců), pak dojde ke spárování Vašich sloupců a těch vytvořených v Mail Komplet – data se již přímo nahrají do příslušných uživatelských sloupců.

Můžete je tedy pak použít v rámci proměnných následujícím způsobem:

${var_nazev_pole} – hodnota uživatelského pole jednotlivých příjemců. Řetězec nazev_pole je třeba nahradit odpovídajícím názvem uživatelského pole. Uživatelskému poli s názvem kraj nebo město bude odpovídat proměnná ve tvaru ${var_kraj} nebo ${var_mesto}.

  1. Moje sloupce v databázi – kraj, město
  2. Uživatelské sloupce v Mail Kompletu – pojmenuji kraj, mesto
  3. Při nahrávání dojde ke spárování – kraj a město se nahrají do Mail Kompletu
  4. Lze použít jako proměnné ${var_kraj}, ${var_mesto}

Proměnná může obsahovat i HTML kód. Běžným použitím ${var_nazev_pole} dojde k nahrazení obsahu proměnné za HTML entity a obsah takové proměnné se vypíše včetně HTML tagů. Pokud potřebujete vypsat v proměnné HTML kód, použijte operátor ":" takto: ${:var_nazev_pole}.

 

Doufáme, že odteď bude práce s proměnnými pro Vás hračkou. Pokud na nás máte jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám.

 

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru