Všechny články

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Proměnné lze vkládat jak do těla e-mailu, tak do předmětu e-mailu. Hned v předmětu e-mailu si tak můžete vytvořit například oslovení, které Vám může pomoci zvýšit otevřenost Vašich e-mailů, ale také může mít pozitivní vliv na nárůst konverzí.

Jak práce s proměnnými funguje v praxi? Ukážeme si to na následujícím příkladu. Pokud si přejete, aby vypadal e-mail v zákazníkově schránce takto:

Pak bude text v šabloně newsletteru vypadat takto:

ZÁKLADNÍ PROMĚNNÉ

V seznamech příjemců jsou předdefinovány základní sloupce, jako je například oslovení (salutation), název firmy (company), příjmení (surname), křestní jméno (first_name) a e-mail (e-mail) adresáta.

Použití následujících anglických forem proměnných automaticky převezme data z daných základních sloupců:

${salutation} – oslovení adresáta

${company} – firma adresáta

${surname} – příjmení adresáta

${first_name} – křestní jméno adresáta

${email} – e-mail adresáta

URL adresa pro odhlášení a pro zobrazení e-mailu na webu má následující formu – vkládáte jako klasický link, protokol nastavíte „jiný“.

${unsubscribe_url} – URL adresa pro odhlášení. V případě, že je u kampaně povoleno odhlášení a tato proměnná není v těle e-mailu nalezena, je automaticky doplněn výchozí text pro odhlášení.

${web_mail_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu včetně položek odesílatele a příjemce.

${web_mail_plain_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu bez položek odesílatele a příjemce.

VAŠE VLASTNÍ SLOUPCE A DATA

V případě, že Vaše databáze obsahuje i další sloupce (kraj, město aj.) a chcete je nahrát do systému, vytvoříte si v Mail Komplet odpovídající uživatelské sloupce (v sekci Uživatelské sloupce).

Nebo můžete sloupec vytvořit v druhém kroku při nahrávání databáze. V případě, že sloupec byl již v minulosti vytvořený a zaktivujete funkci (Obsahuje hlavičky sloupců), pak dojde ke spárování Vašich sloupců a těch vytvořených v Mail Komplet – data se již přímo nahrají do příslušných uživatelských sloupců.

Můžete je tedy pak použít v rámci proměnných následujícím způsobem:

${var_nazev_pole} – hodnota uživatelského pole jednotlivých příjemců. Řetězec nazev_pole je třeba nahradit odpovídajícím názvem uživatelského pole. Uživatelskému poli s názvem kraj nebo město bude odpovídat proměnná ve tvaru ${var_kraj} nebo ${var_mesto}.

  1. Moje sloupce v databázi – kraj, město
  2. Uživatelské sloupce v Mail Kompletu – pojmenuji kraj, mesto
  3. Při nahrávání dojde ke spárování – kraj a město se nahrají do Mail Kompletu
  4. Lze použít jako proměnné ${var_kraj}, ${var_mesto}

Proměnná může obsahovat i HTML kód. Běžným použitím ${var_nazev_pole} dojde k nahrazení obsahu proměnné za HTML entity a obsah takové proměnné se vypíše včetně HTML tagů. Pokud potřebujete vypsat v proměnné HTML kód, použijte operátor ":" takto: ${:var_nazev_pole}.

 

Doufáme, že odteď bude práce s proměnnými pro Vás hračkou. Pokud na nás máte jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám.

 

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

  • Webhooks aneb zahákněte si všechny Vaše akce

    Webhooks, co to je a k čemu se Vám bude hodit? Webhooky se hodí mít, pokud chcete, aby Vám z Mail Kompletu bylo posíláno oznámení na Vaši URL adresu hned, jakmile dojde k nějaké akci, kterou v rámci Mail Kompletu chcete sledovat.

  • Jak na kódování HTML e-mailů

    Jak vytvořit HTML šablonu pro e-mail, tak, aby byla čitelná v co největším počtu e-mailových klientů?

  • Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

    Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

  • Segmentace

    Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Zpět
nahoru