Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

Jak používat základní proměnné v kampaních?

Proměnné lze vkládat jak do těla e-mailu, tak do předmětu e-mailu. Hned v předmětu e-mailu si tak můžete vytvořit například oslovení, které Vám může pomoci zvýšit otevřenost Vašich e-mailů, ale také může mít pozitivní vliv na nárůst konverzí.

Jak práce s proměnnými funguje v praxi? Ukážeme si to na následujícím příkladu. Pokud si přejete, aby vypadal e-mail v zákazníkově schránce takto:

Pak bude text v šabloně newsletteru vypadat takto:

ZÁKLADNÍ PROMĚNNÉ

V seznamech příjemců jsou předdefinovány základní sloupce, jako je například oslovení (salutation), název firmy (company), příjmení (surname), křestní jméno (first_name) a e-mail (e-mail) adresáta.

Použití následujících anglických forem proměnných automaticky převezme data z daných základních sloupců:

${salutation} – oslovení adresáta

${company} – firma adresáta

${surname} – příjmení adresáta

${first_name} – křestní jméno adresáta

${email} – e-mail adresáta

URL adresa pro odhlášení a pro zobrazení e-mailu na webu má následující formu – vkládáte jako klasický link, protokol nastavíte „jiný“.

${unsubscribe_url} – URL adresa pro odhlášení. V případě, že je u kampaně povoleno odhlášení a tato proměnná není v těle e-mailu nalezena, je automaticky doplněn výchozí text pro odhlášení.

${web_mail_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu včetně položek odesílatele a příjemce.

${web_mail_plain_url} – URL adresa pro zobrazení e-mailu na webu. E-mail bude zobrazen na webu bez položek odesílatele a příjemce.

VAŠE VLASTNÍ SLOUPCE A DATA

V případě, že Vaše databáze obsahuje i další sloupce (kraj, město aj.) a chcete je nahrát do systému, vytvoříte si v Mail Komplet odpovídající uživatelské sloupce (v sekci Uživatelské sloupce).

Nebo můžete sloupec vytvořit v druhém kroku při nahrávání databáze. V případě, že sloupec byl již v minulosti vytvořený a zaktivujete funkci (Obsahuje hlavičky sloupců), pak dojde ke spárování Vašich sloupců a těch vytvořených v Mail Komplet – data se již přímo nahrají do příslušných uživatelských sloupců.

Můžete je tedy pak použít v rámci proměnných následujícím způsobem:

${var_nazev_pole} – hodnota uživatelského pole jednotlivých příjemců. Řetězec nazev_pole je třeba nahradit odpovídajícím názvem uživatelského pole. Uživatelskému poli s názvem kraj nebo město bude odpovídat proměnná ve tvaru ${var_kraj} nebo ${var_mesto}.

  1. Moje sloupce v databázi – kraj, město
  2. Uživatelské sloupce v Mail Kompletu – pojmenuji kraj, mesto
  3. Při nahrávání dojde ke spárování – kraj a město se nahrají do Mail Kompletu
  4. Lze použít jako proměnné ${var_kraj}, ${var_mesto}

Proměnná může obsahovat i HTML kód. Běžným použitím ${var_nazev_pole} dojde k nahrazení obsahu proměnné za HTML entity a obsah takové proměnné se vypíše včetně HTML tagů. Pokud potřebujete vypsat v proměnné HTML kód, použijte operátor ":" takto: ${:var_nazev_pole}.

 

Doufáme, že odteď bude práce s proměnnými pro Vás hračkou. Pokud na nás máte jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám.

 

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru