Všechny články

Jak používat proměnné založené na podmínce?

Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

Jak používat proměnné založené na podmínce?

Ukážeme si to na příkladu. Vezmeme si sloupec pohlaví. V naší šabloně máme nastavené univerzální oslovení pro všechny "Dobrý den" a k němu bychom chtěli automaticky doplnit slovo pane/paní a navázat příjmením příjemce podle získaných dat, které máme uložené v seznamu příjemců. V případě, že pohlaví není určené, budeme chtít zajistit, aby se oslovení ukázalo pouze v základní formě, tedy "Dobrý den".

Proměnná by v tomto případě mohla vypadat takto:

Dobrý den${ if ( salutation !== "" ) }${ if ( gender == "m" ) } pane ${ else } paní ${ endif }${salutation}${ endif }

Pokud máte v plánu pracovat s informacemi z datových zdrojů, pak je potřeba, aby proměnná měla tento tvar:

Dobrý den${ if ( basicInfo.salutation !== "" ) }${ if ( basicInfo.gender == "m" ) } pane ${ else } paní ${ endif }${basicInfo.salutation}${ endif }

Co jsou to datové zdroje a jak je můžeme nastavit se dozvíte podrobněji v našem dalším článku.

TESTOVÁNÍ KAMPANĚ S PROMĚNNÝMI

Pro testování newsletteru s personalizovanými proměnnými a vytvoření náhledu si nejprve vytvořte testovací seznam – v něm uložte min. jednoho uživatele s příslušnými daty. Poté kampaň rozešlete jako ostrou rozesílku POUZE na daný testovací seznam. Na daný testovací kontakt vám dorazí výsledná podoba.

Doufáme, že teď bude práce s proměnnými pro Vás hračkou. Pokud na nás máte jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám.

 

Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

  • Webhooks aneb zahákněte si všechny Vaše akce

    Webhooks, co to je a k čemu se Vám bude hodit? Webhooky se hodí mít, pokud chcete, aby Vám z Mail Kompletu bylo posíláno oznámení na Vaši URL adresu hned, jakmile dojde k nějaké akci, kterou v rámci Mail Kompletu chcete sledovat.

  • Jak na kódování HTML e-mailů

    Jak vytvořit HTML šablonu pro e-mail, tak, aby byla čitelná v co největším počtu e-mailových klientů?

  • Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

    Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

  • Segmentace

    Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Zpět
nahoru