Všechny články

Jak napsat poutavý předmět e-mailu, který osloví Vaše zákazníky?

Předmět e-mailu je klíčový! V mnoha případech rozhoduje právě oněch pár úvodních slov o tom, jestli ho příjemce otevře nebo e-mail zůstane nedotčený.

Jak napsat poutavý předmět e-mailu, který osloví Vaše zákazníky?

Věříme, že určitě toužíte po tom, aby k jeho otevření, ne-li k dalším proklikům, došlo. Buďte kreativní, nebojte se! Dejte si tu práci a vymyslete super lákavý předmět, který bude doprovázený stejně dobrým preheadrem a určitě tím zvýšíte míru otevřenosti Vašich e-mailů.

Než začneme, zkuste se zamyslet, kolik takových e-mailů denně dostáváte Vy a kolik z nich Vás zaujme natolik, že je otevřete? A pak je tu otázka, proč tyto e-maily ve skutečnosti neotevřete? Důvodů může být hned několik. Třeba předmět e-mailu ve Vás nevyvolal důvěru. Třeba se e-mail, díky předmětu, u Vás jevil jako SPAM nebo byl jednoduše nudný, prostě nebyl nijak výjimečný.

Věděli jste, že 46 % všech e-mailů bývá otevřeno na mobilních zařízeních? Je důležité vzít tuto informaci v potaz a předměty e-mailu tomu přizpůsobit.

  1. V jednoduchosti je krása

Předmět by měl být tedy kratší. V současné době se doporučuje 30–45 znaků. Takovým základním pravidlem je, držet se 6 až 8 slov.

  1. Pošlete si zkušební e-mail

Ještě předtím, než se rozhodnete pro poslední klik, který zajistí, že Vámi připravený e-mail se rozešle na stovky, tisíce ne-li statisíce Vašich zákazníků, zkuste si poslat zkušební e-mail na Vaši soukromou adresu a následně jej otevřít ve Vašem mobilním zařízení. Můžete tak snadno zjistit, zda je text dostatečně dlouhý nebo naopak je potřeba jej zkrátit.

  1. Vynechejte nadbytečná slova

Místo pro text je, svým způsobem, limitované. Pokuste se tedy vyhnout zbytečný slovům, jako ''Ahoj '', ''Těší mě/nás '', ''Děkuji '' atd., která naopak můžete zakomponovat do samotného těla e-mailu.

  1. Používejte klíčová slova

Zkuste zařadit klíčová slova, která by Vaše příjemce mohla zaujmout natolik, aby Váš e-mail otevřeli. Klíčová slova pište na samotný začátek předmětu e-mailu.

  1. Dejte svým zákazníkům vědět, že potřebujete jejich feedback

Pokud je Vaše sdělení důležité a vyžadujete od Vašich příjemců odpověď, sdělte tento fakt v samotném předmětu e-mailu.

  1. Zkontrolujte si překlepy a chyby

Stejně tak, když kontrolujete text v samotném těle e-mailu, nezapomeňte zkontrolovat předmět. Vyvarujte se jakýmkoli chybám a překlepům. Koneckonců je to první text, který Váš příjemce uvidí. Pokud zde budou gramatické chyby, myslíte, že ho to přiměje k tomu, aby e-mail otevřel?

  1. Nepište předmět KAPITÁLKAMI!

Stejně tak se snažte vyvarovat psaní řadě po sobě jdoucích vykřičníků a otazníků. Možná tak docílíte pozornosti Vašich čtenářů, ale spíše, než že je zaujmete, je přivedete do pocitu strachu a nedůvěry tento e-mail otevřít. Tímto krokem můžete také zamezit zvýšení Vašeho SPAM skóre.

Buďte srdcaři

Ukažte svým zákazníkům, že nejsou u Vás pouhým číslem. Znáte jejich jména? Využijte toho! Vložte oslovení hned do předmětu. Personalizace e-mailu je velmi vítána. Vaši příjemci to ocení a otevřenost Vašich e-mailu vzroste.

Podejte to vtipem

Být vtipný není zrovna jednoduché. Na druhou stranu to není nemožné. Pokud sledujete dění ve společnosti a znáte přesně Vaši cílovou skupinu, tak proč to nezkusit. Stejně tak se nebojte být víc přátelští. Snažte se být méně formální a nebojte se psát, jako kdybyste psali svým kamarádům.

Nechoďte kolem horké kaše

Při psaní předmětu se snažte být co nejvíc přesní a výstižní a vždy vycházejte z obsahu Vašeho e-mailu. Nesnažte se někomu házet bulíky na nos. Napište to jednoduše tak jak to je.

Slevičky, akcičky ala 1+1 či doprava zdarma?

Nabízíte ve Vašem e-mailu slevu na Vaše produkty/služby nebo dopravu zdarma? Nebudeme si nic nalhávat, když se tady veřejně přiznáme, že většina z nás na slevy a dopravu zdarma slyší. Tak proč tuto informaci nezakomponovat do samotného těla předmětu? Zkuste být ale víc kreativní a snažte se vyhnout přímo slovům „sleva“, „zdarma“ nebo „akce“. Tato kouzelná slovíčka sice znějí lákavě, ale také se často stává, že e-mail skončí v nevyžádané poště.

Žádný učený z nebe nespadl, zkoušejte to!

Hrajte si se slovy, buďte kreativní a zkoušejte více variant. A/B testování Vám s tím může pomoci.

Doufáme, že Vám tento článek pomůže při tvoření Vašich skvělých kampaní a Vaši zákazníci to ocení. Pokud byste se na něco chtěli zeptat, tak nám určitě napište. Rádi Vám pomůžeme!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

  • Jak upravit kontakt

    Potřebujete upravit informace u kontaktu, ale nevíte jak to? Koukněte se na krátký návod, který jsme si pro Vás připravili a hned budete vědět jak na to!

  • Proč používat Google Analytics?

    Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

  • Proč e-mail marketing?

    E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Zpět
nahoru