Všechny články

Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

V dnešním článku se blíže seznámíme se smajlíky v předmětu e-mailu. Zjistíte, kdy jsou vhodné a jak je vytvořit.

Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

I když si v naší aplikaci Mail Komplet pomocí Chytrého editoru „drag and drop“, můžete vyladit svůj e-mail k dokonalosti, občas je možné dodat svému newsletteru šťávu pomocí emotikonu. I tady je ale důležité dbát na to, že méně znamená více. 

Než se ale vrhnete na rozveselování předmětu e-mailu, je potřeba zvážit několik důležitých skutečností:

  1. Kdo je a bude čtenářem e-mailu

Zatímco mladší publikum ve své internetové komunikaci seká smajlíky jako Baťa cvičky, na starší cílovou skupinu můžete zapůsobit infantilně a nevhodně.

  1. Čitelnost emotikonů na zařízeních uživatelů

I když většina moderních zařízení už dnes e-maily v pořádku zobrazí, uživatelé preferující staré telefony místo emotikonu uvidí jen nic neříkající čtvereček, což nejspíš nechcete.

  1. Hodí se smajlíky k naší firmě?

Pokud by například Webkomplet chtěl pozvat své zaměstnance nebo obchodní partnery na letní party nebo vánoční večírek, emotikony mohou navodit veselou náladu. U bankovní instituce nebo státního úřadu by už nemusely být srdíčka, kytičky a hvězdičky to pravé e-mail marketingové.

  1. Vhodnost smajlíků k tématu

Kreativita je fajn a díky ní je svět hezčí a veselejší. Ověnčení Valentýnské kampaně srdíčky může e-mail zviditelnit. Výrobce náhrobních kamenů nebo pohřební služba si nemůže dovolit smajlíky použít vůbec už z témata věci.  

Jak tedy přesně zpestřit svůj e-mail marketing, když kouzlíte krásné e-maily ve službě Mail Komplet?

Nejlepší a nejjednodušší řešení je přidat v prohlížeči Chrome rozšíření například Emoji Keyboard nebo Emoji Keyboard (2016).

Odtud si smajlíky vyberete a pomocí starého dobrého „ctrl+v“ – „ctrl+c“ je jednoduše vložíte do předmětu e-mailu, například v našem Chytrém editoru „drag and drop“, který je intuitivní a hodí se pro všechny, kteří nejsou ostřílenými kodéry HTML.  

Pokud prohlížeč Chrome nepoužíváte, doporučujeme jeho instalaci. Ušetří vám hodně času s „googlením“, vyhledáváním služeb a všechny internetové stránky se vám budou zobrazovat, tak, jak mají.

Jestliže z nějakého důvodu nemůžete Chrome instalovat, pomůže Vám například internetová stránka Emoji Copy.

Pokud jste dočetli až sem, mám pro vás odměnu ve formě několika zajímavostí, kterými se můžete blýsknout před kolegyněmi a kolegy.  

I když prvního smajlíka namaloval Harvey Ball jako součást kampaně, která měla povzbudit morálku zaměstnanců jedné pojišťovací společnosti, už koncem osmnáctého století používal Žďárský opat Bernard Hennet smajlíka, patrně jako označení pro schválený dokument nebo místo pro pečeť.

Závěrem?

Pokud jste si jistí, že smajlík v předmětu e-mailu nezpůsobí víc škody než užitku (viz výše), stačí nainstalovat „rozšíření“ nebo si zkopírovat smajlík, například ze stránky Emoji Copy.

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Marketingový kalendář 2019

    Marketingových akcí není nikdy dost. Jak se v nich ale vyznat? A hlavně, jak na žádnou nezapomenout? Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2019. Nemusíte se tedy vůbec bát, že vám něco unikne.

  • Připravte se na vánoční sezónu

    Tak a je to zase tady. Nejkrásnější období roku se pomaličku blíží. Na pečení vánočního cukroví je sice ještě času dost, ale to neplatí pro přípravy vašeho webu nebo e-shopu na Vánoce.

  • Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

    Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

  • Litmus konference a my byli na ní

    V druhé polovině srpna hostil Londýn e-mail marketingovou konferenci, na kterou se sjeli marketéři, kodéři a hlavně nadšenci pro e-mail marketing ze všech zemí Evropy, ale i dalších částí světa.

  • Naše kolegyně Aduš

    Myslím, že byste určitě všichni rádi věděli, kdo je vlastně ta naše Adéla. Ta Adéla, která píše, mimo jiné, tak bezva články o nás všech ostatních. Tak jo, pozor, začínáme!

Zpět
nahoru