Všechny články

Jak jste na tom s A/B testováním? Víte o co jde a používáte tzv. ábéčko v rámci svých kampaní?

Co takové A/B testovaní vlastně umí, pro co všechno se používá, a hlavně proč každý, kdo pracuje v e-mail marketingu, by měl tento nástroj znát a 100% ho využívat?

Jak jste na tom s A/B testováním? Víte o co jde a používáte tzv. ábéčko v rámci svých kampaní?

Asi každý markeťák chce vidět slibná čísla v podobě zvýšení míry otevřenosti a prokliků. Proč? Je to jednoduché. Všechno totiž se vším souvisí! Lepší míra otevřenosti a prokliků vede k větší návštěvnosti webových stránek a e-shopů, a ta zase vede k většímu počtu konverzí. Dojde k online prodeji, přihlášení k odběru newsletteru nebo přímému kontaktu s firmou apod. Zní to jednoduše a krásně, že? Podíváme se na to, jak je možné toho docílit.

A/B testování může být Váš tažný kůň! Možná si myslíte, že testovaní je zbytečné nebo příliš pracné a složité, ale pokud chcete dosáhnout oněch líbivých číslech, musíte nejprve zjistit, na co Vaše cílová skupina slyší!

Teď malinko odbočíme, ale hned zjistíte proč.

Minulý měsíc jsme napsali článek na téma „Jak napsat poutavý předmět, který osloví Vaše zákazníky“. Pokud jste článek ještě nečetli, doporučujeme Vám na něj určitě mrknout. Proč vlastně zmiňujeme téma psaní předmětu? Napsat dobrý předmět e-mailu, aby byl chytlavý a poutavý, může být někdy oříšek. Určitě to znáte. Sedíte u počítače a ta správná slova prostě nepřicházejí. Nebudeme Vám lhát a říkat Vám, že je to jednoduché, není! Je to taková hra. Hra se slovy. Nezapomeňte ale na to, že se Vám nikdy nepodaří oslovit všechny! To, co se líbí jedné skupině, se nemusí líbit druhé a naopak. Vaším cílem je však oslovit co největší množství zákazníků. A právě s tím Vám A/B testování může pomoci.

A/B testování Vás může přiblížit o krok blíž k Vašim zákazníkům. Jak? Díky testovaní zjistíte, na co Vaši zákazníci slyší, co se jim líbí a zda na Vaše kampaně reagují.

U nás v Mail Kompletu máte možnost si v rámci A/B testování otestovat předmět e-mailu nebo jméno a e-mail odesílatele. Možná se teď zeptáte, proč zrovna tyto dva prvky, když se dá testovat celá řada věcí. Od obsahu, časové frekvence až po dny v týdnu a spoustu dalšího. Je to tím, že tyto dva prvky považujeme za klíčové. Proč? Jednoduše jsou to první dvě věci, na které se každý z nás koukne v okamžiku otevření e-mailu.

Většina lidí se soustřeďuje pouze na předmět e-mailu. Ten je bezesporu důležitý a určitě by neměl být nijak opomíjený. Proto jsme mu věnovali celý článek. Na co se ale zapomíná, je jméno a e-mail odesílatele, který v mnoha případech ovlivňuje open rate víc, než samotný předmět e-mailu. Stejně tak ovlivňuje i spam skórebounce rate Vašich kampaní. Má tedy smysl testovat i tento prvek. S výběrem správného jména a e-mailu odesílatele se unikátní open rate může zvýšit až několikanásobně!

Abychom to shrnuli. Buďte víc osobní a používejte v e-mailu odesílatele název Vaší firmy nebo jméno jednoho z Vašich zaměstnanců. Důležité je vyvolat důvěru u Vašich zákazníků, která povede k otevření Vašich e-mailů. U předmětu e-mailu vždy vycházejte z obsahu Vaší kampaně. A v neposlední řadě, nebojte se! Zařaďte A/B testovaní do Vašich kampaní, jedině tak totiž docílíte lepších výsledků!

Doufáme, že teď pro Vás testování bude hračka a pokud byste se chtěli na něco zeptat, tak nám určitě napište. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Proč e-mail marketing?

    E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

  • Import kontaktů a práce s databází krok 2

    Mít dobře roztříděné a seřazené kontakty je důležitý pilíř dobrého e-mailového marketingu. Tento článek vám stručně a jasně vysvětlí, jakým způsobem je nejlepší na Mail Komplet nahrávat data.

  • Jak napsat poutavý předmět e-mailu, který osloví Vaše zákazníky?

    Předmět e-mailu je klíčový! V mnoha případech rozhoduje právě oněch pár úvodních slov o tom, jestli ho příjemce otevře nebo e-mail zůstane nedotčený.

  • 14. února | Valentýn

    Tento americký svátek je pro někoho den jako každý jiný, ale pro jiného je to příležitost, jak udělat svým blízkým radost.

  • Trendy v e-mail marketingu 2021

    Přečtěte si, která témata budou tento rok e-mailingu vládnout. Připíšete si určitě bonusové body, když o nich budete vědět.

Zpět
nahoru