Všechny články

Filtrujte a segmentujte dle libosti

Vyfiltrovat si příjemce od určitého data a na ty vytvořit samostatný segment? Do seznamů příjemců přibyla nová funkcionalita, která se vám bude určitě hodit. Pojďme se na ni podívat.

Filtrujte a segmentujte dle libosti

Filtrujte jako král

Představte si situaci, kdy máte jednu velkou databázi příjemců, do které nahráváte stále nové a nové zákazníky. Dostanete příkaz z nejvyššího managementu, že na zákazníky, kteří přibyli od nového měsíce je potřeba vytvořit kampaň, která bude cílena jen na ně. Jak na to? V systému Mail Komplet jednoduše. ;) 

Vše je v nabídce - Seznamy příjemců

Ještě než začnete segmentovat, je důležité vybrat seznam příjemců, se kterým chcete pracovat a kliknout na možnost Filtr, který je v pravém horním rohu. Po rozklinutí se vám zobrazí dvě možnosti:

  • Základní filtrování - představuje možnosti práce s jednotlivými e-mailovými adresami v rámci seznamu. Můžete si zde například nastavit, aby vám systém vyfiltroval příjemce, jež byli přidáni nebo zařazeni do seznamu od určitého data. Další možnosti filtrování zůstaly nezměněny. Klasicky si tedy můžete zjistit e-mailové adresy dle základních údajů jako e-mail, firma, jméno, telefon, příjmení nebo oslovení. 
  • Segmentovat - na základě určité podmínky si můžete z daného seznamu příjemců vysegmentovat jen ty, kteří splňují určitou podmínku a pro ty vytvořit nový seznam.

Možnosti základního filtrování

Možnosti Segmentace

V případě druhé možnosti a tedy Segmentace si můžete vytvářet nové segmenty dle vytvořených podmínek. 

Podmínky podle kterých jde segmentovat je nespočet a záleží čistě na vašem uvážení. Vesměs můžete vybírat ze 3 obecných kritérií: 

  • Uživatelská data,
  • kampaně,
  • aktivita uživatelů.

Budeme si chtít například vyfiltrovat uživatele podle jejich aktivity. Lépe řečeno uživatele, kteří alespoň jednou otevřeli e-mailovou kampaň, přidáme tedy podmínku. 

Jakmile je podmínka vytvořena, stačí kliknout na Uložit a tím je daná podmínka uložena. Když máte takto vydefinovaný seznam, je potřeba kliknout na položku Vyhledat a tím se vyfiltruje daný seznam. V případě, že chcete z tohoto seznamu vytvořit nový seznam, stačí kliknout na možnost Vytvořit seznam z nastaveného seznamu.

Po zvolení položky Vytvořit seznam z nastaveného segmentu se vám zobrazí možnost pojmenování nového segmentu. Jakmile jej uložíte, tak se vám tento seznam zobrazí klasicky v hlavní nabídce v seznamech příjemců. Bude obsahovat e-mailové adresy na základě vámi zvolených podmínek. 

A jsme u konce. Je nám jasné, že návod je o trošku delší než obvykle. Nicméně tuto funkci považujeme za poměrně klíčovou při práci s jednotlivými segmenty a proto je potřeba ji důkladně popsat. Doufáme, že se vám tato nová funkce bude hodit a budete s příjemci pracovat ještě více efektivněji. 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

  • Vánoce jsou za dveřmi

    Připravili jsme si pro vás dárky, které vám zjednodušší přípravu nejen vašich vánočních a výprodejových kampaní. Váš e-mailing bude skvělý po celý rok!

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

Zpět
nahoru