Všechny články

Desataro e-mailingu, aneb posílejte ty maily správně (2. část)

V minulém seriálu našeho desatera jsme se podívali na prvních 5 bodů, které vám pomohou při tvorbě e-mailové kampaně. Teď nastala ta správná chvíle, dát dohromady zbylých 5 a být králem v e-mailingu.

Desataro e-mailingu, aneb posílejte ty maily správně (2. část)

6. Grafický nebo textový e-mail

Grafika je pěkná věc, ale kolikrát může způsobit více škody než užitku. Řada e-mailových klientů nemusí grafiku správně zobrazit. Pokud někde chybí obrázek, může se stát, že se e-mail celý rozsype. Např. Outlook má automaticky vypnuté zobrazování obrázků. Dotyčný, tedy musí povolit stáhnutí obrázků, navíc grafické e-maily zabírají více místa než textové. Gmail a od listopadu 2017 i Seznam penalizují plně grafické e-maily (tzv. nařezanou grafiku). 

7. Vyhněte se přílohám

Antispamové prověrky pohlíží na přílohy jako na nevyžádaný soubor. Nemají totiž jak prověřit, jestli se nejedná o neznámý obsah a proto e-maily s přílohami automaticky penalizují. Možnost, jak obejít tuto problematiku, je uložit přílohu (např. PDF soubor) na server a do těla e-mailu vložit CTA prvek s odkazem na stažení souboru.

8. Předmět a odesílatel

Předmět je nejdůležitější prvek, který ovlivňuje, jestli dotyčný e-mail vůbec otevře. Pokud je předmět nudný nebo nic neříkající, tak zákazník e-mail neotevře. Je nutné vytvářet takový předmět, který představí zákazníkovi to, co ho v e-mailu čeká. Společně s předmětem je nutné myslet i na preheader, což je doplňkový text, který zákazníkovi může také pomoci k rozhodnutí, jestli e-mail otevře, či nikoli. Je vhodné vyvarovat se klasickému info@doména.cz nebo newsletter@doména.cz.

9. Vymýšlejte vhodné motivace

Zákazníky je nutno motivovat k nákupu. Nejvhodnější formou jsou slevové kupóny nebo slevy celkově. V České republice téměř každý zákazník slyší na slovo sleva, akce, omezená nabídka, apod. Zákazníkovi je nutné ukázat, proč má nakupovat právě u vás a jaké výhody mu nákup přinese oproti ostatním. Ale pozor! Všeho s mírou. 

10. Zaujměte od úplného začátku

Se zákazníkem je nutno pracovat od samotného začátku. První krok obchodního vztahu udělal on a tedy dal vám svůj e-mail. Pokud se zákazník zaregistruje k odběru newsletteru a nepřijde mu žádná odpověď/poděkování nebo jiný NL, je zaděláno na velký problém a zákazník od vás už nebude nic chtít. Stejně tak, pokud se zákazník zaregistruje a první e-mail mu přijde třeba po 2 týdnech. Za tuto dobu zákazník může zapomenout, že se registroval a e-mailu už nebude věnovat pozornost. Jak se s tímto problémem vypořádat? Vhodnou formou komunikace je tvorba série welcome kampaní, která může být zákazníkovi posílána v určitých intervalech. Zákazníka si tedy zaháčkujete a bude o vás vědět více informací. 

Tak a tímto posledním bodem jsme se dostali do finále našeho emailingového desatera. Věříme, že vám náš dvoudílný seriál pomůže k tvorbě lepších e-mailových kampaní. Pokud by vás zajímalo cokoliv jiného nebo jste si jen chtěli popovídat, tak nám klidně napište. Ať už na Facebooku nebo využijte náš chat. 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru