Všechny články

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail má vysoce propracovanou strategii ochrany před spamem a neustále inovuje způsoby, jak proti spamu bojovat. Eliminování spamu tedy pro Gmail nepředstavuje problém. Potíž nastává v bodě, kdy musí odchytit zprávy, o které má uživatel opravdu zájem a nemají být blokovány. Při realizaci vašich legálních, vyžádaných rozesílek se s tímto můžete také potýkat.

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail volí různé způsoby, jak nevyžádané zprávy detekovat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Označují příjemci váš e-mail jako spam?

Pokud ano, trable vás neminou a nepomůže vám žádný rozesílací systém na světě. Gmail totiž sází na zpětnou vazbu od svých uživatelů a dle ní vytváří pravidla pro anti-spamové filtry. Pokud tedy uživatelé klikají na označení vaší zprávy jako „SPAM“, systém se naučí podobné zprávy blokovat. Zapamatuje si jisté charakteristiky a pro vás to znamená, že valná část vašich e-mailů nebude doručována. Čím víc uživatelů označí zprávy jako spam, tím je systém chytřejší a dokáže podobné zprávy odlišovat a eliminovat.

Co z toho plyne pro vás? Znelíbíte se jedním emailem většímu množství uživatelů, označí vás jako spam a Gmail vás již mapuje jako potenciálního spamera a nedoručí vaše e-maily.

Záložky v Gmailu

Na stejném principu funguje zařazování do záložek (Primární, Sociální sítě, Promo akce) – Gmail plně naslouchá uživateli a učí se dle jeho pokynů, automaticky se tedy v průběhu času optimalizuje dle uživatelových preferencí.


Co můžete dělat, aby vaše e-maily nebyly špatně zařazovány? Pokud posíláte různé kategorie e-mailů (například reklamní newsletter, novinky, notifikace), užívejte pro každou kategorii jedinečnou adresu.
Příkladně:

Pro reklamní sdělení užíváme adresu: servis.pro.vas@vase-domena.cz
Pro novinky: novinky@vase-domena.cz
Pro notifikace: system@vase.domena.cz

Vyhněte se také mixování kategorií v e-mailu, zachovejte obsah pro každou kategorii zvlášť. Mohlo by se pak stát, že pokud dáte reklamní sdělení do notifikačního e-mailu, bude zařazen pod špatnou záložku.

Ověřovací systémy

Při rozpoznávání spamu je důležité identifikovat odesílatele, pokud není možné jej ověřit, zpráva je rozpoznána jako falešná. Gmail zapojuje několik ověřovacích systémů, mezi nimi SPF (Sender Policy Framework), DMARC a DKIM (DomainKeys Identified Mail). Jejich správným nastavením tedy též zajistíte, aby byl vás email v pořádku doručen. Více o této problematice přineseme v přístím článku.

Jak pomoci správnému doručení e-mailu?

Vzhledem ke složitosti antispamových filtrů není vyloučené, že nastane situace, kdy Gmail odmítne i legitimní zprávu a označí ji jako nevyžádanou. V takovém případě Gmail nenabízí whitelistování, tedy „neočistí“ vaši adresu a nezaručí, že všechny vaše zprávy projdou přes jeho filtry. V této fázi opět záleží na samotném uživateli, jak se vyjádří.

K úspěšnému doručení e-mailu pomůže, pokud si vaši adresu uživatel přidá do seznamu kontaktů.

Uživatel může vaši zprávu také označit jako „Není spam“, čímž dá signál Gmailu, který tuto skutečnost zahrne a problém napraví. Pak bude vaše zpráva doručována.

Uživatel kliká na „Není spam“, aby upozornil Gmail, že zprávy od vás jsou vyžádané.

Sympatie nad zlato

Jak vidíte, odpověď na otázku, proč naše e-maily padají do spamu, není jednoduchá, figuruje tu mnoho faktorů. Některé z nich však můžeme ovlivnit – správným nastavením, postupem apod. Jiné faktory jsou méně předvídatelné, jako například nálada našich klientů/příjemců. Udržet si jejich sympatie je obzvláště důležité, protože oni sami „diktují“, co bude doručeno a co naopak ne. Tak hodně štěstí!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Víte, jaké jsou klíčové principy úspěšného copywritingu?

    Jestli váháte, tak jste tu správně. V dnešním článku mám pro vás přichystány zajímavé tipy a informace, které vám přiblíží svět úspěšného copywritingu.

  • Litmus konference a my byli na ní

    V druhé polovině srpna hostil Londýn e-mail marketingovou konferenci, na kterou se sjeli marketéři, kodéři a hlavně nadšenci pro e-mail marketing ze všech zemí Evropy, ale i dalších částí světa.

  • Naše kolegyně Aduš

    Myslím, že byste určitě všichni rádi věděli, kdo je vlastně ta naše Adéla. Ta Adéla, která píše, mimo jiné, tak bezva články o nás všech ostatních. Tak jo, pozor, začínáme!

  • Jak na smajlíky v předmětu e-mailu

    V dnešním článku se blíže seznámíme se smajlíky v předmětu e-mailu. Zjistíte, kdy jsou vhodné a jak je vytvořit.

  • Holky od vedle

    Poslední článek o kolezích vzbudil pozitivní ohlas a tak jsem zpátky. Příjemné prostředí Mail Kompletu totiž tvoří i holky z vedlejšího kanclu. Uvařte si čaj, pohodlně se usaďte a seznamte se s Holkami od vedle.

  • Jak číst ve statistikách

    Odešlete kampaň, podíváte se do výsledků a řeknete si. Jojo, to je dobrý, ale co to vlastně znamená? A je tahle hodnota fajn nebo ne? Pojďte se podívat na statistiky z e-mail marketingu trošku hlouběji.

Zpět
nahoru