Všechny články

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail má vysoce propracovanou strategii ochrany před spamem a neustále inovuje způsoby, jak proti spamu bojovat. Eliminování spamu tedy pro Gmail nepředstavuje problém. Potíž nastává v bodě, kdy musí odchytit zprávy, o které má uživatel opravdu zájem a nemají být blokovány. Při realizaci vašich legálních, vyžádaných rozesílek se s tímto můžete také potýkat.

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail volí různé způsoby, jak nevyžádané zprávy detekovat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Označují příjemci váš e-mail jako spam?

Pokud ano, trable vás neminou a nepomůže vám žádný rozesílací systém na světě. Gmail totiž sází na zpětnou vazbu od svých uživatelů a dle ní vytváří pravidla pro anti-spamové filtry. Pokud tedy uživatelé klikají na označení vaší zprávy jako „SPAM“, systém se naučí podobné zprávy blokovat. Zapamatuje si jisté charakteristiky a pro vás to znamená, že valná část vašich e-mailů nebude doručována. Čím víc uživatelů označí zprávy jako spam, tím je systém chytřejší a dokáže podobné zprávy odlišovat a eliminovat.

Co z toho plyne pro vás? Znelíbíte se jedním emailem většímu množství uživatelů, označí vás jako spam a Gmail vás již mapuje jako potenciálního spamera a nedoručí vaše e-maily.

Záložky v Gmailu

Na stejném principu funguje zařazování do záložek (Primární, Sociální sítě, Promo akce) – Gmail plně naslouchá uživateli a učí se dle jeho pokynů, automaticky se tedy v průběhu času optimalizuje dle uživatelových preferencí.


Co můžete dělat, aby vaše e-maily nebyly špatně zařazovány? Pokud posíláte různé kategorie e-mailů (například reklamní newsletter, novinky, notifikace), užívejte pro každou kategorii jedinečnou adresu.
Příkladně:

Pro reklamní sdělení užíváme adresu: servis.pro.vas@vase-domena.cz
Pro novinky: novinky@vase-domena.cz
Pro notifikace: system@vase.domena.cz

Vyhněte se také mixování kategorií v e-mailu, zachovejte obsah pro každou kategorii zvlášť. Mohlo by se pak stát, že pokud dáte reklamní sdělení do notifikačního e-mailu, bude zařazen pod špatnou záložku.

Ověřovací systémy

Při rozpoznávání spamu je důležité identifikovat odesílatele, pokud není možné jej ověřit, zpráva je rozpoznána jako falešná. Gmail zapojuje několik ověřovacích systémů, mezi nimi SPF (Sender Policy Framework), DMARC a DKIM (DomainKeys Identified Mail). Jejich správným nastavením tedy též zajistíte, aby byl vás email v pořádku doručen. Více o této problematice přineseme v přístím článku.

Jak pomoci správnému doručení e-mailu?

Vzhledem ke složitosti antispamových filtrů není vyloučené, že nastane situace, kdy Gmail odmítne i legitimní zprávu a označí ji jako nevyžádanou. V takovém případě Gmail nenabízí whitelistování, tedy „neočistí“ vaši adresu a nezaručí, že všechny vaše zprávy projdou přes jeho filtry. V této fázi opět záleží na samotném uživateli, jak se vyjádří.

K úspěšnému doručení e-mailu pomůže, pokud si vaši adresu uživatel přidá do seznamu kontaktů.

Uživatel může vaši zprávu také označit jako „Není spam“, čímž dá signál Gmailu, který tuto skutečnost zahrne a problém napraví. Pak bude vaše zpráva doručována.

Uživatel kliká na „Není spam“, aby upozornil Gmail, že zprávy od vás jsou vyžádané.

Sympatie nad zlato

Jak vidíte, odpověď na otázku, proč naše e-maily padají do spamu, není jednoduchá, figuruje tu mnoho faktorů. Některé z nich však můžeme ovlivnit – správným nastavením, postupem apod. Jiné faktory jsou méně předvídatelné, jako například nálada našich klientů/příjemců. Udržet si jejich sympatie je obzvláště důležité, protože oni sami „diktují“, co bude doručeno a co naopak ne. Tak hodně štěstí!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Webinář č. 3 | Tvorba e-mailové kampaně

    Série našich výukových videí pokračuje třetím dílem. Ten Vám dá jasnou odpověď na to, jak pracovat se seznamy příjemců, s proměnnými v těle e-mailové kampaně a jakým způsobem segmentovat.

  • Webinář č. 2 | Tvorba e-mailové kampaně

    2. díl série výukových videí se zabývá přípravou e-mailové kampaně. Ta se skládá z 5 základních kroků. V našem videu si všechny důkladně projdeme a vysvětlíme si základní principy tvorby kampaně.

  • Automatizace 4. díl | Slevové kupóny v automatizacích

    Dnes se v automatizacích podíváme na novinku, která se týká slevových kupónů.

  • Fungujeme na 100 %

    Rozhodli jsme se, že veškeré rozesílky nekomerčního charakteru od nás dostanete zdarma.

  • Práce s chytrým editorem

    1. díl naší série výukových videí, ve kterých se podíváme na aplikaci Mail Komplet. Úvod patří základní tvorbě e-mailové šablony. Představíme Vám, jak jednoduše vytvořit jednotlivé prvky v e-mailové šabloně pomocí našeho editoru.

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

Zpět
nahoru