Všechny články

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail má vysoce propracovanou strategii ochrany před spamem a neustále inovuje způsoby, jak proti spamu bojovat. Eliminování spamu tedy pro Gmail nepředstavuje problém. Potíž nastává v bodě, kdy musí odchytit zprávy, o které má uživatel opravdu zájem a nemají být blokovány. Při realizaci vašich legálních, vyžádaných rozesílek se s tímto můžete také potýkat.

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail volí různé způsoby, jak nevyžádané zprávy detekovat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Označují příjemci váš e-mail jako spam?

Pokud ano, trable vás neminou a nepomůže vám žádný rozesílací systém na světě. Gmail totiž sází na zpětnou vazbu od svých uživatelů a dle ní vytváří pravidla pro anti-spamové filtry. Pokud tedy uživatelé klikají na označení vaší zprávy jako „SPAM“, systém se naučí podobné zprávy blokovat. Zapamatuje si jisté charakteristiky a pro vás to znamená, že valná část vašich e-mailů nebude doručována. Čím víc uživatelů označí zprávy jako spam, tím je systém chytřejší a dokáže podobné zprávy odlišovat a eliminovat.

Co z toho plyne pro vás? Znelíbíte se jedním emailem většímu množství uživatelů, označí vás jako spam a Gmail vás již mapuje jako potenciálního spamera a nedoručí vaše e-maily.

Záložky v Gmailu

Na stejném principu funguje zařazování do záložek (Primární, Sociální sítě, Promo akce) – Gmail plně naslouchá uživateli a učí se dle jeho pokynů, automaticky se tedy v průběhu času optimalizuje dle uživatelových preferencí.


Co můžete dělat, aby vaše e-maily nebyly špatně zařazovány? Pokud posíláte různé kategorie e-mailů (například reklamní newsletter, novinky, notifikace), užívejte pro každou kategorii jedinečnou adresu.
Příkladně:

Pro reklamní sdělení užíváme adresu: servis.pro.vas@vase-domena.cz
Pro novinky: novinky@vase-domena.cz
Pro notifikace: system@vase.domena.cz

Vyhněte se také mixování kategorií v e-mailu, zachovejte obsah pro každou kategorii zvlášť. Mohlo by se pak stát, že pokud dáte reklamní sdělení do notifikačního e-mailu, bude zařazen pod špatnou záložku.

Ověřovací systémy

Při rozpoznávání spamu je důležité identifikovat odesílatele, pokud není možné jej ověřit, zpráva je rozpoznána jako falešná. Gmail zapojuje několik ověřovacích systémů, mezi nimi SPF (Sender Policy Framework), DMARC a DKIM (DomainKeys Identified Mail). Jejich správným nastavením tedy též zajistíte, aby byl vás email v pořádku doručen. Více o této problematice přineseme v přístím článku.

Jak pomoci správnému doručení e-mailu?

Vzhledem ke složitosti antispamových filtrů není vyloučené, že nastane situace, kdy Gmail odmítne i legitimní zprávu a označí ji jako nevyžádanou. V takovém případě Gmail nenabízí whitelistování, tedy „neočistí“ vaši adresu a nezaručí, že všechny vaše zprávy projdou přes jeho filtry. V této fázi opět záleží na samotném uživateli, jak se vyjádří.

K úspěšnému doručení e-mailu pomůže, pokud si vaši adresu uživatel přidá do seznamu kontaktů.

Uživatel může vaši zprávu také označit jako „Není spam“, čímž dá signál Gmailu, který tuto skutečnost zahrne a problém napraví. Pak bude vaše zpráva doručována.

Uživatel kliká na „Není spam“, aby upozornil Gmail, že zprávy od vás jsou vyžádané.

Sympatie nad zlato

Jak vidíte, odpověď na otázku, proč naše e-maily padají do spamu, není jednoduchá, figuruje tu mnoho faktorů. Některé z nich však můžeme ovlivnit – správným nastavením, postupem apod. Jiné faktory jsou méně předvídatelné, jako například nálada našich klientů/příjemců. Udržet si jejich sympatie je obzvláště důležité, protože oni sami „diktují“, co bude doručeno a co naopak ne. Tak hodně štěstí!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Wexbo doplněk

    Používáte e-shopové řešení Wexbo? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • See-Think-Do-Care model ve vztahu k e-mail marketingu

    Obchodní schéma, které mnozí z Vás mohou znát pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Známý marketingový koncept, který Vám může pomoci rozjet efektivní online propagaci.

  • Jak nastavit přihlašovací formulář v Shoptetu do Mail Kompletu

    Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro sběr kontaktů je jistě přihlašovací formulář. Již dříve jsme si ukázali, jak jej v Mail Kompletu nastavit a jak získat HTML kód pro vložení na web. Dnes se podíváme na to, jak nastavit formulář ve Vašem Shoptetu.

  • Jak upravit kontakt

    Potřebujete upravit informace u kontaktu, ale nevíte jak to? Koukněte se na krátký návod, který jsme si pro Vás připravili a hned budete vědět jak na to!

  • Proč používat Google Analytics?

    Chcete začít sledovat statistiky o úspěšnosti svých e-mailových kampaní? V článku jsme pro Vás shrnuli důvody využívání Google Analytics a přiblížili základní nastavení UTM parametru.

  • Proč e-mail marketing?

    E-mail, skvělý komunikační nástroj, bez kterého bychom si dnešní svět nedokázali ani představit. Jen se zamyslete nad tím, kolik e-mailů denně dostáváte a na kolik e-mailů denně odpovíte. Komunikace je v dnešní době mnohem snadnější a rychlejší. A co teprve takový e-mail marketing?

Zpět
nahoru