Všechny články

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail má vysoce propracovanou strategii ochrany před spamem a neustále inovuje způsoby, jak proti spamu bojovat. Eliminování spamu tedy pro Gmail nepředstavuje problém. Potíž nastává v bodě, kdy musí odchytit zprávy, o které má uživatel opravdu zájem a nemají být blokovány. Při realizaci vašich legálních, vyžádaných rozesílek se s tímto můžete také potýkat.

Zaměřeno na Gmail a doručitelnost e-mailů

Gmail volí různé způsoby, jak nevyžádané zprávy detekovat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Označují příjemci váš e-mail jako spam?

Pokud ano, trable vás neminou a nepomůže vám žádný rozesílací systém na světě. Gmail totiž sází na zpětnou vazbu od svých uživatelů a dle ní vytváří pravidla pro anti-spamové filtry. Pokud tedy uživatelé klikají na označení vaší zprávy jako „SPAM“, systém se naučí podobné zprávy blokovat. Zapamatuje si jisté charakteristiky a pro vás to znamená, že valná část vašich e-mailů nebude doručována. Čím víc uživatelů označí zprávy jako spam, tím je systém chytřejší a dokáže podobné zprávy odlišovat a eliminovat.

Co z toho plyne pro vás? Znelíbíte se jedním emailem většímu množství uživatelů, označí vás jako spam a Gmail vás již mapuje jako potenciálního spamera a nedoručí vaše e-maily.

Záložky v Gmailu

Na stejném principu funguje zařazování do záložek (Primární, Sociální sítě, Promo akce) – Gmail plně naslouchá uživateli a učí se dle jeho pokynů, automaticky se tedy v průběhu času optimalizuje dle uživatelových preferencí.


Co můžete dělat, aby vaše e-maily nebyly špatně zařazovány? Pokud posíláte různé kategorie e-mailů (například reklamní newsletter, novinky, notifikace), užívejte pro každou kategorii jedinečnou adresu.
Příkladně:

Pro reklamní sdělení užíváme adresu: servis.pro.vas@vase-domena.cz
Pro novinky: novinky@vase-domena.cz
Pro notifikace: system@vase.domena.cz

Vyhněte se také mixování kategorií v e-mailu, zachovejte obsah pro každou kategorii zvlášť. Mohlo by se pak stát, že pokud dáte reklamní sdělení do notifikačního e-mailu, bude zařazen pod špatnou záložku.

Ověřovací systémy

Při rozpoznávání spamu je důležité identifikovat odesílatele, pokud není možné jej ověřit, zpráva je rozpoznána jako falešná. Gmail zapojuje několik ověřovacích systémů, mezi nimi SPF (Sender Policy Framework), DMARC a DKIM (DomainKeys Identified Mail). Jejich správným nastavením tedy též zajistíte, aby byl vás email v pořádku doručen. Více o této problematice přineseme v přístím článku.

Jak pomoci správnému doručení e-mailu?

Vzhledem ke složitosti antispamových filtrů není vyloučené, že nastane situace, kdy Gmail odmítne i legitimní zprávu a označí ji jako nevyžádanou. V takovém případě Gmail nenabízí whitelistování, tedy „neočistí“ vaši adresu a nezaručí, že všechny vaše zprávy projdou přes jeho filtry. V této fázi opět záleží na samotném uživateli, jak se vyjádří.

K úspěšnému doručení e-mailu pomůže, pokud si vaši adresu uživatel přidá do seznamu kontaktů.

Uživatel může vaši zprávu také označit jako „Není spam“, čímž dá signál Gmailu, který tuto skutečnost zahrne a problém napraví. Pak bude vaše zpráva doručována.

Uživatel kliká na „Není spam“, aby upozornil Gmail, že zprávy od vás jsou vyžádané.

Sympatie nad zlato

Jak vidíte, odpověď na otázku, proč naše e-maily padají do spamu, není jednoduchá, figuruje tu mnoho faktorů. Některé z nich však můžeme ovlivnit – správným nastavením, postupem apod. Jiné faktory jsou méně předvídatelné, jako například nálada našich klientů/příjemců. Udržet si jejich sympatie je obzvláště důležité, protože oni sami „diktují“, co bude doručeno a co naopak ne. Tak hodně štěstí!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reaktivační kampaň

    Máte nějakou starší databázi zákazníků, o které nevíte, kde jste ji získali? Rádi byste na tyto zákazníky posílali své newslettery i po 25. květnu? Zkuste vytvořit reaktivační kampaň.

  • Testujte jako o život. A/B testování je tady

    Potřebujete zjistit, jak v rámci jednotlivé kampaně obstojí varianty předmětu nebo odesílatele? Náš systém umožňuje v současné době A/B testování. Tak hurá do "abéčka".

  • GDPR - jak to bude s tou databází?

    Vlastníte databázi zákazníků a nevíte jakým způsobem s ní pracovat po konci května 2018? Nebo jak sbírat nové kontakty? My už to víme.

  • GDPR - jste připraveni?

    Nařízení, kterého se všichni bojí a které se zcela určitě dotkne všech. Víte, co vše je potřeba zařídit, abyste byli s GDPR kamarádi? Pojďme se na to celé podívat.

  • Jak maká e-mailing v celkovém měřítku?

    Výsledky, které sbírají e-mailové kampaně, jsou více než důležité. Hlavně z toho pohledu, že jasně vidíte, jakým způsobem se ubírá váš e-mail marketing. Chybí vám ale určité srovnání. Víte třeba jaký open rate je v daném odvětví? Je vaše otevřenost dostatečná v porovnání s konkurencí?

  • Pár rad ze školení Skliku

    Jelikož nám PPCčka nejsou úplně cizí a chtěli jsme si malinko rozšířit znalosti, tak jsme se rozhodli navštívit 3 dílné školení Skliku ve společnosti Seznam. Co nám to dalo a co jsme se dozvěděli nového? Koukněte.

Zpět
nahoru