Všechny články

Víte, jak zníte v e-mailu?

Rádi byste oslovili své zákazníky, uživatele, čtenáře, ale nejste si jisti jak začít? Napsat poutavý článek není jen tak. S trochou tréninku to ale hravě zvládnete. I když vyznáváme rčení “Obsah je králem”, víme, že síla textu není dána pouze jeho obsahem, tedy hlasem, ale i jeho tónem.

Víte, jak zníte v e-mailu?

Jaký je rozdíl mezi hlasem a tónem e-mailu?

Člověk má tentýž hlas po celou dobu, ale právě tón je tím, co je třeba měnit podle situace. Používáme jiný tón hlasu k někomu, kdo se bojí a odlišný tón hlasu k někomu, kdo se směje. Stejně tak musíme rozlišovat tón hlasu podle adresáta i v e-mailingu.

Jsou naši čtenáři v nesnázích a hledají pomoc s jejich problémy? Jsou zvědaví a chtějí se dozvědět něco nového? Touží si oddychnout a pobavit se? Podle toho všeho musíme tón hlasu upravit.

Tón Mail Komplet je většinou neformální. Chceme být zábavní, ale ne hloupí. Jistí, ale nikdy ne nafoukaní. Jiní, ale ne podivní. Informovat, ale nevnucovat naše názory.

Když máte skvělou myšlenku, použijte ji.

Nezapomínejte, že jste odborník. Sdílejte a předávejte své myšlenky.

Buďte zábavní, ale ne hloupí.

Buďte vtipní, pokud je to přirozené, nikdy ne za každou cenu. Špatný vtip je horší než žádný vtip.

Buďte přátelští a pište pozitivně.

Nejedná se o formality, takže není třeba dělat dusno. Pište jako člověk a nebojte se občas porušit pravidla, pokud je to vhodné. Pište v jednoduché, milé češtině, a to pozitivně.

Takhle ne: Nemůžete napsat poutavý obsah, když nebudete trénovat.

Takhle ano: Když budete trénovat, můžete napsat poutavý obsah.

Buďte užiteční.

Řekněte čtenářům to, co chtějí vědět, ne jen to, co chcete sdělit. Zeptejte se sami sebe, CO byste na straně čtenáře od článku očekávali a předejte své know how efektivně.

Buďte konkrétní.

Nepřetěžujte nikoho složitými myšlenkami a nezahlcujte informacemi, když nemusíte. Vypíchněte to podstatné bez zbytečného rozptylování dlouhými souvětími. Nebojte se dávat čtenářům fakta a co nejpřesnější hodnoty.

Mějte systém a strukturu.

V jednoduchosti je nejen krása, ale i úspěch. Pište strukturovaně, přehledně a buďte v tom důslední. Vžijte se do pozice čtenáře. Všechno jasně a přehledně. Žádné dlouhé nadpisy, podtržené formátování ani bláznivá kombinace kurzíva + tučné + podtrhnout. Jen tak, aby byl náš text jasný a věrohodný.

Už žádné chibi chyby.

Stručně a jasně vše definujte, bez přílišného slangu, terminologie, ale hlavně – gramatických chyb! Pozor také na zkratky, text musí být vždy jasný!

Ulehčujte.

Používejte odkazy a co nejvíce tzv. call to action. Usnadníte čtenáři práci. Bez zbytečného hledání bude moci přejít ihned na to, co ho zaujalo.

Ukažte to s grácií.

Nebojte se používat obrázky a GIFy, když to má smysl. Přiměřeně! Smajlíkům se pokud možno vyhněte, nepůsobí profesionálně.

Mail Komplet - import příjemců ze souboru

Kontrola na závěr

Přečtěte si svůj e-mail jako čtenář, ne jako tvůrce a vsázejte na celkový dojem aneb správný hlas a tón nestačí.

 

Zaujal Vás tento článek?
Kontaktujte nás nebo také zdarma vyzkoušejte naše DEMO.

Vyzkoušet DEMO zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

  • Vánoce jsou za dveřmi

    Připravili jsme si pro vás dárky, které vám zjednodušší přípravu nejen vašich vánočních a výprodejových kampaní. Váš e-mailing bude skvělý po celý rok!

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

Zpět
nahoru