Všechny články

Vaše databáze se zmenšuje každým rokem – budujte ji!

Špatná zpráva pro vás – vaše databáze ztrácí kontakty. Ano, i ta vaše, právě teď. Co s tím? Databázi musíme průběžně doplňovat o čerstvé kontakty. Využíváte všechny možné cesty? Nebo vám došly nápady? Poradíme jednoduché způsoby zdarma, díky nimž se vaše databáze bude rozrůstat.

Vaše databáze se zmenšuje každým rokem – budujte ji!

Abychom vás nestrašili, jistá míra ztráty příjemců je běžná. Uživatel změnil schránku a založil si novou. Nebo náš email uživatele přestal bavit, nezaujali jsme ho, a proto se odhlásil z odběru newsletterů. To nevadí, neboť klasické odhlášení je výrazně lepší než situace, kdy nás uživatel označuje jako spam. (Čtěte, co se stane, pokud vás příjemci označují jako SPAM.)

Zůstává na nás, abychom průběžně doplňovali naši databázi o čerstvé kontakty. Ale pozor – nekupovat! Neustále upozorňujeme na to, že koupě cizích e-mailových databází není efektivní ani legální způsob realizace e-mail marketingu. Avšak bohužel to stále někteří zkouší. Proto opět připomínáme: "Nekupujte databáze e-mailů!". Pokud pomineme negativní technické dopady, myslete na svou dobrou pověst - tu znovu jen tak nezískáte. 

Jak rozšiřovat databázi zadarmo?

Zaměříme se na jednotlivé oblasti, postupy a pravidla, díky nimž budeme průběžně generovat nové kontakty do naší databáze.

Něco za něco

Lidé neradi dávají a rádi dostávají - na toto obecné pravidlo pamatujme u všech způsobů, které probereme níže. Za email vždy něco nabídněme, může se jednat o:

  • E-book, brožura.
  • Případová studie.
  • Návody.
  • Slevové kupony.
  • Doprava zdarma.
  • Přístup k informacím.
  • Webináře.
  • Vzorky.

Webové stránky

Sběrný formulář
Na úvodní stránce a dalších podstránkách vašeho webu umístěte přihlašovací formulář k odběru newsletterů. Řekněte uživateli, jaké výhody mu z odběru plynou, případně co za to dostane. Nedovolte, aby uživatel formulář minul. Formulář musí být dostatečně viditelný, výrazný a lákavý. Hrajte si s grafikou, textem i výhodami, které uživateli nabídnete.

A jak přihlašovací formulář vložit? Jednoduše pomocí vygenerovaného HTML kódu, který vložíte do svých stránek. V naší nápovědě v článku Jak vložit přihlašovací formulář na web naleznete podrobný postup.

Pop-up okno

Pravděpodobně jste se již s pop-up oknem (neboli vyskakovacím oknem) již setkali. Zafungovalo na vás? Nebo jste je ihned zavřeli? Někomu se může zdát krajně otravné, ovšem stále zůstává velmi efektivním způsobem, jak obohacovat databázi. Aby uživatel vyplnil svůj email v pop-up okně, je opět vhodné nabídnout nějaký benefit – slevu, poštovné zdarma a podobně. Buďte však opatrní s načasováním pop-up okna, neboť uživatel by měl mít určitý čas na to, aby si stránku dostatečně prohlédl a nalákal se na vaši nabídku. Jinak pop-up ihned zavře a vy nedosáhnete svého cíle.

Pop-up okno na webových stránkách www.parfums.cz

Blog a tvorba obsahu

Vydali jste článek? Nebo nějaký jiný hodnotný obsah? Umístěte výraznou call-to-action, která vyzve uživatele k přihlášení k odběru newsletterů.

Sociální sítě

Facebook, Pinterest, LinkedIn, Youtube, Google+, Twitter - kde se pohybují vaši zákazníci? Pravděpodobně na většině z nich. Vyberte tedy ty sítě, které jsou pro váš obor zajímavé a buďte na nich aktivní. Vkládejte příspěvky s odkazy, které vedou na vaši zachytávací stránku, sběrný formulář, zkrátka kamkoliv, kde kontakt můžete polapit.

                            

Soutěže

Mnoho lidí má rádo hry a lákají je soutěže. Připravte soutěž o váš produkt či službu, položte jednoduchou otázku a sbírejte nové příznivce. Soutěž šiřte všemi online kanály - sociální sítě, email, příslušné weby zaměřené na soutěže, požádejte partnery o sdílení. Ať může vaše databáze a povědomí o vás co nejvíce růst.

Partnerství

Jak se říká - ve dvou se to lépe táhne. Zde platí čím více partnerů, tím lepší tažení. Rozjeďte tedy spolupráci s partnery, jejichž služby či produkty se vzájemně doplňují s vašimi. Neméně zajímavé je partnerství s bloggery, kteří vás mohou podporovat obsahem a pomohou budovat vaši značku. Nadto mohou prodávat vaše služby či produkty v rámci affiliate programu.

Offline cesty

Události a akce

Sbírejte emaily v terénu, na konferencích, veletrzích, přednáškách, školeních, kdekoliv. Zanášejte tyto kontakty do databáze a pracujte s nimi. Samozřejmě vždy myslete na pravidlo slušnosti (a na zákon) – má daná osoba zájem o naše emaily? Dala nám souhlas? Pokud ano, je vše v pořádku.

Kamenná prodejna

Máte-li kamennou prodejnu, sbírejte kontakty přímo v ní. Za uvedení emailu opět nabídněte nějaký benefit – informace, sleva, klubové členství.

QR kódy

Na svých propagačních materiálech použijte QR kódy – uživatel se přes ně dostane na vaši webovou stránku, kde opět můžete něco nabídnout výměnou za email. Důležité je uvést výhody, které po načtení QR kódu klient získá, a také optimalizovat vaše webové stránky pro mobilní zařízení (aby vám uživatel okamžitě neutekl, protože se nemůže pohodlně pohybovat po webu).

Bez bariér

U všech způsobů pamatujte na to, že zadání emailu a přihlášení k odběru musí být pro uživatele co nejjednodušší. Každý krok navíc, každý proklik, uvádění dodatečných informací, potvrzování – vše působí jako brzda. Proto všechny bariéry odstraňte a vytvořte co nejjednodušší cestu k přihlášení.

Toto jsou pouze některé z mnoha nápadů, jak obohacovat databázi. Velmi záleží na tom, v jakém oboru se pohybujeme a kdo je naší cílovou skupinou. Někdy lze experimentovat a vtipkovat, jindy musíme držet jistou úroveň komunikace. V B2B je například málo uplatnitelná soutěž, naopak v určitých segmentech B2C se jedná o skvělou taktiku. Chcete-li probrat váš konkrétní obor podnikání, jsme vám k dispozici ke konzultaci na e-mailu nebo telefonním čísle +541 212 143.

 

Zaujal Vás tento článek?

Kontaktujte nás nebo také zdarma vyzkoušejte naše DEMO.

Vyzkoušet DEMO zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru