Všechny články

Šťastné a veselé e-mail marketingové Vánoce s ještě veselejšími výsledky

Vánoční nákupní sezóna už je v plném proudu a není tajemstvím, že pro většinu e-shopů je listopad nejúspěšnějším prodejním měsícem v roce. S přibývajícím počtem online prodejců rapidně rok od roku přibývají i online objednávky. Nenechte si tuto příležitost ujít a začněte plánovat svoji vánoční email-marketingovou strategii.

Šťastné a veselé e-mail marketingové Vánoce s ještě veselejšími výsledky

E-mail je jedním z nejdůležitějších a nejúčinnějších kanálů online marketingu. Uvědomme si, že nám zákazník svým souhlasem s odběrem newsletteru či nákupem dává důvěru a jistotu, že si přeje dostávat informace o našich produktech a službách. Dávejme mu je tedy a budujme si s ním tak dlouhodobý, blízký a loajální vztah.

Souhlas se zasláním newsletteru ale ve své podstatě nemusí být věčný. Tak, jak se s postupem času každý člověk vyvíjí a mění, mění se i jeho potřeby a požadavky. Lidé se stěhují do nových krajů, mění zaměstnání, nacházejí nové zájmy a celkově mění i svůj životní styl. Zajímají se o další produkty i značky. Věnujme se svým zákazníkům jako partnerům, berme si ponaučení ze zpětné vazby a dávejme jim to nejlepší, co je v našich silách, abychom zůstali jejich oblíbenci. Vždy se snažme zákazníkovi ukázat, že právě on je pro nás speciální a věnujme se mu permanentně. 

Jak tedy připravit perfektní předvánoční
e-mailovou kampaň? 

Vánoce jsou speciální příležitostí, která s sebou nese speciální potřeby zákazníků. Důsledně cílíte a plánujete? Chválíme vás, ALE... používání pečlivého prediktivního cílení dle nasbíraných dat zrovna v období vánočních nákupů není ideální. Zákazníci totiž hledají dárky pro své blízké více než pro sebe. Těmito údaji tedy není vhodné se plně řídit. 

A co přesně hledají? 

Během listopadu je ten nejlepší čas se jich zeptat! Připravte zajímavou kampaň s možností výhry nebo je požádejte, ať vám sdělí, na co by si přáli vánoční slevu. Můžete přidat např. dva tři krátké dotazy, které pomohou rozsegmentovat a aktualizovat databázi pro budoucí účely. Zaměřte se na stěžejní informace a na ty, které se mohly změnit např.

Jméno – abyste mohli později oslovovat a zákazníkovi se tak přiblížit
Datum narození – později můžete naplánovat automaticky rozesílané narozeninové kampaně

A na další, které zajistí, že nebudete posílat zbytečně – ušetříte si tak finance za rozesílky a zákazník bude dostávat relevantní nabídky pro jeho maximální spokojenost, tedy nebude přehlcen informacemi. Relevantnost a frekvence posílání jsou totiž dva hlavní aspekty, proč se odhlásit z odběru newsletteru. Navíc je to ideální krok a doba pro neaktivní část databáze – takto je milým způsobem můžete přivést zpět.

Při plánování Vánoční kampaně se jednoduše inspirujte tím, co se děje ve Vašem obchodě – ať už je to e-shop nebo kamenná prodejna. Vyzdvihněte to, o co mají vaši zákazníci největší zájem a připravte na to tu nejlákavější kampaň. 

Tvorba předvánočního newsletteru

Navoďte vánoční atmosféru a dobrou náladu. Čím originálněji, tím lépe. Přidejte např. vánoční prvek do záhlaví vašeho e-mailu a stručně a jasně nabídněte výhodu. Další sezónní služby a výhody, jako je např. služba balení dárků nebo garance doručení do Vánoc, můžete přidat do zápatí. Nezapomínejte uvádět standardní přepravu i expresní dodání. Vždy ale zvolte dodání do dne, do kterého víte s jistotou, že doručíte – a dejte zákazníkům vědět, že je stále možnost objednat.

Pokud jde o celkový design a rozložení e-mailu, vsaďte na jednoduchost. Pamatujte, že méně je někdy více a v e-mailingu to platí dvojnásob.

V první řadě je ale důležité se soustředit na to, co má zákazník udělat hned po otevření e-mailu a podle toho vytvořit výzvu k akci – tedy prvky call to action. Musí být na první pohled viditelné a snadné je najít i pro čtenáře, kteří e-mail pouze proscanují pohledem. Výzva na tlačítku by měla být jednoduchá, jasná a výstižná.

U každého e-mailu tedy je nutné zkontrolovat, jestli:

  • současné logo firmy a text v zápatí
  • funguje navigační panel a odkaz pro odhlášení odběru newsletteru
  • se správně zobrazuje ve všech poštovních klientech i mobilních zařízeních (využít můžete např. Litmus)
  • je správně zvolený předmět e-mailu – ten je zásadní, podle něj se zákazník rozhoduje, jestli e-mail vůbec otevřít. Cílem je, aby ho otevřel co nejdříve, aby se mu neztratil ve frontě.
  • používáme „preview text“ – vnímejme ho jako druhý řádek předmětu e-mailu. Ukazuje se v inboxu hned za předmětem, může ho tedy výborně podpořit. Nezaplňujme toto místo zbytečnými URL adresami nebo nic nevypovídajícím textem.
  • je e-mail responzivní – tedy správně zobrazitelný na všech mobilních zařízeních. Podle výzkumu Mail Komplet je 20% e-mailů otevřeno v mobilních zařízeních, přičemž je do budoucna téměř jistý rostoucí trend. Dnes má každý smartphone a ve volných chvílích nakupuje či alespoň hledá informace o produktech. Přístup uživatele musí být co nejjednodušší. Pokud nepůjde e-mail vidět správně, zákazníci nejspíše nebudou mít čas se v něm orientovat a složitě na mobilu posouvat náhled. Pokud ještě responzivní zobrazení nepoužíváte, teď je ten pravý čas!

Nezapomínejte ani na welcome e-maily, které lze upravit podle sezony – využijte toho, že můžete v tomto období ještě více zazářit.

Poslední den garance dodání zboží = poslední den vánočního e-mailingu?

Ani nápad! Máte kamennou prodejnu? Soustřeďte se na osobní odběry objednávek. Také můžete nabízet krásné grafické, originální poukazy (ať už s hodnotou nebo přesným zbožím), fantazii se meze nekladou.

A ani po Vánocích s vánočním mailingem nekončíme – pouze si musíme uvědomit, že je čas přejít na cílené rozesílky dle pečlivě nasbíraných dat o našich zákaznících a nabídnout jim ty nejlepší akce a slevy na jejich povánoční nákupy.

Vánoční svátky a přelom roku je také ideální doba na to, podělit se s našimi zákazníky o úspěchy a neúspěchy v minulém roce a hlavně jim poděkovat za jejich přízeň.

Přeji veselé vánoční mailování.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru