Všechny články

Jak ovlivnila složka "Hromadné" na seznamu otevřenost hromadných e-mailů? Máme pro vás data!

Co znamená zařazení záložky "Hromadné" pro koncového uživatele a co pro hromadné rozesílání emailů? Zpracovali jsme pro vás data ze tří kampaní, které nám prozradí co způsobila integrace této záložky do seznam emailu.

Jak ovlivnila složka "Hromadné" na seznamu otevřenost hromadných e-mailů? Máme pro vás data!

Pokud používáte schránku Seznam.cz, pravděpodobně jste již zaznamenali, že přibyla záložka "Hromadné". Tato záložka slouží pro roztřídění e-mailů a naleznete v ní pouze e-maily, které obsahují obchodní sdělení. Seznam přidává tuto možnost filtrace po vzoru Googlu, který již tuto funkci nějaký čas integrovanou v Gmailu má.

Co přidání této funkce v důsledku znamená? Jaké jsou dopady? Podívejme se na věc ze dvou rovin, a to z pohledu koncového uživatele schránky a z pohledu rozesílatele, který chce příjemce oslovit.

Pro koncového uživatele je tato funkce určitě přínosem, jelikož odfiltruje z běžné složky hromadné e-maily, které dle zpětné vazby uživatelů silně narušovaly orientaci a práci s e-mailovou schránkou. Pokud vám však záložka "Hromadné" nevyhovuje můžete si ji v nastavení vypnout

Pro rozesílatele se může odfiltrování hromadných zpráv z běžné kořenové složky schránky zdát jako překážka v otevření emailu. Náš názor je však jiný, přímo protichůdný.

Dle studie Googlu po zařazení jejich záložky "Promo Akce" částečně klesla otevřenost newsletterů, ovšem pouze v krátkém období. Po nějakém čase se opět vrátila na předešlou hodnotu a v některých případech i stoupla.

Je to vlastně logické, protože v první chvili běžnému koncovému uživateli schránky trvá, než zjistí, kam chodí jeho oblíbené newslettery, ale jakmile se zorientuje a začne záložku s hromadnou poštou využívat, čtenost má rostoucí tendenci, jelikož ho od čtení nerozpytyluje běžná mailová komunikace.

Jaká jsou reálná data z e-mailů odeslaných na Seznam.cz? Níže se můžete podívat na vývoj otevřenosti dvou kampaní, které odesílá jeden z našich klientů na schránky Seznam.cz. Každá z kampaní je odesílaná pravidelně s týdenní frekvencí a se stejným obsahovým tématem. 

Seznam přidal záložku hromadné dne 12.2. 2015
Kampaň č. 1

Kampaň č. 2 

Na grafech můžete vidět, že po zařazení záložky "Hromadné" opravdu nastal propad v otevřenosti e-mailů. My se však domníváme, že tento propad bude pouze v krátkém období a otevřenost se postupem času opět vrátí na předchozí hodnoty.

Je toto tvrzení pravdivé?

Otevřenost na Seznamu budeme nadále sledovat a za několik týdnů vám opět přinese data z vývoje otevřenosti hromadných e-mailů.     

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 4. díl | Slevové kupóny v automatizacích

    Dnes se v automatizacích podíváme na novinku, která se týká slevových kupónů.

  • Fungujeme na 100 %

    Rozhodli jsme se, že veškeré rozesílky nekomerčního charakteru od nás dostanete zdarma.

  • Práce s chytrým editorem

    1. díl naší série výukových videí, ve kterých se podíváme na aplikaci Mail Komplet. Úvod patří základní tvorbě e-mailové šablony. Představíme Vám, jak jednoduše vytvořit jednotlivé prvky v e-mailové šabloně pomocí našeho editoru.

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

Zpět
nahoru