Všechny články

Posílat, či neposílat více e-mailů? Toť otázka!

Velmi často se setkáváme s názorem zákazníků, kteří tvrdí, že své zákazníky nechtějí e-maily ubíjet, a proto rozesílají své e-maily jen jednou maximálně dvakrát měsíčně. Je skutečnost opravdu taková, že s častějším zasíláním e-mailů roste také nespokojenost zákazníků a jejich podráždění z přemíry e-mailů? Řekneme Vám, co nás e-mail marketing naučil.

Posílat, či neposílat více e-mailů? Toť otázka!

Uvážíme-li, kolik e-mailů chodí do našich schránek, je teze o přesycení opodstatněná. Každé ráno musíme přebrat hromady e-mailů, z nichž mnohé nás nezajímají a obtěžují. Zde se dostáváme k jádru věci. Proč nás nezajímají? Zkuste se zamyslet, co vás odradí od otevření e-mailu.

Vykřičený předmět, nejasný odesílatel, špatná čitelnost, malé písmo, nezajímavé texty, agresivní barvy?

Ukázka špatně zpracovaného e-mailu.

Pohled marketéra

Podíváme-li se na věc z pohledu marketéra, naším cílem je, aby se uživatel na náš e-mail těšil, aby ho chtěl otevřít, očekával přínosnou informaci nebo jiný benefit. Odlišme se, vybudujme si vztah s uživatelem a naučme ho naše e-maily číst. Ano, je to poněkud tvrdý oříšek, ale nic není nemožné. Pokud e-mail marketing budeme realizovat správně, promyšleně, s informační hodnotou pro zákazníka a příjemným vzhledem, pak se nemusíme bát rozesílat častěji. Pak e-mail marketing ponese své ovoce.

Svá tvrzení máme podložena reálnými výsledky. Podívejte se, jakých prokliků dosáhla pravidelná měsíční kampaň jednoho z našich zákazníků.

A pokud přece jen uživatel nenajde v našich e-mailech to, co hledal a očekával, stále pro něj existuje jednoduchá možnost odhlášení z odběru – jedním kliknutím vyjádří, že už mu e-maily nemáme zasílat. Průměrná míra odhlášení se pohybuje kolem 1%. Přesáhne-li míra odhlášení výrazně tuto hranici, je to pro vás signál, že je něco špatně.

Neztraťte se v davu

Další nevýhoda při rozesílání jednou či dvákrát do měsíce je skutečnost, že náš e-mail může uživatel přehlédnout, ačkoliv se o naše služby zajímá. V přeplněné schránce to není nic neobvyklého. Častějším rozesíláním se pojistíme proti takové situaci. Samozřejmě nemáme na mysli rozesílání stejného obsahu! Pokud chcete připomenout stejnou událost, o které jste již e-mail zasílali, obměňte text, případně vyselektujte příjemce, kteří jíž e-mail přečetli.

Jak exportovat adresáty, kteří přečetli můj e-mail?

Jaký je váš názor?

Naše zkušenosti potvrzují, že strach z příliš častého obesílání klientů je neopodstatněný. Pokud je přece jen uživatel nespokojený, e-mail marketing mu na rozdíl od běžné reklamy (letáky, billboardy a podobně) dovoluje vyjádřit okamžitě svůj názor, jednoduše zrušit zasílání obchodních sdělení. Uživatel tedy již nedostane naše sdělení a nemá důvod na nás být naštvaný.

Jaké jsou Vaše zkušenosti? Napište nám!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru