Všechny články

Podívejte se, co dokáže pouhá záměna obrázků za HTML formu e-mailu

Přečtěte si, jaký výsledek přineslo A/B testování jedné z kampaní společnosti OKAY, u které byla použita jejich vlastní stávající šablona a nová, navržená grafiky Mail Komplet dle posledních trendů a doporučených postupů v oblasti e-mail marketingu.

Podívejte se, co dokáže pouhá záměna obrázků za HTML formu e-mailu

Společnost OKAY v rámci realizace e-mail marketingu využívá vlastní šablonu, která je celá složena z obrázků. Dopady tohoto formátu jsou dvojí:

  1. Pozitivní v oblasti designu – e-mail je maximálně vzhledný, jsou použity jedinečné druhy písma a přechody barev, což přispívá k hravosti a zajímavosti e-mailu. Abychom mohli užít tyto druhy písma a přechody barev, musíme použít pouze obrázek, prostým textem tohoto nedosáhneme.

  1. Užití obrázků k pokrytí celého obsahu e-mailu ovšem na druhé straně způsobuje problém při zobrazení e-mailu, neboť mnohé schránky automaticky nestahují obrázky. Na příjemce pak ve schránce čeká tento pohled:

Tímto jsou odrazení mnozí příjemci, zanevřou na rozesílatele a již nikdy žádný následující e-mail neotevřou.

Naše řešení

Proto jsme pro společnost OKAY navrhli řešení, které je v souladu s marketingovými trendy a doporučenými postupy na poli e-mail marketingu. Výsledek si můžete prohlénou zde:

Jaké jsme provedli změny?

Jak vidíte, e-mail se určitým způsobem zjednodušil – písmo je jednoduché, barvy jednolité. Tím jsme ovšem dosáhli toho, že e-mail po otevření (i bez stažení obrázků) vypadá takto:

 

Jedinec tedy okamžitě vidí konkrétní sdělení a je pobízen k tomu, aby ručně stáhnul obrázky a proklikl se přes horní menu přímo na webové stránky. Navíc je e-mail plně responzivní, což znamená, že je zajištěno jeho správné zobrazení na různých zařízeních, příkladně:

Jaké jsou výsledky po rozeslání kampaně a provedeném A/B testování?

Výše uvedené varianty téhož e-mailu (téhož obsahu) byly použity k A/B testování. Na polovinu adres tedy odešla šablona OKAY a na druhou polovinu šablona vytvořená námi.

Výsledky proklikovosti byly následující:

Výsledky, které přinesla šablona navržená samotným OKAY:

 

Výsledky, které generovala šablona dodaná Mail Kompletem:

Abychom mohli vyvodit závěry, je nutno výsledky správně interpretovat. Kampaň obsahující námi navrženou šablonu (graf druhý v pořadí) měla výrazně odlišné výsledky prokliků – příjemci se proklikávali přímo přes produkty, respektive přes obsah e-mailu (v grafu označeno jako "Ostatní prokliky").

Kdežto u varianty vytvořené společností OKAY valná většina prokliků vedla přes „Zobrazit e-mail v prohlížeči“ přímo na web, příjemce tedy nevěnoval pozornost samotnému e-mailu, ale informace studoval přímo na webu. Rozbor výsledků je esenciální k následnému směřování marketingové strategie.

Na posledním grafu vidíte porovnání proklikovosti u jednotlivých odkazů.

Závěrem

E-mail marketing je velmi dynamickou oblastí, kde rozesílatel musí pružně reagovat, vytvářet hodnotný obsah a nabízet nové a nové pobídky svým příjemcům. Vyhodnocení kampaní, statistické údaje a v neposlední řadě propojení s otatními nástroji (příkladně Google Analytics) nám pomáhá sledovat trendy a úspěchy našich inovací a dle toho se přizpůsobovat vznikajícím požadavkům.

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru