Všechny články

Optimalizujte své e-maily pro mobilní zařízení

Před deseti lety si e-mailoví marketéři mohli být jistí, že jejich e-mail bude v pořádku doručen, otevřen a přečten na počítači či notebooku. Dnes však je velmi pravděpodobné, že si váš e-mail uživatel otevře na svém smartphonu nebo tabletu. Jaké kroky tedy podniknout, aby váš e-mail marketing odrážel specifika pro čtení na mobilních zařízeních?

Optimalizujte své e-maily pro mobilní zařízení

V dnešní době musí marketéři při realizaci e-mail marketingu zvažovat mnohá rizika. V právě probíhajícím významném rozšiřování smartphonů je vhodné začit s optimalizací e-mailu pro mobily. Tím však cesta nekončí. Měli bychom se zamyslet i nad způsobem, jak podat informaci, zda je dostatečně relevantní, dobře čitelná a podobně.

Ze studie zabývající se Internetovými trendy roku 2014 vyplývá, že internet se rychle stává prostředím, kde hrají prim mobily. Užívání mobilů z celkového počtu prohlížení internetu tvořilo v roce 2013 podíl 14%, v květnu 2014 dosáhlo celých 25%.

Studie také ukázala, že čas strávený nad mobilním zařízením převyšuje dobu strávenou sledováním televize, počítačů a laptopů.

Návyky uživatelů se tedy významně mění, na což musí marketéři obratně reagovat a nabízet to nejlepší, co umí.

Optimalizace pro mobily

Pokud začínáte s optimalizací e-mailů, přijdou vám vhod následující body, kterých byste se měli držet.

Testujte.

E-mailoví klienti nejsou standardizováni, což může vést k tomu, že se váš e-mail zobrazí odlišně v Gmailu na iPhonu a v Outlooku na Androidu. Testováním e-mailu v různých e-mailových klientech a na různých zařízeních je sice časově náročné, ale budete mít jistotu, že se váš e-mail zobrazuje bezchybně. Chcete-li ušetřit čas, zadejte tuto práci nám. Chci otestovat šablonu

V jednoduchosti je síla.

Komplikované šablony obvykle mají problémy se správným zobrazením na Gmailu nebo Outlooku ve smartphonech. Pokud tedy vytvoříte e-mail tak, aby vypadal solidně v náročnějším prohlížeči (Internet Explorer), bude fungovat i na mobilních zařízeních.

Pamatujte na omezení prostoru.

Jelikož se e-mail zobrazuje na menší obrazovce, musíme brát v potaz délku textu, velikost písma. Jednoduše řečeno – udělejte e-mail oku příjemný a textově nenáročný (raději než dlouhá pohádka v e-mailu odkažte uživatele na blog či podobně).

Palce, ne kliknutí.

Myslete na to, že musíte uživateli usnadnit pohyb palcem po obrazovce mobilu. Nemá k dispozici myš, tudíž odkazy a call-to-action musí být jednoduché pro kliknutí palcem (například tlačítka fungují velmi dobře).

Příklady tlačítek vhodných pro použití.

Reagujme na trendy

Nový mobilní věk znamená zrychlení reakcí, lidé očekávají užitečné informace, které jsou podány příjemnou formou. Pokud je e-mail správně připraven, splňuje tato očekávání. Marketéři a profesionálové v oblasti e-mail marketingu musí myslet na potenciál, který mobily skrývají, brát tento trend vážně a optimalizovat své e-maily pro mobilní obrazovky.

Začněte ihned, včera bylo pozdě!

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru