Všechny články

Největší statistika českých a slovenských freemailů. Kdo vládne e-mailové komunikaci?

25 076 089. To je průměrný měsíční počet odeslaných e-mailů přes náš systém. Robert Němec ve své predikci pro rok 2014 zmiňuje, že e-mail marketing bude sexy. Mail Komplet je tak z tohoto pohledu Robert Rosenberg v odesílání hromadné pošty.

Největší statistika českých a slovenských freemailů. Kdo vládne e-mailové komunikaci?

Zanalyzovali jsme 585 717 aktivních českých a 208 691 slovenských e-mailových adres, které obesílají naši klienti, abychom vám mohli představit detailní pohled na podíl freemailových účtů, jež využívají běžní uživatelé českého a slovenského internetu.

Proč taková masivní analýza?

Internetový trh v současné době nabízí mnoho českých i zahraničních nástrojů pro rozesílání hromadné pošty. Český i slovenský internet má však svá specifika, která je potřeba respektovat a umět zakomponovat do fungování systému. My toto poznání neustále prohlubujeme.

Jak tedy vypadá dle naší analýzy složení aktivních freemailových účtů?

Z 585 000 zkoumaných e-mailů drtivou většinou dominuje Seznam.cz se svými freemailovými účty @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. V součtu posíláme na tyto tři e-mailové domény 70,1 % všech direct e-mailů.

Dalších 20 % freemailového trhu si mezi sebe dělí v prvé řadě Centrum.cz, Volný.cz, Atlas.cz a Tiscali.cz. Do analýzy jsme zahrnuli také Gmail.com, který běžně konkuruje českým freemailům a Quick, dnes již majetek společnosti Telefónica Czech Republic.

Kompletní podíly českých freemailů si prohlédněte v následujícím přehledu:

Seznam 63,6 %
Centrum 9,1 %
Email 5,6 %
Gmail 5,2 %
Volny 2,6 %
Atlas 1,4 %
Tiscali 1,3 %
Post 0,8 %
Quick 0,4 %
Ostatní 9,9 %

 

 

 

 

 

 

 

Jak se na poli freemailů rozdělil slovenský trh?

Proti Česku je situace o něco jednodušší. Přes 200 000 slovenských e-mailových adres ukazuje dominanci společnosti Google. Jeho Gmail používá 35,6 % všech uživatelů.

4 % od sebe dělí druhý Azet.sk se 17,7 % uživatelů a třetí Centrum.sk se 13,7 % uživatelů. Freemail Zoznam.sk podle našeho průzkumu užívá 7,1 % uživatelů slovenského internetu. Na chvostu s 1,1 % se drží Yahoo a se svými 0,7 % se do analýzy dostal i Orangemail.sk.

Gmail 35,60 %
Azet 17,70 %
Centrum 13,70 %
Zoznam 7,10 %
Yahoo 1,10 %
Orangemail 0,70 %
Ostatní 24,10 %

Vývoj v průběhu posledních let

Jak se podíl freemailů na českém trhu změnil v průběhu několika let můžeme částečně porovnat díky datům, která z let 2000 a 2003 poskytla společnost Strix (Rande, Seznamka atd.) a díky datům společnosti Miton (Vaření.cz, eMeg.cz aj.) z let 2008 a 2009. Přesto, že se jedná o rozdílné báze dat, věříme, že procentuální vyjádření bude alespoň částečně reflektovat trend vývoje.

 

Seznamka
(2000)

Seznamka
(2003)

Miton
(2008)

Miton
(2009)

Mail Komplet
(2014)

Centrum 11 % 14 % 11,83 % 10,68 % 9,1 %
Seznam 15 % 40 % 49,36 % 51,46 % 63,6 %
Email 11 % 7 % 3,56 % 4,19 % 5,6 %
Gmail - - 2,72 % 3,6 % 5,2 %
Volný 7 % 4 % 2,7 % 2,34 % 2,6 %
Atlas 8 % 4 % 2,66 % 2,29 % 1,4 %
Tiscali 1 % 2 % 1,85 % 1,46 % 1,3 %
Post 25 % 6 % - - 0,8 %
Quick - 2 % - - 0,4 %

 

Statistická data z let 2000 - 2009 jsme čerpali ze serveru Lupa.cz, konkrétně z článků Jaké jsou podíly freemailů? a U uživatelů vede s freemaily stále Seznam.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru