25 076 089. To je průměrný měsíční počet odeslaných e-mailů přes náš systém. Robert Němec ve své predikci pro rok 2014 zmiňuje, že e-mail marketing bude sexy. Mail Komplet je tak z tohoto pohledu Robert Rosenberg v odesílání hromadné pošty.
Zanalyzovali jsme 585 717 aktivních českých a 208 691 slovenských e-mailových adres, které obesílají naši klienti, abychom vám mohli představit detailní pohled na podíl freemailových účtů, jež využívají běžní uživatelé českého a slovenského internetu.
Internetový trh v současné době nabízí mnoho českých i zahraničních nástrojů pro rozesílání hromadné pošty. Český i slovenský internet má však svá specifika, která je potřeba respektovat a umět zakomponovat do fungování systému. My toto poznání neustále prohlubujeme.
Z 585 000 zkoumaných e-mailů drtivou většinou dominuje Seznam.cz se svými freemailovými účty @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. V součtu posíláme na tyto tři e-mailové domény 70,1 % všech direct e-mailů.
Dalších 20 % freemailového trhu si mezi sebe dělí v prvé řadě Centrum.cz, Volný.cz, Atlas.cz a Tiscali.cz. Do analýzy jsme zahrnuli také Gmail.com, který běžně konkuruje českým freemailům a Quick, dnes již majetek společnosti Telefónica Czech Republic.
Kompletní podíly českých freemailů si prohlédněte v následujícím přehledu:
Seznam | 63,6 % |
Centrum | 9,1 % |
5,6 % | |
Gmail | 5,2 % |
Volny | 2,6 % |
Atlas | 1,4 % |
Tiscali | 1,3 % |
Post | 0,8 % |
Quick | 0,4 % |
Ostatní | 9,9 % |
Proti Česku je situace o něco jednodušší. Přes 200 000 slovenských e-mailových adres ukazuje dominanci společnosti Google. Jeho Gmail používá 35,6 % všech uživatelů.
4 % od sebe dělí druhý Azet.sk se 17,7 % uživatelů a třetí Centrum.sk se 13,7 % uživatelů. Freemail Zoznam.sk podle našeho průzkumu užívá 7,1 % uživatelů slovenského internetu. Na chvostu s 1,1 % se drží Yahoo a se svými 0,7 % se do analýzy dostal i Orangemail.sk.
Gmail | 35,60 % |
Azet | 17,70 % |
Centrum | 13,70 % |
Zoznam | 7,10 % |
Yahoo | 1,10 % |
Orangemail | 0,70 % |
Ostatní | 24,10 % |
Jak se podíl freemailů na českém trhu změnil v průběhu několika let můžeme částečně porovnat díky datům, která z let 2000 a 2003 poskytla společnost Strix (Rande, Seznamka atd.) a díky datům společnosti Miton (Vaření.cz, eMeg.cz aj.) z let 2008 a 2009. Přesto, že se jedná o rozdílné báze dat, věříme, že procentuální vyjádření bude alespoň částečně reflektovat trend vývoje.
Seznamka |
Seznamka |
Miton |
Miton |
Mail Komplet |
|
---|---|---|---|---|---|
Centrum | 11 % | 14 % | 11,83 % | 10,68 % | 9,1 % |
Seznam | 15 % | 40 % | 49,36 % | 51,46 % | 63,6 % |
11 % | 7 % | 3,56 % | 4,19 % | 5,6 % | |
Gmail | - | - | 2,72 % | 3,6 % | 5,2 % |
Volný | 7 % | 4 % | 2,7 % | 2,34 % | 2,6 % |
Atlas | 8 % | 4 % | 2,66 % | 2,29 % | 1,4 % |
Tiscali | 1 % | 2 % | 1,85 % | 1,46 % | 1,3 % |
Post | 25 % | 6 % | - | - | 0,8 % |
Quick | - | 2 % | - | - | 0,4 % |
Statistická data z let 2000 - 2009 jsme čerpali ze serveru Lupa.cz, konkrétně z článků Jaké jsou podíly freemailů? a U uživatelů vede s freemaily stále Seznam.
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Předmět e-mailu je klíčový! V mnoha případech rozhoduje právě oněch pár úvodních slov o tom, jestli ho příjemce otevře nebo e-mail zůstane nedotčený.
Tento americký svátek je pro někoho den jako každý jiný, ale pro jiného je to příležitost, jak udělat svým blízkým radost.
Přečtěte si, která témata budou tento rok e-mailingu vládnout. Připíšete si určitě bonusové body, když o nich budete vědět.
Připravili jsme pro Vás skvělý marketingový kalendář na rok 2021, který zahrnuje všechny důležité dny.
Jak nastavit opuštěný košík, který neobsahuje pouze jednu e-mailovou kampaň, ale jeho komunikace se rozdělí do několika fází?
Série našich výukových videí pokračuje třetím dílem. Ten Vám dá jasnou odpověď na to, jak pracovat se seznamy příjemců, s proměnnými v těle e-mailové kampaně a jakým způsobem segmentovat.