Všechny články

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Stále palčivějším se stává téma, jak legálně posílat hromadné e-maily a zaručit jejich bezpečné doručení do schránky příjemce. Jelikož dochází k nárůstu zasílání nevyžádaných obchodních sdělení, e-mailoví klienti implemetují přísnější a přísnější pravidla. Aby byly naše e-maily doručeny, musíme tato pravidla dodržovat.

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Pojďme se podívat, jakou politiku uznává Seznam.cz. Vycházíme z informací zvěřejněných na stránce http://fbl.seznam.cz/ a ze zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnost

Kvalitní databáze obsahující souhlasy

V prní řadě by naše databáze příjemců měla být kvalitní. Získávání kontaktů musí probíhat legální cestou. Co to znamená? Příjemce o vás již v minulosti slyšel a dobrovolně projevil souhlas se zasíláním obchodních sdělení.  Souhlas mohl vyslovit například při komunikaci po telefonu, mohl také při objednávce přes e-shop označit možnost, že chce být informován o novinkách nebo se mohl sám přihlásit přes přihlašovací formulář.

Seznam.cz vyzdvihuje, že své nabídky můžete posílat jen na adresy, které jste získali sami. Proto  nekupujte databáze, zákon výslovně ukládá, že souhlas s rozesíláním sdělení musí být udělen přímo vám, ne zprostředkovaně.

Chcete obeslat kontakty z firemních zápisů a veřejných registrů firem? Ani tato cesta není legální a Seznam.cz ji neschvaluje. Stejně tak není v pořádku, pokud rozešlete na cizí adresy žádost o souhlas se zasíláním vašich newsletterů. Tímto krokem porušujete zákon. Možná budete argumentovat tím, že nic nenabízíte, jen slušně žádáte o svolení. Zákon však definuje obchodní sdělení jako jakýkoliv počin, kterým propagujete svoji značku. A tímto jistě takový žádací e-mail je, slouží totiž k podpoře vaší společnosti, vašeho budoucího prodeje.

Viditelná žádost o souhlas s rozesíláním

Pokud se někde ptáte, zda uživatel souhlasí se zasíláním nabídek, vyhněte se skryté formulaci, zeptejte se jasně a viditelně.  Pokud takto souhlas získáte, zasílejte následně jen nabídky toho, s čím uživatel souhlasil a co očekává. Nejen že dodržíte požadavky společnosti Seznam.cz, ale vaši příjemci nebudou nemile překvapeni tím, že jim posíláte něco nevyžádaného.

Možnost odhlášení

Vaší povinností je také umožnit uživatelům jednoduché odhlášení jediným kliknutím, bez jakýchkoliv překážek v podobě hesla, zadání e-mailu a podobně. Seznam.cz také vyžaduje, aby patička e-mailu obsahovala adresu, na kterou e-mail posíláme a odkud jsme tuto adresu získali.

Fair play

Svoji pracně vybudovanou databázi opatrujte jako oko v hlavě. V žádném případě ji neposkytujte třetím stranám a e-maily na kontakty v databázi odesílejte pouze svým jménem. Neztraťe důvěru, kterou k vám vaši příjemci mají.

Všechna výše zmíněná pravidla neplatí pouze pro e-mailové klienty seznam a email, ale obecně pro všechny poskytovatele e-mailů. U některých mohou být ještě přísnější. Proto buďte obezřetní, dodržujte pravidla a hrajte fair play. Vaše e-maily pak v pořádku dorazí do schránek příjemců.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 1. díl | Svátková kampaň

    A je to tu! Náš seriál o automatizacích. V každém díle si představíme určitý scénář, při kterém se dá automatizace skvěle využít.

  • Jaké bylo COE 2019?

    COE… Zkratka pro největší e-commerce veletrh v České republice. Czech On-line Expo 2019 je za námi a Mail Komplet na něm nesměl chybět. Co nám přineslo?

  • Automatizace e-maillingu pomocí flow diagramů

    Otáčíme vesmír! Automatizace přes flow diagramy jsou tady! Jestli chcete vědět, jak dělat e-mailing opravdu profesionálně tak čtěte. Je to prostě pecka!

  • Shoptet doplněk

    Používáte e-shopové řešení Shoptet? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • Frčíme na Czech On-line Expo 2019

    Veletrhy, konference, workshopy - to nás prostě baví. Právě z tohoto důvodu se na nás můžete těšit v březnu na akci Czech On-line Expo 2019.

  • Jaký byl veletrh Reshoper 2019?

    Konec ledna byl pro nás ve znamení jedné velké události, veletrhu Reshoper. Nebudeme lhát, nervozita trošku panovala. Byl to totiž náš první veletrh, na kterém jsme měli možnost působit jako vystavovatelé. Jak to nakonec dopadlo?

Zpět
nahoru