Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Stále palčivějším se stává téma, jak legálně posílat hromadné e-maily a zaručit jejich bezpečné doručení do schránky příjemce. Jelikož dochází k nárůstu zasílání nevyžádaných obchodních sdělení, e-mailoví klienti implemetují přísnější a přísnější pravidla. Aby byly naše e-maily doručeny, musíme tato pravidla dodržovat.

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Pojďme se podívat, jakou politiku uznává Seznam.cz. Vycházíme z informací zvěřejněných na stránce http://fbl.seznam.cz/ a ze zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnost

Kvalitní databáze obsahující souhlasy

V prní řadě by naše databáze příjemců měla být kvalitní. Získávání kontaktů musí probíhat legální cestou. Co to znamená? Příjemce o vás již v minulosti slyšel a dobrovolně projevil souhlas se zasíláním obchodních sdělení.  Souhlas mohl vyslovit například při komunikaci po telefonu, mohl také při objednávce přes e-shop označit možnost, že chce být informován o novinkách nebo se mohl sám přihlásit přes přihlašovací formulář.

Seznam.cz vyzdvihuje, že své nabídky můžete posílat jen na adresy, které jste získali sami. Proto  nekupujte databáze, zákon výslovně ukládá, že souhlas s rozesíláním sdělení musí být udělen přímo vám, ne zprostředkovaně.

Chcete obeslat kontakty z firemních zápisů a veřejných registrů firem? Ani tato cesta není legální a Seznam.cz ji neschvaluje. Stejně tak není v pořádku, pokud rozešlete na cizí adresy žádost o souhlas se zasíláním vašich newsletterů. Tímto krokem porušujete zákon. Možná budete argumentovat tím, že nic nenabízíte, jen slušně žádáte o svolení. Zákon však definuje obchodní sdělení jako jakýkoliv počin, kterým propagujete svoji značku. A tímto jistě takový žádací e-mail je, slouží totiž k podpoře vaší společnosti, vašeho budoucího prodeje.

Viditelná žádost o souhlas s rozesíláním

Pokud se někde ptáte, zda uživatel souhlasí se zasíláním nabídek, vyhněte se skryté formulaci, zeptejte se jasně a viditelně.  Pokud takto souhlas získáte, zasílejte následně jen nabídky toho, s čím uživatel souhlasil a co očekává. Nejen že dodržíte požadavky společnosti Seznam.cz, ale vaši příjemci nebudou nemile překvapeni tím, že jim posíláte něco nevyžádaného.

Možnost odhlášení

Vaší povinností je také umožnit uživatelům jednoduché odhlášení jediným kliknutím, bez jakýchkoliv překážek v podobě hesla, zadání e-mailu a podobně. Seznam.cz také vyžaduje, aby patička e-mailu obsahovala adresu, na kterou e-mail posíláme a odkud jsme tuto adresu získali.

Fair play

Svoji pracně vybudovanou databázi opatrujte jako oko v hlavě. V žádném případě ji neposkytujte třetím stranám a e-maily na kontakty v databázi odesílejte pouze svým jménem. Neztraťe důvěru, kterou k vám vaši příjemci mají.

Všechna výše zmíněná pravidla neplatí pouze pro e-mailové klienty seznam a email, ale obecně pro všechny poskytovatele e-mailů. U některých mohou být ještě přísnější. Proto buďte obezřetní, dodržujte pravidla a hrajte fair play. Vaše e-maily pak v pořádku dorazí do schránek příjemců.

Mohlo by vás zajímat:

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru