Všechny články

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Stále palčivějším se stává téma, jak legálně posílat hromadné e-maily a zaručit jejich bezpečné doručení do schránky příjemce. Jelikož dochází k nárůstu zasílání nevyžádaných obchodních sdělení, e-mailoví klienti implemetují přísnější a přísnější pravidla. Aby byly naše e-maily doručeny, musíme tato pravidla dodržovat.

Nedopusťte, aby vaše e-maily končily ve SPAMu

Pojďme se podívat, jakou politiku uznává Seznam.cz. Vycházíme z informací zvěřejněných na stránce http://fbl.seznam.cz/ a ze zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnost

Kvalitní databáze obsahující souhlasy

V prní řadě by naše databáze příjemců měla být kvalitní. Získávání kontaktů musí probíhat legální cestou. Co to znamená? Příjemce o vás již v minulosti slyšel a dobrovolně projevil souhlas se zasíláním obchodních sdělení.  Souhlas mohl vyslovit například při komunikaci po telefonu, mohl také při objednávce přes e-shop označit možnost, že chce být informován o novinkách nebo se mohl sám přihlásit přes přihlašovací formulář.

Seznam.cz vyzdvihuje, že své nabídky můžete posílat jen na adresy, které jste získali sami. Proto  nekupujte databáze, zákon výslovně ukládá, že souhlas s rozesíláním sdělení musí být udělen přímo vám, ne zprostředkovaně.

Chcete obeslat kontakty z firemních zápisů a veřejných registrů firem? Ani tato cesta není legální a Seznam.cz ji neschvaluje. Stejně tak není v pořádku, pokud rozešlete na cizí adresy žádost o souhlas se zasíláním vašich newsletterů. Tímto krokem porušujete zákon. Možná budete argumentovat tím, že nic nenabízíte, jen slušně žádáte o svolení. Zákon však definuje obchodní sdělení jako jakýkoliv počin, kterým propagujete svoji značku. A tímto jistě takový žádací e-mail je, slouží totiž k podpoře vaší společnosti, vašeho budoucího prodeje.

Viditelná žádost o souhlas s rozesíláním

Pokud se někde ptáte, zda uživatel souhlasí se zasíláním nabídek, vyhněte se skryté formulaci, zeptejte se jasně a viditelně.  Pokud takto souhlas získáte, zasílejte následně jen nabídky toho, s čím uživatel souhlasil a co očekává. Nejen že dodržíte požadavky společnosti Seznam.cz, ale vaši příjemci nebudou nemile překvapeni tím, že jim posíláte něco nevyžádaného.

Možnost odhlášení

Vaší povinností je také umožnit uživatelům jednoduché odhlášení jediným kliknutím, bez jakýchkoliv překážek v podobě hesla, zadání e-mailu a podobně. Seznam.cz také vyžaduje, aby patička e-mailu obsahovala adresu, na kterou e-mail posíláme a odkud jsme tuto adresu získali.

Fair play

Svoji pracně vybudovanou databázi opatrujte jako oko v hlavě. V žádném případě ji neposkytujte třetím stranám a e-maily na kontakty v databázi odesílejte pouze svým jménem. Neztraťe důvěru, kterou k vám vaši příjemci mají.

Všechna výše zmíněná pravidla neplatí pouze pro e-mailové klienty seznam a email, ale obecně pro všechny poskytovatele e-mailů. U některých mohou být ještě přísnější. Proto buďte obezřetní, dodržujte pravidla a hrajte fair play. Vaše e-maily pak v pořádku dorazí do schránek příjemců.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

  • Marketingový kalendář 2020

    Připravili jsme si pro vás marketingový kalendář pro rok 2020. Marketingových akcí není nikdy dost a s naším kalendářem se v nich neztratíte.

  • Webinář o Shoptet doplňku

    Rozhodli jsme se, že začáátek ledna vezmeme útokem a připravíme si pro vás webinář. Tentokrát na téma Shoptet doplněk a jak jej plnohodnotně využít.

  • Vánoce jsou za dveřmi

    Připravili jsme si pro vás dárky, které vám zjednodušší přípravu nejen vašich vánočních a výprodejových kampaní. Váš e-mailing bude skvělý po celý rok!

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

Zpět
nahoru