Všechny články

Jak vymačkat z vašeho copywritingu co nejvíce

Znáte výsostné "Obsah je král"? Neméně toto spojení platí v email marketingu! Pojďme si v několika bodech shrnout, co by měl mít správný copywriter v email marketingu vždy na paměti. Ne každý je od přírody nadaným pisatelem, ovšem mnoho se lze naučit tréninkem. Na co tedy nezapomínat?

Jak vymačkat z vašeho copywritingu co nejvíce

Jasná výhoda

Každý váš email musí přinést jasnou výhodu. Ukažte zákazníkovi, co získá otevřením vašeho emailu či přečtením článku. Připomínejte mu, co všechno má díky odběru vašich newsletterů - je to přístup k informacím, ke slevám, k časově omezeným nabídkám, o kterých se dozvídá jako první, či jiný benefit? Naučte zákazníka na to, že každý váš email pro něj obsahuje jistý přínos.

Výzva k akci

Výzva k akci, takzvaná call-to-acton (CTA). Středovesmír online marketingu. Přeháníme? Nikdy a ani v tomto případě. CTA napomáhá úspěchu vašich kampaní - nakoupí uživatel, pošle vám poptávku, kontaktuje vás? V mnoha hromadných emailech správná CTA stále chybí, a proto přicházíte o zisk. Pokud je přítomna, často je špatně nastavená, nefunkční, odrazuje barvou a podobně. Správná CTA navádí zákazníka tam, kde ho chceme mít. Vede ke konverzi. Je viditelná a důrazná. Je snadno klikatelná - stává se vám, že se nemůžete na svém smartphonu trefit a prokliknout? Takže přesně takhle ne!

Jaké jsou příklady? Dobře a nenásilně působí omezení dostupnosti produktu nebo služby.

Časové omezení: "Objednejte do dnešního večera!"

Množstevní omezení: "Kupte nyní - poslední kusy!"

A jak může CTA vypadat? Například výrazné tlačítko s jasnou pobídkou:

Výzva k akcí musí být dobře viditelná, dostatečně vybízející a snadno klikatelná. E-mail společnosti AVERIA LTD.

Přiměřené množství obsahu

Často máme mnoho věcí na srdci, ale buďme opatrní se sdělováním nekonečných myšlenkových pochodů nebo dlouhých pojednání. Zamyslete se sami nad svou zkušeností - máte čas číst dlouhé emaily? Zaručený způsob je spojení důvtipu a informační hodnoty v relativně krátkém, pěkně psaném textu. Především v emailu šetřete, na podrobnější informace odkazujte na příslušné místo - vaše webová stránka, blog a podobně.

Nesmíme příjemce zahltit informacemi, ať má jasno v tom, co jsme chtěli říci. Ať má pocit, že se něco dozvěděl a moc se nenadřel dlouhým čtením. Ať se při čtení baví!

Nenuďte své čtenáře!

Korektní gramatika a formátování

Podaří-li se nám přitáhnout čtěnářovu pozornost, neměli bychom si celou dřinu s kvalitním obsahem zkazit tím, že na závěr napíšeme "Ozvy se mi!" či podobnou gramatickou tragédii. Svůj text si po sobě několikrát přečtěte, dejte jej přečíst i někomu jinému, protože ve chvíli, kdy text čtete poněkolikáté a znáte ho již téměř nazpaměť, chyby snadno přehlédnete.

Nezapomínejte také na kvalitní formátování. Napomůže nejen vizuální stránce vašeho sdělení, ale i přehlednosti textu – zdůrazníte, co je potřeba a přitáhnete pozornost na pravá místa.

Předmět

O předmětu bylo již pojednáno dříve, ovšem opakování je matka moudrosti. Předmět z velké části ovlivní, zda si příjemce email přečte, nebo zahodí. Opět platí pravidlo přímosti, jasnosti, informační hodnoty - musí být jasné, co příjemce v emailu po otevření najde a čeho se sdělení týká. Nebo také úplně naopak! Naprosto záhadný důvtipný předmět - zvědavost dřímá v každém z nás.

Předmět by měl také vyzývat, neoznamovat. Neurčitá vyzvání či slabé pobídky nefungují. Schválně, který předmět je zajímavější? Ten, který váš přímo vybízí, či stroze infomuje?

Čas na činy

Pokrývá váš copywriting vše zmíněné? Pokud ano, je to perfektní. Ale neusínejte na vavřínech! A pokud cítíte, že tuto oblast nemáte dobře vyřešenou a zároveň nemáte čas se do toho pouštět, kontaktujte nás a my vše vyřešíme za vás.

Chci kvalitní copywriting

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru