E-mail marketing vyžaduje, abychom stále hledali nové a nové prvky, které náš odliší od konkurence a přitáhnou pozornost uživatele, který si rozklikne náš e-mail mezi desítkami ostatních, přečte si jej a v ideálním případě dojde ke konverzi. GIF je jednou z možností, jak e-mail ozvláštnit.
Marketéři přišli na to, že animované části e-mailu opravdu zvýší uživatelovo zaujetí. Velmi pomalu, ale jistě dochází k rozšiřování vkládání GIFů do e-mailů. Neotálejme tedy a podívejme se, jak na to, jaké nás čekají překážky a jak jim můžeme předejít.
GIF, Graphic Interchange Format, je formát obrázku, který v roce 1987 vytvořil CompuServe. Jelikož je GIF podporován v mnoha prohlížečích a e-mailových klientech, stal se již v počátcích internetu velmi rozšířeným. Hlavní přednost GIFu spočívá v tom, že je animovaný. GIF zobrazuje sérii snímků (obrázků), které vytváří iluzi pohybu.
Dnes GIF zažívá znovuzrození nejen na webu, ale také v oblasti e-mail marketingu.
Užití GIFu přidá vaší kampani šmrnc. Často je GIF používán s cílem pobavit, použít humor, ovšem musíme vědět, co se pro naši společnost, produkt nebo službu hodí a kde je hranice.
GIF bývá často užit i jako pobídka k reakci na call-to-action, chová se jako intrika nastražená na uživatelovu zvědavost. Uživatel klikne na obrázek a proklikne se na námi zamýšlené místo. Pro uživatele nezvyklý pohyb v e-mailu jej překvapí a pobídne ho k prokliku.
GIF nemusí být použit pouze pro zábavu, ale i pro vysvětlení nějakého postupu či podobně, může tedy sloužit jako animovaný návod.
Vytvoření GIFu
Existuje mnoho nástrojů, pomocí kterých lze vytvořit GIF. Jedním z nejvíce používaných je Adobe Photoshop. Ve Photoshopu naleznete několik způsobů, jak vytvořit animovaný GIF:
Připravujeme pro vás tutorial, kde vám ukážeme, jak na to.
Vložení GIFu do e-mailu
Jakmile máte vytvořený GIF, můžete jej vložit do vašeho e-mailu. Nemějte obavy, tohle už je ta nejlehčí část. Jelikož GIF je pouze formát obrázku, do e-mailu jej vložíte standardním způsobem jako při vkládání obrázku.
Nic není černobílé. I GIFy tedy nesou jisté problémy. Především narazíme na problém správného zobrazení v e-mailových klientech a různých zařízeních. Novější verze Outlooku (2007 – 2013) animaci nepodporují, ukáží pouze první snímek z GIFu. Je tedy vhodné myslet na to, aby první část GIFu byla dostatečně informační, nematoucí. Windows Phone 7 také GIF nepodporuje.
Buďte také opatrní s nadměrným užíváním, jak se říká - všeho moc škodí. Nedopusťte, aby GIF ztratil svoji originalitu. Užívejte GIFy tak, aby překvapovaly a byly milým oživením e-mailu.
Pozornost musíme věnovat také velikosti GIFu. Jelikož jsou na vzestupu mobilní zařízení, je velikost e-mailu nadmíru důležitá. Příliš velký GIF by se mohl pomalu načítat a přehrávat nebo by mohl uživatele obtěžovat tím, že mu stahuje příliš mnoho dat. Naštěstí existuje mnoho metod, jak redukovat velikost GIFu. Pamatujte tedy na tento důležitý fakt.
Desktopoví klienti
| Lotus Notes (6, 7, 8.5) | |
| Outlook 2000-2003 | |
| Outlook 2007-2013 | |
| Outlook pro Mac | |
| Apple Mail |
Mobilní klienti
| iOS Mail | |
| Android (Výchozí prohlížeč) | |
| Android (Gmail) | |
| Blackberry | |
| Windows Phone 7 | |
| Windows Phone 8.1 |
Webmaily
| Seznam | |
| Centrum | |
| Hotmail | |
| Gmail | |
| Yahoo | |
| Outlook.com |
Nyní, když vidíte, jak je to jednoduché, pusťte se do toho a odlište své e-maily od konkurence! Nebo se poraďte s námi, rádi vám pomůžeme.
Mohlo by vás zajímat:
Přihlaste se k odběru našich newsletterů a dostávejte aktuální novinky a články.
Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.
Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.
Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.
V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.
Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?
Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.