Všechny články

Aby vaše emaily nepadaly do SPAMU

Všichni chceme, aby naše hromadné emaily byly úspěšně doručeny do schránky klienta. A to není tak jednoduché, jak se zdá. Před dveřmi emailové schránky našeho klienta totiž stojí bodyguardi - antispamové filtry. Pokud se jim znelíbíme, nepustí náš email ke klientovi a musíme tedy hledat příčinu a odstranit ji. Jaké nejčastější chyby děláme a co filtrům vadí?

Aby vaše emaily nepadaly do SPAMU

Co nemají filtry rády

Ani sebelepší rozesílací systém na světě vám nezaručí, že váš email nikdy nespadne do spamu. A pokud vám to někdo tvrdí, je buď kouzelník nebo lhář (a pravděpodobně obojí). Tento článek vás navede na stopu možných viníků nedoručitelnosti vašich emailů. Čtěte pozorně, zkontrolujte své kampaně a v případě nesnází konzultujte přímo s námi.

Co tedy v první fázi zkontrolujeme?

1. Odesílatel

Ujistěte se, že je adresa správně napsána. Ačkoliv je to výjimečná situace, již jsme se setkali s přepisy v adrese odesílatele. Jistota je jistota.

2. Předmět – znaky a text

Neobsahuje váš předmět příliš vykřičníků, otazníků nebo znaků? Je psán velkými písmeny? Podíváte-li se do své SPAM složky ve schránce, výše zmíněné bývají dominantou nevyžádaných sdělení. Takže důraz ano, ale s opatrností.

Znaky, slovo ZDARMA, ceny v Kč - typické výrazy pro spamy.

Problémem mohou být také specifická slova v předmětu – sleva, free, AKCE. Ano, některým z nich je těžké se vyhnout - vždyť slevy má rád každý spotřebitel! Tak proč jim to neříct? Antispamové filtry však musí uživatele bránit před nevyžádanými sděleními a tato slova často detekují jako „nebezpečná“. Je tedy nutno přemýšlet nejen jako zákazník, ale také jako antispamový filtr, který rozhodne, zda je sdělení pro zákazníka „bezpečné“.

3. Tělo samotného emailu

TEXT

Zde platí stejná pravidla jako u předmětu - výrazně záleží, jaká slova a znaky v emailu používáme. Pokud v emailu uvedeme několikrát slovo „sleva“, může již antispamový filtr cítit nebezpečí a email označit jako nevyžádaný.

BARVY

Mimo obsahu je pozornost mířena na barvy – je-li barva písma podobná pozadí, indikuje to snahu něco skrývat. A před antispamovým filtrem není radno nic skrývat! Je nutno tedy barvu textu volit tak, aby bylo vše viditelné a dobře čitelné.

SKRYTÉ ODKAZY

Jak jsme zmínili u rozlišování barev textu a pozadí – nic neskrývejte! Pokud budete umísťovat skryté odkazy, chybné odkazy apod., vaše zpráva nebude důvěryhodná.

4. Poměr obrázků ku textu

Mnohorozměrný problém, na který e-mail marketingový svět neustále naráží. Máte rádi obrázky a chcete jich ve svém emailu co nejvíce, protože vypadají přitažlivě, skvěle prodávají, mluví za vše a email je díky nim rychle hotov?

Ano, i my máme rádi obrázky. Ale v emailu musí být v rozumné míře – email není leták. Prvotně je e-mail stále prostředkem ke komunikaci, ne výkladní skříní. Nadto mají obrázky technický dopad – propustnost přes antispamové filtry se zhoršuje.

Je-li váš e-mail plný obrázků a obsahuje málo textu, jste nedůvěryhodní a doručitelnost klesá.

Je-li váš e-mail obrovský kvůli obrázkům, opět je doručitelnost ohrožena.

Proto správný grafický návrh emailu zajistí, že se váš email bude líbit uživatelům i antispamovým filtrům. Nevíte jak na to? Ukážeme vám to!

 

5. Přílohy

Přílohy se v email marketingu obecně nedoporučují. Uvědomte si sami sebe v příkladné situaci – přijde vám email s nabídkou plážových žabek. Je léto, žabky zrovna potřebujete – email otevřete a naleznete tam: „Nabídku si stáhněte v příloze.“

Stáhnete ji?

Běžný uživatel je dnes podezřívavý (v přílohách bývají viry a kdo ví jaká další havěť), časově zaneprázdněný (další kliknutí?! Není čas ztrácet čas.) a zahlcený dalšími desítkami emailů (máte pár sekund na to, abyste svou plážovou žabkou a cenou zákazníka chytili).

V druhé řadě bývají přílohy velké – je to jako poslat v železné obálce pozvánku vytesanou do kamenné destičky. Zničíte pošťáka i příjemce. Proto antispamový filtr zareaguje a email nepřijme nebo umístí do spamu.

6. HTML kód

Kód vašeho HTML emailu může obsahovat chyby. Filtry mají rády řád. Proto v případě problémů s doručitelností kontrolujeme kód emailu. Ani autorka tohoto článku chyby neodhalí a obrací se na kolegy kodéry – pozor, kodér se musí pohybovat v oblasti email marketingu a znát specifika oboru, protože tu existují jistá omezení.

V HTML kódu šablony e-mailu se mohou vyskytovat chyby. Je tedy nutno kód zkontrolovat.

7. DKIM podpis a SPF záznamy

O DKIM podpisu jsme pojednali v našem posledním článku. Důležité pro vás je to, že vaše emaily posílané přes Mail Komplet podepisovány DKIM jsou – naším podpisem. Nejlepší však je, pokud užíváte podpis vlastní. Je to podobně jako s obchodní korespondencí – působí mnohem lépe a profesionálně, pokud dopisy podepisujete vy a ne vaše sekretářka.

Pokud máte zájem o nastavení vlastního DKIM podpisu, jsme tu pro vás a společně DKIM nastavíme.

SPF záznamy také pomohou tomu, aby byl antispamový filtr spokojen. Představte si to jako konverzaci mezi vaším emailem a schránkou příjemce (Seznam, Gmail): „Ahoj, jsem email od FIRMY A, který za mě posílá Mail Komplet. Je k tomu oprávněn, doruč tedy můj email. Díky Ti, FIRMA A“.

Díky správnému SPF záznamu jsou všichni všem známí a hladce spolu komunikují.

8. Špatná pověst a black list

Pokud ošetříte vše výše zmíněné a problémy přetrvávají, zbývají poslední (nejhorší) důvody. Vaši příjemci vás ručně označují jako SPAM. V tomto případě – začněte hledat příčinu – nemohou se odhlásit? Obsah vašeho emailu je provokativní, nezajímavý? Ztratit dobrou pověst je průšvih jako Brno. Neriskujte tedy a berte emailing vážně.

Dostat se na blacklist nechce nikdo z nás, proto pokud si nejste jisti svými postupy, zavolejte, poradíme vám. Lépe dříve, než k takovému stavu vůbec dojde.

Jaký je recept?

Závěr vás pravděpodobně nepotěší - jednoznačný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se vyvíjí stejně jako celý online svět. Sledujeme tento vývoj, v případě vážných problémů komunikujeme přímo se samotnými poskytovateli e-mailových schránek a snažíme se najít konsenzus a efektivní řešení.

Naše rada zní: kontrolujte ve svých kampaních výše zmíněné body. Náš kvalitní nástroj Mail Komplet, dlouholeté zkušenosti + vaše součinnosti = komplexní a úspěšný e-mail marketing.

 

Zaujal Vás tento článek?
Kontaktujte nás nebo také zdarma vyzkoušejte naše DEMO.

Vyzkoušet DEMO zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru