Nepropásněte žádnou e-mail marketingovou novinku. Sledujte Boldem blog.

Přejit na blog
Všechny články

5 nejdůležitějších faktorů k testování při hromadném rozesílání e-mailů

Každý marketingový odborník, specialista či manažer nechává testovat při rozesílání hromadných e-mailů zcela prioritně předmět zprávy. Přinejmenším to vyplývá z nezávislých průzkumů na toto téma.

5 nejdůležitějších faktorů k testování při hromadném rozesílání e-mailů

A nejen to. Často celý proces otestováním předmětu také končí. Přičemž předmět zprávy je pouze jedním z prvků, jejichž důkladným testováním dosáhnete požadovaných výsledků – výrazného zájmu vašich příjemců, potažmo tedy většího množství prokliků a vyšších konverzí.

Pojďme se podívat na pět nejúčinnějších faktorů, na které byste při testování svých e-mailových kampaních neměli zapomínat.

1. Cílová skupina

Pouze 40% marketingových odborníků považuje testování cílové skupiny za velmi efektivní. To rozhodně není mnoho, především s ohledem na fakt, že kontext je to nejdůležitější! Ve výsledku totiž vůbec nezáleží na tom, jak pěkný je váš e-mail ani co obsahuje, pokud jej pošlete nevhodné cílové skupině! Pokud pro vaše čtenáře zpráva nemá žádnou hodnotu, nezachrání vás ani to nejosobnější oslovení.

2. Cílová stránka

Ač by se to na první pohled nemuselo zdát, druhým nejúčinnějším faktorem při rozesílání hromadných e-mailů, je cílová stránka. Element, který nemá s e-mailem samotným mnoho společného a častokrát je také přehlížen, přinejmenším při testování. Cílová stránka je takřka stejně důležitá jako cílová skupina. Zkušení pracovníci marketingových oddělení vědí, že konverze jsou daleko nižší v případech, kdy obsah e-mailu či jeho styl neodpovídá obsahu nabízenému na cílové stránce.


TIP: Stáhněte si zdarma případovou studii "Volání za babku"


3. Předmět

Nejoblíbenějším faktorem k testování je bezesporu předmět e-mailové zprávy. Více než dvě třetiny marketingových odborníků se shodují na důležitosti jeho důkladného testování. Předmět e-mailových zpráv velmi důležitý a nemělo by se na něj při testování určitě zapomínat.

4. Výzva k akci

Jen krátce shrňme, co vlastně „výzva k akci“ je („call to action“, případně také CTA). V marketingové terminologii se jedná o reklamní prvek, na který se snažíme uživatele nalákat tak, aby na něj kliknul nebo jej jiným způsobem aktivoval. Může se jednat například o tlačítko, reklamní proužek, v posledních letech stále více oblíbené kódy QR nebo jakýkoli jiný grafický či textový prvek.

Důležitost tohoto prvku nelze podceňovat. Je potřeba zvolit určitou míru kreativity, vymanit se z obecně znějících hesel a sáhnout po něčem, co uživateli přinese určitý benefit. Například:

„Získejte kredity zdarma.“

„Začněte spořit na svou budoucnost.“

„Získejte okamžitý přístup.“

Můžete samozřejmě zvolit i více volnomyšlenkářský přístup a použít například špetku humoru. Vždy ovšem pamatujme na pravidlo „všeho s mírou“.

5. Personalizace

Personalizace aneb osobní zaměření. Už jen samotné osobní oslovení je (především pro český jazyk) poměrně oříšek. Většina hromadně rozesílaných zpráv končí u „Vážený uživateli“. Kvalitní e-mail marketingový nástroj však umožní vložit individuální oslovení příjemce e-mailu. A jaká čísla přináší průzkumy? Přibližně třetina marketingových odborníků považuje osobní oslovení za důležité k řádnému otestování.

Správné určení priorit

Ze zkušeností marketingových odborníků a z relevantních průzkumů vyplývá, že testování zmíněných pěti faktorů patří ke klíčovým proměnným každého hromadně rozesílaného e-mailu. Řada pracovníků a specialistů v oblasti marketingu se soustředí při testování pouze na některé ze zmíněných faktorů, je však důležité si uvědomit, že výsledný celek netvoří pouze předmět, cílová skupina nebo styl, jakým je obsah napsán nebo nakreslen. Pokud tedy i vy sami některé prvky při důkladném testování vynecháváte, zkuste je zahrnout a sledovat následující vývoj úspěšnosti kampaní.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Mail Komplet bude končit. Přesuňte svůj účet do Boldem co nejdříve

    Doba jde dopředu. A my též. Už nějakou dobu pracujeme na tom, aby tvorba vašich e-mailingových kampaní byla rychlejší, jednodušší a efektivnější. A právě proto jsme pro vás vytvořili nový nástroj Boldem.

  • Finanční plánování v podnikání – jak na něj?

    Ve spolupráci s partnerem Lemonero specializujícím se na chytré financování e-shopů jsme pro vás připravili základní informace k finančnímu plánování pro váš byznys.

  • Mail Komplet ve zcela novém kabátě

    Svět technologií se neustále vyvíjí a rok co rok se tempo „zrychluje“. Zrychluje se natolik, že je někdy obtížné udržet se všemi změnami krok. Pokud nepůjdete „s dobou“, jednoduše řečeno, ujede Vám vlak.

  • Marketingové trendy pro rok 2022

    V posledních letech došlo k dramatické digitální transformaci marketingu. Současná světová situace tento trend ještě více zvýraznila. Prostředí online marketingu je dynamičtější než kdykoli předtím.

  • Změny cookies v roce 2022

    Znáte to, přijdete na stránky a hned na Vás vyskakuje lišta s informacemi o tom, že se ukládají nějaké cookies. Většina z nás bezmyšlenkovitě kliká na souhlasím a pokračuje na obsah. Co se změní v novém roce?

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

Zpět
nahoru