Všechny články

10 klíčových ingrediencí pro dobrý e-mail

E-mail marketing – jedna z nejčastěji používaných forem pro komunikaci se zákazníky a zároveň marketingový nástroj, který je oblíbený pro svou vysokou návratnost investice. Jaké ingredience přimíchat pro ten nejlepší efekt vašeho e-mailu?

10 klíčových ingrediencí pro dobrý e-mail

1. Krátký a relevantní předmět zprávy

Předmět musí být pro uživatele vyzývavý a dostatečně informativní. Pokud je prostor pro humor, užijme jej taktně a s důvtipem. Smích je mocný a usměvavý zákazník je spokojený zákazník.

Originální pojetí internetového obchodu WOOX.CZ

2. Jasná a hlasitá Call to Action

Nemaťte uživatele více CTA, nabídněte jednu jasnou a výraznou CTA a veďte jej jedním směrem.

3. Chytlavé a výstižné nadpisy

Řekněte to jasně a zároveň elegantně. Pokud nezaujme předmět, uživatel nebude pokračovat ve čtení vašeho sdělení. Nadpisy tedy skrývají obrovský vliv, není radno je podcenit. A jak na to? Inspirujte se, trénujte, zkoušejte.

4. Stručný, ovšem zajímavý obsah

Co zákazníka zajímá? Kvalitní obsah, který mu přináší nové informace a zároveň ukáže přínos pro něj.
Vedle přínosého obsahu je také vhodné myslet na formátování textu. Rozdělte jej jej pomocí odrážek, vhodného strukturování nadpisů či jiným způsobem, bude pak pro uživatele čitelnější.

5. Nepřehánějte to s obrázky

Jeden krásný, ohromující obrázek vydá za tisíc obyčejných. Dejte pozor také na kvalitu zobrazení a deformaci obrázků, ať je zobrazen opravdu správně.

Newsletter společnosti ZOOT.cz. Jednoduchý obrázek s jasnou CTA.

6. Křížky místo obrázků

Nezapomínejte, že ne všechny e-mailové schránky stahují obrázky automaticky. Znamená to, že se místo obrázku zobrazí křížek. Koncepce e-mailu musí s touto překážkou počítat. Hlavní sdělení tedy musí být obsaženo v textu tak, aby je uživatel viděl i bez stažených obrázků.
Myslete také na přidání alternativního popisu, který se zobrazí na místě nestaženého obrázku.

7. CTA textem, ne obrázkem

Ze stejného důvodu jako v předchozím bodě se vyhněte obrázkovým CTA. CTA je důležitou částí e-mailu, která vede uživatele ke konverzi, proto musí být za každou cenu vidět! Užijte tedy text na barevném pozadí a tlačítko je na světě i bez užití obrázku.

8. Optimalizujte

Smartphone a tablet – kolik hodin denně nad nimi strávíte? Pro většinu z nás se stávají nezbytností všedního dne. Přečtěte si jak na otimalizaci v článku Optimalizujte své e-maily pro mobilní zařízení.

9. Sdílím, sdílíš, sdílíme

Šiřte povědomí o vaší značce na sociálních sítích a dovolte i uživatelům jednoduše nasdílet váš obsah.

                      

10. Projevujte stálý zájem

Zákazník má rád pocit péče a zájmu. Nechce se cítit jako objekt prodejních taktik. Vyhýbejte se tedy přehnaným marketingovým zvoláním a spíše klaďte důraz na budování pevného vztahu postaveného na důvěře zákazníka ve vaše služby a profeionalitu.

Přehnaná reklama není výhrou.

Řiďte se svými pocity

Tento výčet není vyčerpávající, možnosti jsou neomezené. Vyvíjí se internet, nástroje i naši zákazníci. Čím se tedy řídit? Často pomůže, pokud se zamyslíme nad svými pocity a definujeme, co nás zajímá, baví nebo naopak otravuje. Než odešlete svůj e-mail, zkuste si jej tedy přečíst jako uživatel, ne jako tvůrce.

Zaujal Vás tento článek?
Kontaktujte nás nebo také zdarma vyzkoušejte naše DEMO.

Vyzkoušet DEMO zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Automatizace 1. díl | Svátková kampaň

    A je to tu! Náš seriál o automatizacích. V každém díle si představíme určitý scénář, při kterém se dá automatizace skvěle využít.

  • Jaké bylo COE 2019?

    COE… Zkratka pro největší e-commerce veletrh v České republice. Czech On-line Expo 2019 je za námi a Mail Komplet na něm nesměl chybět. Co nám přineslo?

  • Automatizace e-maillingu pomocí flow diagramů

    Otáčíme vesmír! Automatizace přes flow diagramy jsou tady! Jestli chcete vědět, jak dělat e-mailing opravdu profesionálně tak čtěte. Je to prostě pecka!

  • Shoptet doplněk

    Používáte e-shopové řešení Shoptet? S Mail Kompletem můžete díky našemu doplňku automaticky synchronizovat seznam kontaktů a vytěžit tak maximum z e-mail marketingu. Je to jednoduché!

  • Frčíme na Czech On-line Expo 2019

    Veletrhy, konference, workshopy - to nás prostě baví. Právě z tohoto důvodu se na nás můžete těšit v březnu na akci Czech On-line Expo 2019.

  • Jaký byl veletrh Reshoper 2019?

    Konec ledna byl pro nás ve znamení jedné velké události, veletrhu Reshoper. Nebudeme lhát, nervozita trošku panovala. Byl to totiž náš první veletrh, na kterém jsme měli možnost působit jako vystavovatelé. Jak to nakonec dopadlo?

Zpět
nahoru