Všechny články

10 klíčových ingrediencí pro dobrý e-mail

E-mail marketing – jedna z nejčastěji používaných forem pro komunikaci se zákazníky a zároveň marketingový nástroj, který je oblíbený pro svou vysokou návratnost investice. Jaké ingredience přimíchat pro ten nejlepší efekt vašeho e-mailu?

10 klíčových ingrediencí pro dobrý e-mail

1. Krátký a relevantní předmět zprávy

Předmět musí být pro uživatele vyzývavý a dostatečně informativní. Pokud je prostor pro humor, užijme jej taktně a s důvtipem. Smích je mocný a usměvavý zákazník je spokojený zákazník.

Originální pojetí internetového obchodu WOOX.CZ

2. Jasná a hlasitá Call to Action

Nemaťte uživatele více CTA, nabídněte jednu jasnou a výraznou CTA a veďte jej jedním směrem.

3. Chytlavé a výstižné nadpisy

Řekněte to jasně a zároveň elegantně. Pokud nezaujme předmět, uživatel nebude pokračovat ve čtení vašeho sdělení. Nadpisy tedy skrývají obrovský vliv, není radno je podcenit. A jak na to? Inspirujte se, trénujte, zkoušejte.

4. Stručný, ovšem zajímavý obsah

Co zákazníka zajímá? Kvalitní obsah, který mu přináší nové informace a zároveň ukáže přínos pro něj.
Vedle přínosého obsahu je také vhodné myslet na formátování textu. Rozdělte jej jej pomocí odrážek, vhodného strukturování nadpisů či jiným způsobem, bude pak pro uživatele čitelnější.

5. Nepřehánějte to s obrázky

Jeden krásný, ohromující obrázek vydá za tisíc obyčejných. Dejte pozor také na kvalitu zobrazení a deformaci obrázků, ať je zobrazen opravdu správně.

Newsletter společnosti ZOOT.cz. Jednoduchý obrázek s jasnou CTA.

6. Křížky místo obrázků

Nezapomínejte, že ne všechny e-mailové schránky stahují obrázky automaticky. Znamená to, že se místo obrázku zobrazí křížek. Koncepce e-mailu musí s touto překážkou počítat. Hlavní sdělení tedy musí být obsaženo v textu tak, aby je uživatel viděl i bez stažených obrázků.
Myslete také na přidání alternativního popisu, který se zobrazí na místě nestaženého obrázku.

7. CTA textem, ne obrázkem

Ze stejného důvodu jako v předchozím bodě se vyhněte obrázkovým CTA. CTA je důležitou částí e-mailu, která vede uživatele ke konverzi, proto musí být za každou cenu vidět! Užijte tedy text na barevném pozadí a tlačítko je na světě i bez užití obrázku.

8. Optimalizujte

Smartphone a tablet – kolik hodin denně nad nimi strávíte? Pro většinu z nás se stávají nezbytností všedního dne. Přečtěte si jak na otimalizaci v článku Optimalizujte své e-maily pro mobilní zařízení.

9. Sdílím, sdílíš, sdílíme

Šiřte povědomí o vaší značce na sociálních sítích a dovolte i uživatelům jednoduše nasdílet váš obsah.

                      

10. Projevujte stálý zájem

Zákazník má rád pocit péče a zájmu. Nechce se cítit jako objekt prodejních taktik. Vyhýbejte se tedy přehnaným marketingovým zvoláním a spíše klaďte důraz na budování pevného vztahu postaveného na důvěře zákazníka ve vaše služby a profeionalitu.

Přehnaná reklama není výhrou.

Řiďte se svými pocity

Tento výčet není vyčerpávající, možnosti jsou neomezené. Vyvíjí se internet, nástroje i naši zákazníci. Čím se tedy řídit? Často pomůže, pokud se zamyslíme nad svými pocity a definujeme, co nás zajímá, baví nebo naopak otravuje. Než odešlete svůj e-mail, zkuste si jej tedy přečíst jako uživatel, ne jako tvůrce.

Zaujal Vás tento článek?
Kontaktujte nás nebo také zdarma vyzkoušejte naše DEMO.

Vyzkoušet DEMO zdarma

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

Zpět
nahoru