Všechny články

Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

Stanovte si nějaký cíl. Dejme tomu, že odměníte každého, kdo na Vašem e-shopu dokončil pět objednávek a motivujte tak Vaše zákazníky k tomu, aby i nadále byli věrní Vaší značce a Vašim produktům.

Než se podíváme na způsob, jakým lze automatizace nastavit, budete si muset připravit kampaň, která pro tuto automatizaci bude použita. Zkuste být originální a zapracujte na designu kampaně. Vložte do těla e-mailu oslovení a přihoďte nějakou malinkou pozornost, díky které svým zákazníkům vyjádříte ''dík'' za jejich loajalitu. 

Jestli kampaň máte připravenou, tak nezbývá nic jiného, než nastavit automatizaci a začít posílat a odměňovat všechny, kteří splní podmínky automatizace. 

Nastavení automatizace | VIP kampaň podle počtu objednávek

Vytvořte si novou automatizaci. Pojmenování necháme na Vás. V našem případě budeme pracovat s názvem ''VIP kampaň podle počtu objednávek''. Jako spouštěč si vyberte ''Nastane událost na webu''. Následně vyberte Váš obchod a v posledním kroku nastavíte ''Uživatel dokončí objednávku''

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka s prvním podmínkovým blokem neboli spouštěčem automatizace – ''Uživatel dokončil objednávku na webu XY''. V dalším kroku si nastavíte podmínku zpoždění automatizace. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat''. Následně nastavte zpoždění bloku. Časový interval si vyberte dle svého uvážení. Pro náš příklad jsme vybrali ''Počkat jednu hodinu''

V dalším kroku budete pokračovat s podmínkovým blokem. Klikněte na tlačítko plus a vyberte blok ''Podmínka''. Nastavení podmínkového bloku bude rozděleno do dvou větví a jako hlavní podmínku nastavíte ''Stav poslední objednávky se nerovná storno''. Zde bychom rádi upozornili, že záleží, jakým způsobem se Vám stornující objednávky ukládají k Vašim zákazníkům. Proto nastavení musíte přizpůsobit dle informací, které používáte u Vás v e-shopu. 

Pokud došlo k dokončení objednávky (zelená větev), budeme zde chtít nastavit ještě jednu podmínku, ve které nastavíme ''Počet objednávek se rovná 5''. Číslo objednávek je zde pouze orientační a nastavení bude záležet čistě na Vás. 

V případě, že nedošlo ke splnění podmínky (červená větev), budete chtít tuto informaci zaznamenat u daného kontaktu. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností blok ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chcete informaci zaznamenat. My jsme si vytvořili pro tuto automatizaci speciální uživatelský sloupec s názvem ''VIP_kampan''. Vybrali jsme tedy tento sloupec a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''0''.  

Čekají nás poslední dva kroky. Přesuneme se na ''zelenou větev'', kde jsme si nastavili podmínku ''Počet objednávek se rovná 5''. Pokud podmínka byla splněna (zelená větev) a dotyčný si na Vašem e-shopu nakoupil po páté, tak mu budete chtít zaslat kampaň s malinkou pozorností nebo dárkem. Klikněte na tlačítko plus a z nabízených možností vyberte ''Odeslat e-mail''. V pravé části obrazovky pak vyhledáte Vámi předpřipravenou kampaň, která byla vytvořena pro účel této automatizace. 

V případě, že nedošlo ke splnění podmínky (červená větev), budete chtít tuto informaci zaznamenat u daného kontaktu. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností blok ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chcete informaci zaznamenat. My jsme si vytvořili pro tuto automatizaci speciální uživatelský sloupec s názvem ''VIP_kampan''. Vybrali jsme tedy tento sloupec a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''0''

 

V tuto chvíli máte všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora

Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru