Všechny články

Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

Stanovte si nějaký cíl. Dejme tomu, že odměníte každého, kdo na Vašem e-shopu dokončil pět objednávek a motivujte tak Vaše zákazníky k tomu, aby i nadále byli věrní Vaší značce a Vašim produktům.

Než se podíváme na způsob, jakým lze automatizace nastavit, budete si muset připravit kampaň, která pro tuto automatizaci bude použita. Zkuste být originální a zapracujte na designu kampaně. Vložte do těla e-mailu oslovení a přihoďte nějakou malinkou pozornost, díky které svým zákazníkům vyjádříte ''dík'' za jejich loajalitu. 

Jestli kampaň máte připravenou, tak nezbývá nic jiného, než nastavit automatizaci a začít posílat a odměňovat všechny, kteří splní podmínky automatizace. 

Nastavení automatizace | VIP kampaň podle počtu objednávek

Vytvořte si novou automatizaci. Pojmenování necháme na Vás. V našem případě budeme pracovat s názvem ''VIP kampaň podle počtu objednávek''. Jako spouštěč si vyberte ''Nastane událost na webu''. Následně vyberte Váš obchod a v posledním kroku nastavíte ''Uživatel dokončí objednávku''

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka s prvním podmínkovým blokem neboli spouštěčem automatizace – ''Uživatel dokončil objednávku na webu XY''. V dalším kroku si nastavíte podmínku zpoždění automatizace. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat''. Následně nastavte zpoždění bloku. Časový interval si vyberte dle svého uvážení. Pro náš příklad jsme vybrali ''Počkat jednu hodinu''

V dalším kroku budete pokračovat s podmínkovým blokem. Klikněte na tlačítko plus a vyberte blok ''Podmínka''. Nastavení podmínkového bloku bude rozděleno do dvou větví a jako hlavní podmínku nastavíte ''Stav poslední objednávky se nerovná storno''. Zde bychom rádi upozornili, že záleží, jakým způsobem se Vám stornující objednávky ukládají k Vašim zákazníkům. Proto nastavení musíte přizpůsobit dle informací, které používáte u Vás v e-shopu. 

Pokud došlo k dokončení objednávky (zelená větev), budeme zde chtít nastavit ještě jednu podmínku, ve které nastavíme ''Počet objednávek se rovná 5''. Číslo objednávek je zde pouze orientační a nastavení bude záležet čistě na Vás. 

V případě, že nedošlo ke splnění podmínky (červená větev), budete chtít tuto informaci zaznamenat u daného kontaktu. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností blok ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chcete informaci zaznamenat. My jsme si vytvořili pro tuto automatizaci speciální uživatelský sloupec s názvem ''VIP_kampan''. Vybrali jsme tedy tento sloupec a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''0''.  

Čekají nás poslední dva kroky. Přesuneme se na ''zelenou větev'', kde jsme si nastavili podmínku ''Počet objednávek se rovná 5''. Pokud podmínka byla splněna (zelená větev) a dotyčný si na Vašem e-shopu nakoupil po páté, tak mu budete chtít zaslat kampaň s malinkou pozorností nebo dárkem. Klikněte na tlačítko plus a z nabízených možností vyberte ''Odeslat e-mail''. V pravé části obrazovky pak vyhledáte Vámi předpřipravenou kampaň, která byla vytvořena pro účel této automatizace. 

V případě, že nedošlo ke splnění podmínky (červená větev), budete chtít tuto informaci zaznamenat u daného kontaktu. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností blok ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chcete informaci zaznamenat. My jsme si vytvořili pro tuto automatizaci speciální uživatelský sloupec s názvem ''VIP_kampan''. Vybrali jsme tedy tento sloupec a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''0''

 

V tuto chvíli máte všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora

Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

  • Webhooks aneb zahákněte si všechny Vaše akce

    Webhooks, co to je a k čemu se Vám bude hodit? Webhooky se hodí mít, pokud chcete, aby Vám z Mail Kompletu bylo posíláno oznámení na Vaši URL adresu hned, jakmile dojde k nějaké akci, kterou v rámci Mail Kompletu chcete sledovat.

  • Jak na kódování HTML e-mailů

    Jak vytvořit HTML šablonu pro e-mail, tak, aby byla čitelná v co největším počtu e-mailových klientů?

  • Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

    Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

  • Segmentace

    Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Zpět
nahoru