Všechny články

Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

V první řadě si připravte kampaň, která bude graficky zajímavá. Pamatujte, že Vám jde o znovu přilákání těch, kteří si u Vás již dlouho nenakoupili a možná na Vás i zapomněli. Chcete je tedy zaujmout, ukázat jim, že jim máte co nabídnout a že to umíte prodat. Do kampaně můžete zahrnout i slevový kód, který ještě více podnítí jejich akci k nákupu. A jako třešničku na dortu můžete přidat oslovení, pokud tedy Vaše databáze obsahuje jména nebo příjmení. Personalizované oslovení můžete použít jak do předmětu e-mailu, tak do samotného těla e-mailu. 

Kampaň máte připravenou, tak teď už jen zbývá nastavit automatizaci, která je u této reaktivační kampaně velmi jednoduchá a rychlá. 

Nastavení automatizace | Reaktivační kampaň

Vytvoříte si novou automatizaci. Pojmenování automatizace necháme na Vás. V našem případě budeme pracovat s názvem ''Reaktivační kampaň''. Jako spouštěč si vyberte ''Opakovat každý den''. Potom si vyberte Seznam příjemců, na který budete chtít automatizaci spustit. 

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka s prvním podmínkovým blokem. Automatizace se má spustit každý den v 10:00. K tomuto podmínkovému bloku je však potřeba ještě jednu podmínku doplnit. Klikněte na blok s podmínkou ''Každý den v 10:00'' a po pravé straně, ve třetím kroku, přidejte podmínku. 

Jako zdroj vyberte ''Aktivita uživatelů na webu'' a následně vyberte Váš e-shop. V třetím filtru nastavíte ''Datum poslední objednávky''. V předposledním kroku vyberte z nabízených možností ''Je aktuální den, měsíc a rok'' a v posledním kroku nastavíte ''-29 / -31'' nebo klidně i více dní, podle toho, jak chcete reaktivační kampaň využít a podle toho jaké zboží/služby nabízíte. Nastavení bude vypadat takto:

Čeká nás poslední krok této automatizace, a to přidání Vámi předpřipravené kampaně. Klikněte na tlačítko plus a vyberte ''Odeslat e-mail''. V nastavení bloku vyberte Vámi vytvořenou kampaň, kterou použijete pro reaktivační kampaň.

Pro tuto chvíli máme vše hotové a automatizace je připravena ke spuštění. V případě, že byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora

Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.


Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

Zpět
nahoru