Všechny články

Automatizace 7. díl | Sleva na první nákup

Vítáme Vás u našeho dalšího dílu, ve kterém si tentokrát nastavíme jednoduchou automatizaci zaměřenou na slevu na první nákup.

Automatizace 7. díl | Sleva na první nákup

Kdy se tato automatizace vyplatí? Určitě k získání nových zákazníků, ze kterých se časem mohou stát zákazníci pravidelní. Pokud tedy máte svůj e-shop, určitě se zde vyplatí mít sběrný formulář nebo pop up okno, díky kterému se budou moci návštěvníci webu přihlásit k odběru Vašich novinek. Jako Váš dík za jejich e-mail jim můžete nabídnout slevu na první nákup. Pokud slevu využijí a nakoupí u Vás, můžete s těmito potencionálními zákazníky dále pracovat a vytvořit pro ně další e-mail marketingový mix, který se bude odvíjet od jejich předešlého nákupu. Jestli Vás tato automatizace zaujala, čtěte dál. Ukážeme si krok za krokem, jak ji nastavit.

Nastavení automatizace | Sleva na první nákup

Vytvoříte si novou automatizaci. Název je na Vás. Může to být třeba ''Sleva na první nákup''. Jako spouštěč si vyberte ''Byl přihlášen e-mail do seznamu příjemců přes přihlašovací formulář''. Potom vyberte ten Seznam příjemců, do kterého se Vám ukládají kontakty ze sběrného formuláře. 

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka, do které budete zadávat jednotlivé podmínkové bloky. Jako první podmínkový blok vybereme zpoždění automatizace. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat'' a nastavte zpoždění bloku. Časový interval si můžete vybrat jaký chcete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat pět minut''. Vše uložíme a budeme pokračovat dál. 

V další části budeme chtít nastavit odeslání e-mailu. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň, kterou jste si předpřipravili pro účel této automatizace. V tomto kroku také musíte aktivovat slevový kupón. Vyberte si skupinu slevových kupónu, kterou máte určenou pro tuto automatizaci a pro Vaše potencionální zákazníky. Proměnnou, která se Vám ukáže po výběru Vaší skupiny kupónu, vložíte do těla připraveného e-mailu.  

V následujícím kroku použijeme znovu blok pro zpoždění automatizace. Klikněte na tlačítko plus a vyberte z nabízených možností okno s názvem ''Počkat'' a nastavte zpoždění bloku. Časový interval je na Vás. V našem případě jsme vybrali ''Počkat dvanáct hodin''. Delší časová prodleva je zde z důvodu shromáždění datových informací, na které se bude navazovat s dalším podmínkovým blokem. 

Nastavíme si tedy časovou prodlevu dvanáct hodin, na kterou navážeme podmínkovým blokem o dvou krocích. Při nastavování podmínky budete postupovat následovně. Jako zdroj si zde vyberte ''Kampaně''. V rámci pole nastavíte ''Uživatel otevřel kampaň'' a v posledním kroku vyberte kampaň, se kterou v této automatizaci pracujete. V našem případě se jedná o kampaň s názvem ''Sleva na první nákup''. Nastavení podmínky bude následovné:

V obou větvích rovnou navážeme blokem pro zpoždění automatizace a nastavíme zde ''Počkat jeden den''


Pokud byla podmínka splněna (zelená větev). Došlo tedy ze strany příjemců k otevření e-mailu. Tuto větev můžeme uzavřít. Zároveň však chceme, aby se nám tato informace promítla i u konkrétního příjemce. Klikneme tedy na tlačítko plus a vybereme ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chceme informaci zaznamenat. V našem případě jsme si vytvořili speciální uživatelský sloupec pro tuto akci. Vybrali jsme tedy uživatelský sloupec s názvem ''Otevrel_email_se_slevou'' a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''Ano''.  


Pokud však podmínka splněna nebyla (červená větev) budeme chtít příjemcům zaslat ještě jedenou e-mail se slevovým kódem. Klikněte na tlačítko plus a vyberte ''Odeslat e-mail''. V nastavení bloku vyberte vytvořenou kampaň. Opět aktivujeme slevový kód a vybereme skupinu slevových kupónů, kterou chceme pro tuto akci použít. Nezapomeňte vepsat proměnnou do Vašeho e-mailu.  

Následovat bude zpoždění bloku, kdy jako v přechozím kroku nastavíme ''Počkat dvanáct hodin''.

Čeká nás poslední krok této automatizace. Znovu si vybereme podmínkový blok o dvou krocích a nastavíme stejnou podmínku jako v předchozím kroku. Jako zdroj si zde vyberte ''Kampaně''. V rámci pole nastavíte ''Uživatel otevřel kampaň'' a v posledním kroku vyberete kampaň, se kterou v této automatizaci pracujete. V našem případě se jedná o kampaň s názvem ''Sleva na první nákup''

V obou větvích rovnou navážeme blokem pro zpoždění automatizace a nastavíme zde ''Počkat jeden den''

Pokud byla podmínka splněna (zelená větev), budeme chtít, aby se tato informace promítla i u konkrétního příjemce. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberte ''Upravit příjemce''. Zde si vyberte uživatelský sloupec, do kterého chceme informaci zaznamenat. Vybereme sloupec s názvem ''Otevrel_email_se_slevou'' a do pole ''Zadejte hodnotu'' jsme zadali ''Ano''.  


V případě červené větve pak v automatizaci již dál pokračovat nebudeme. Nicméně i tuto informaci chceme u příjemce zaznamenat. Vybereme tedy uživatelský sloupec ''Otevrel_email_se_slevou'' a do jeho hodnoty nastavíme ''Ne''.


V tuto chvíli máme všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora


Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Tento krok musíte udělat v každém kroku automatizace, ve kterém dochází k odeslání jakéhokoliv e-mailu. V našem případě se jedná o první fázi, kde zasíláme první e-mail se slevovým kupónem a následně o druhou fázi, kde odesíláme e-mail se slevovým kupónem ještě jednou.

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tu pro Vás!

Váš Mail Komplet  

 

 

 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

    A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru