Všechny články

Automatizace 3. díl | Nastavení komplexní automatizace při sběru newsletterů

Úkol zněl jasně.... "Máme e-shop s produkty pro domácí mazlíčky a rádi bychom posílali cílené kampaně podle typu registrace". Koncept pro tvorbu komplexnější automatizace jako vyšitý. Pojďme se společně podívat na to, jak to celé nastavit.

Automatizace 3. díl | Nastavení komplexní automatizace při sběru newsletterů

Dnes si ukážeme pravý potenciál našich automatizací. E-shop s potřebami pro domácí mazlíčky má v registračním formuláři možnost zaškrtnout, jestli má zákazník kočku nebo psa. Nechce totiž pejskařům posílat potřeby pro kočky a obráceně. Cílem automatizace je tedy posílat e-mailové kampaně podle toho, jakého má mazlíčka a zároveň reagovat na jeho aktivitu v průběhu jednotlivých e-mailových kampaní. Nasbíraná data pak může e-shop použít v dalších kampaních.

V této automatizaci tedy rozdělujeme zákazníka podle toho, co zaškrtl ve formuláři a v závislosti na tom se pro něj rozvíjí další větve automatizace. Scénář automatizace je následující:

  1. Kontrola, jestli má uživatel kočku nebo psa.
  2. Odeslat správný voucher a kontrola, jestli zákazník e-mail otevřel.
  3. Pokud otevřel, tak poslat kampaň s vybranými produkty.
  4. Pokud neotevřel, tak se proces s voucherem opět zopakuje.
  5. Pokud zákazník neprojeví žádnou aktivitu, tak to automatizace zaznačí do databáze.
     

Při tvorbě automatizace si jako spouštěč vybereme možnost Byl přihlášen uživatel přes přihlašovací formulář. V tomto formuláři je pro tento scénář nezbytné, aby zákazník vyplnil, jakého má mazlíčka. Samotný formulář si můžete vygenerovat přímo v Mail Kompletu.

Nejdříve si vytvoříme podmínkový blok. V našem případě jsme zvolili podmínku, jestli má uživatel psa nebo kočku. Scénáře pro psa i kočku jsou stejné, jen s jinými produkty. Na základě výsledku podmínky se zákazníkovi zašle vybraná kampaň, ve které můžete zákazníkovi poděkovat za jeho přízeň.

V dalších blocích si nastavíme, aby automatizace 1 den čekala a pak teprve zaslala uživateli slevový kód. Pak bude automatizace 2 dny čekat před další akcí. 

Nyní už si více roztřídíme aktivní uživatele. V bloku si nastavíme podmínku, jestli uživatel otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak si přidáme blok, který bude čekat další 2 dny a pak mu ještě jednou zašleme ten stejný slevový kód. 

Teď už naši automatizaci ukončíme. Přidáme si podmínkový blok pro zjištění, jestli uživatel alespoň jednou otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak k němu automatizace zapíše do databáze status Neaktivní. Tento údaj můžeme v budoucnu využít pro reaktivační kampaně a také si díky němu můžeme lépe vytřídit databázi.

Celková automatizace ve výsledku vypadá takto:

Hodně štěstí při tvorbě automatizací vám všem přeje Váš Mail Komplet tým.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Trendy v designu 2019 | 4. díl

    Jaké jsou trendy v motion designu? 3D nebo 2D animace? Jak oživit obal vašeho výrobku? Jaké materiály obalů jsou trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 3. díl

    Jak dnes oživit logo, aby zaujalo vaši cílovku? Čím se v brandingu dá odlišit od konkurence? Co je v brandingu trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 2. díl

    Jak dnes získat pozornost na webu? Čím se můžete v designu webu odlišit? Co je ve webdesignu trendy?

  • Trendy v designu 2019 | 1.díl

    Jaká grafika dnes zaujme? Čím se můžete v designu odlišit? Co dát do e-mailu, na web a do reklamy? Jaké jsou trendy?

  • E-mail restart 2019 je za námi

    Koncem června jsme se zúčastnili pražské konference E-mailing restart 2019. Byla plná inspirace a skvělých řečníků. Co jsme se na ní dozvěděli?

Zpět
nahoru