Všechny články

Automatizace 3. díl | Nastavení komplexní automatizace při sběru newsletterů

Úkol zněl jasně.... "Máme e-shop s produkty pro domácí mazlíčky a rádi bychom posílali cílené kampaně podle typu registrace". Koncept pro tvorbu komplexnější automatizace jako vyšitý. Pojďme se společně podívat na to, jak to celé nastavit.

Automatizace 3. díl | Nastavení komplexní automatizace při sběru newsletterů

Dnes si ukážeme pravý potenciál našich automatizací. E-shop s potřebami pro domácí mazlíčky má v registračním formuláři možnost zaškrtnout, jestli má zákazník kočku nebo psa. Nechce totiž pejskařům posílat potřeby pro kočky a obráceně. Cílem automatizace je tedy posílat e-mailové kampaně podle toho, jakého má mazlíčka a zároveň reagovat na jeho aktivitu v průběhu jednotlivých e-mailových kampaní. Nasbíraná data pak může e-shop použít v dalších kampaních.

V této automatizaci tedy rozdělujeme zákazníka podle toho, co zaškrtl ve formuláři a v závislosti na tom se pro něj rozvíjí další větve automatizace. Scénář automatizace je následující:

  1. Kontrola, jestli má uživatel kočku nebo psa.
  2. Odeslat správný voucher a kontrola, jestli zákazník e-mail otevřel.
  3. Pokud otevřel, tak poslat kampaň s vybranými produkty.
  4. Pokud neotevřel, tak se proces s voucherem opět zopakuje.
  5. Pokud zákazník neprojeví žádnou aktivitu, tak to automatizace zaznačí do databáze.
     

Při tvorbě automatizace si jako spouštěč vybereme možnost Byl přihlášen uživatel přes přihlašovací formulář. V tomto formuláři je pro tento scénář nezbytné, aby zákazník vyplnil, jakého má mazlíčka. Samotný formulář si můžete vygenerovat přímo v Mail Kompletu.

Nejdříve si vytvoříme podmínkový blok. V našem případě jsme zvolili podmínku, jestli má uživatel psa nebo kočku. Scénáře pro psa i kočku jsou stejné, jen s jinými produkty. Na základě výsledku podmínky se zákazníkovi zašle vybraná kampaň, ve které můžete zákazníkovi poděkovat za jeho přízeň.

V dalších blocích si nastavíme, aby automatizace 1 den čekala a pak teprve zaslala uživateli slevový kód. Pak bude automatizace 2 dny čekat před další akcí. 

Nyní už si více roztřídíme aktivní uživatele. V bloku si nastavíme podmínku, jestli uživatel otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak si přidáme blok, který bude čekat další 2 dny a pak mu ještě jednou zašleme ten stejný slevový kód. 

Teď už naši automatizaci ukončíme. Přidáme si podmínkový blok pro zjištění, jestli uživatel alespoň jednou otevřel e-mail s voucherem. Pokud ano, tak mu zašleme produkty z vybrané kategorie. Pokud ne, tak k němu automatizace zapíše do databáze status Neaktivní. Tento údaj můžeme v budoucnu využít pro reaktivační kampaně a také si díky němu můžeme lépe vytřídit databázi.

Celková automatizace ve výsledku vypadá takto:

Hodně štěstí při tvorbě automatizací vám všem přeje Váš Mail Komplet tým.

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Webinář č. 3 | Tvorba e-mailové kampaně

    Série našich výukových videí pokračuje třetím dílem. Ten Vám dá jasnou odpověď na to, jak pracovat se seznamy příjemců, s proměnnými v těle e-mailové kampaně a jakým způsobem segmentovat.

  • Webinář č. 2 | Tvorba e-mailové kampaně

    2. díl série výukových videí se zabývá přípravou e-mailové kampaně. Ta se skládá z 5 základních kroků. V našem videu si všechny důkladně projdeme a vysvětlíme si základní principy tvorby kampaně.

  • Automatizace 4. díl | Slevové kupóny v automatizacích

    Dnes se v automatizacích podíváme na novinku, která se týká slevových kupónů.

  • Fungujeme na 100 %

    Rozhodli jsme se, že veškeré rozesílky nekomerčního charakteru od nás dostanete zdarma.

  • Práce s chytrým editorem

    1. díl naší série výukových videí, ve kterých se podíváme na aplikaci Mail Komplet. Úvod patří základní tvorbě e-mailové šablony. Představíme Vám, jak jednoduše vytvořit jednotlivé prvky v e-mailové šabloně pomocí našeho editoru.

  • Reshoper je za námi

    Koncem ledna se v Praze konala největší e-commerce akce v České republice Reshoper 2020. Mail Komplet na této události samozřejmě nesměl chybět. Co nás nejvíce zaujalo a jak jsme si veletrh užili?

Zpět
nahoru