Všechny články

Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

Teď se ale pustíme do naší poslední automatizace – Welcome kampaně. A hned na úvod začneme otázečkou. Máte e-shop nebo webové stránky? Pokud ano, máte zde umístěný sběrný formulář nebo pop up okno, díky kterým získáváte nové kontakty? Taky ano? Skvělé! Welcome kampaně jsou skvělý první krok, jak navázat kontakt s Vašimi novými zákazníky. Oslovte zákazníka přímo pomocí e-mailové kampaně. Hned po tom, co se přihlásí přes Váš sběrný formulář jim zašlete welcome kampaň a přivítáte je tak do světa Vašeho e-shopu/webu.

Nastavení automatizací | Welcome kampaně

Vytvoříte si novou automatizaci. Název je čistě na Vás. Může to být třeba ''Welcome kampaň''. Jako spouštěč si vyberete ''Byl přihlášen e-mail do seznamu příjemců přes API/přihlašovací formulář''. Potom vyberete ten Seznam příjemců, do kterého se Vám ukládají kontakty ze sběrného formuláře. Celé nastavení je v tuto chvíli hotové a bude vypadat následovně:

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka, do které budete zadávat jednotlivé podmínkové bloky. Jako první podmínkový blok vybereme zpoždění automatizace. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností okno s názvem ''Počkat'' a nastavte zpoždění bloku. Časový interval si můžete vybrat jaký chcete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat deset minut''. Vše uložíme a budeme pokračovat dál.

V další části budeme chtít nastavit odeslání e-mailu. Klikněte na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň, kterou jste si předpřipravili pro účel této automatizace. Pokud plánujete mít více po sobě jdoucích Welcome kampaní, budeme následně pokračovat opět s podmínkovým blokem pro zpoždění automatizace. Kdy tentokrát nastavíme zpoždění ''Počkat jeden den''.

V dalším kroku budeme chtít odeslat druhý welcome e-mail. Postup bude stejný, jako v přechozím kroku. Klikněte na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň. V našem případě máme i třetí, poslední, welcome kampaň. Proto budeme opět pokračovat s blokem pro zpoždění automatizace. Tentokrát nastavíme ''Počkat dva dny'' a následně vybereme blok ''Odeslat e-mail'' a vyhledáme třetí welcome e-mail, který byl určený pro tuto automatizaci.

V tuto chvíli máme všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora.

Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Tento kroku musíte udělat v každém kroku automatizace, ve kterém dochází k odeslání jakéhokoliv e-mailu. V našem případě se jedná tři fáze – welcome 1, 2 a 3.

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.

 

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tady pro Vás!

 

Váš Mail Komplet 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Příprava e-mailové šablony v MJML - 2. díl – Responzivní e-maily snadno a rychle

    Nejste zdatní v HTML kódování, ale zároveň byste raději rozesílali e-maily v HTML kódu? V tomto díle zjistíte, jak je snadné vytvořit kódovanou šablonu takřka bez jakýchkoliv znalostí o HTML kódování.

  • Vytváříme HTML šablonu - 1. díl – Úvod a příprava

    Nevíte, jak si sami připravit krásnou e-mailovou šablonu? Neumíte kódovat v HTML jazyce? Právě pro Vás jsme připravili tento návod, který je zaměřený na základní tvorbu šablony.

  • Webhooks aneb zahákněte si všechny Vaše akce

    Webhooks, co to je a k čemu se Vám bude hodit? Webhooky se hodí mít, pokud chcete, aby Vám z Mail Kompletu bylo posíláno oznámení na Vaši URL adresu hned, jakmile dojde k nějaké akci, kterou v rámci Mail Kompletu chcete sledovat.

  • Jak na kódování HTML e-mailů

    Jak vytvořit HTML šablonu pro e-mail, tak, aby byla čitelná v co největším počtu e-mailových klientů?

  • Věčné téma – jak zamezit tomu, aby e-maily nekončily v nevyžádané poště?

    Odpověď na tuto otázku Vás asi překvapí, ale přesný recept neexistuje. Antispamové filtry poskytovatelů e-mailových schránek se stále vyvíjí, stejně jako celý online svět. Stejně tak jako se stále více řeší bezpečné doručení e-mailu do schránky příjemce.

  • Segmentace

    Možná si pamatujete na minulý článek, ve kterém jsme řešili téma týkající se kvalitní databáze ve spojitosti se zákonem EU o ochraně osobních údajů. Pokud Vám tento článek utekl, tak se k němu můžete vrátit zde. Dnes si totiž toto téma ještě trochu rozšíříme. Podíváme se na problematiku segmentací.

Zpět
nahoru