Všechny články

Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

A jsme u konce. Toto je náš poslední díl k automatizacím. Pokud jste nečetli naše předchozí články a návody, tak nezoufejte. Všechny najdete v našem blogu na webu Mail Komplet.

Automatizace 10. díl | Welcome kampaně

Teď se ale pustíme do naší poslední automatizace – Welcome kampaně. A hned na úvod začneme otázečkou. Máte e-shop nebo webové stránky? Pokud ano, máte zde umístěný sběrný formulář nebo pop up okno, díky kterým získáváte nové kontakty? Taky ano? Skvělé! Welcome kampaně jsou skvělý první krok, jak navázat kontakt s Vašimi novými zákazníky. Oslovte zákazníka přímo pomocí e-mailové kampaně. Hned po tom, co se přihlásí přes Váš sběrný formulář jim zašlete welcome kampaň a přivítáte je tak do světa Vašeho e-shopu/webu.

Nastavení automatizací | Welcome kampaně

Vytvoříte si novou automatizaci. Název je čistě na Vás. Může to být třeba ''Welcome kampaň''. Jako spouštěč si vyberete ''Byl přihlášen e-mail do seznamu příjemců přes API/přihlašovací formulář''. Potom vyberete ten Seznam příjemců, do kterého se Vám ukládají kontakty ze sběrného formuláře. Celé nastavení je v tuto chvíli hotové a bude vypadat následovně:

Po vytvoření této automatizace se Vám ukáže obrazovka, do které budete zadávat jednotlivé podmínkové bloky. Jako první podmínkový blok vybereme zpoždění automatizace. Klikněte tedy na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností okno s názvem ''Počkat'' a nastavte zpoždění bloku. Časový interval si můžete vybrat jaký chcete. Pro náš příklad nastavíme ''Počkat deset minut''. Vše uložíme a budeme pokračovat dál.

V další části budeme chtít nastavit odeslání e-mailu. Klikněte na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň, kterou jste si předpřipravili pro účel této automatizace. Pokud plánujete mít více po sobě jdoucích Welcome kampaní, budeme následně pokračovat opět s podmínkovým blokem pro zpoždění automatizace. Kdy tentokrát nastavíme zpoždění ''Počkat jeden den''.

V dalším kroku budeme chtít odeslat druhý welcome e-mail. Postup bude stejný, jako v přechozím kroku. Klikněte na tlačítko plus a vyberete z nabízených možností ''Odeslat e-mail''. V pravém horním rohu si vyhledáte Vaši kampaň. V našem případě máme i třetí, poslední, welcome kampaň. Proto budeme opět pokračovat s blokem pro zpoždění automatizace. Tentokrát nastavíme ''Počkat dva dny'' a následně vybereme blok ''Odeslat e-mail'' a vyhledáme třetí welcome e-mail, který byl určený pro tuto automatizaci.

V tuto chvíli máme všechno hotové a celá automatizace je připravena ke spuštění. Pokud byste si automatizaci chtěli ještě před ostrým spuštěním otestovat, můžete k tomu využít funkci operátora.

Do pole e-mail operátora zadáte Vaši e-mailovou adresu. Tento kroku musíte udělat v každém kroku automatizace, ve kterém dochází k odeslání jakéhokoliv e-mailu. V našem případě se jedná tři fáze – welcome 1, 2 a 3.

Následně vše uložíte a opustíte nastavení automatizace. Potom stačí spustit automatizaci. Od této chvíle je automatizace aktivní, ale e-maily budou chodit jenom Vám, na Váš zadaný e-mail. Jakmile je automatizace z Vaší strany otestována, můžete funkci operátora vypnout – přepnete na příjemce. Opět vše uložíme a spustíme automatizaci, která odteď půjde na všechny, kteří splňují podmínky automatizace.

 

Doufáme, že se Vám článek líbil a pokud budete mít jakékoliv otázky, tak neváhejte a napište nám. Jsme tady pro Vás!

 

Váš Mail Komplet 

Sdílejte tento článek:

Okomentujte tento článek

Nejnovější články

  • Jak používat proměnné založené na podmínce?

    Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

  • Jak používat základní proměnné v kampaních?

    Díky proměnným můžete Váš newsletter personalizovat a vytvořit jeho obsah na míru přímo pro konkrétního zákazníka. Základem je, mít všechna data o zákazníkovi uložená v seznamech příjemců.

  • Automatizace 9. díl | VIP kampaň podle počtu objednávek

    Chtěli byste ukázat svým zákazníkům, že Vám na nich záleží, ale docházejí Vám nápady, jakým způsobem je oslovit? Zkuste si nastavit jednoduchou automatizaci, která se bude odvíjet podle aktivity uživatelů na Vašem e-shopu.

  • Kvalitní databáze versus GDPR

    Nedávno GDPR ''oslavilo'' tříleté výročí v oblasti nakládání s osobními údaji. 25. května 2018 přišlo GDPR na scénu, a to zasáhlo nespočet odvětví, do nichž řadíme i e-mail marketing. Jak se na tento zákon Evropské unie a komplexní změny v oblasti ochrany osobních údajů díváte zpětně?

  • Automatizace 8. díl | Reaktivační kampaň

    Máte ve svých seznamech spoustu kontaktů, u kterých jste v posledních dnech/měsících nezaznamenali žádnou aktivitu? Připravte si pro tuto skupinu zákazníků reaktivační kampaň a pokuste se je znovu zaujmout.

Zpět
nahoru