Jak se měří míra prokliku

Účelem míry prokliku je ukázat, jak je vaše kampaň úspěšná a kolik lidí kliklo na alespoň jeden odkaz. Míra prokliku však není vyjádřena absolutním číslem, ale poměrem. Systém Mail Komplet měří míru prokliku (click rate) dle následujícího vzorce:

Počet unikátních příjemců, kteří klikli
-------------------------------------------------------------------
Počet příjemců 
 
Je tedy jedno, zda příjemce klikne jednou nebo vícekrát a je jedno, zda klikne na jeden nebo více odkazů. Do míry prokliku se započte jeho první proklik na jakýkoliv odkaz.

Proč míra prokliku

Míra prokliku je zavedena proto, abyste ji mohli použít pro srovnání úspěšnosti různých kampaní, které mají různé počty příjemců. Prakticky převádí počet unikátních příjemců, kteří klikli, z absolutních čísel na relativní veličinu.
 
Ukázka dostupné statistiky realizované kampaně

Násobný proklik příjemce míru prokliku neovlivní

Jeden příjemce může v e-mailu kliknout vícekrát. Buď klikne na více odkazů anebo se k e-mailu několikrát vrátí a klikne pak několikanásobně na stejný odkaz. Takový násobný proklik však míru prokliku neovlivní, započítává se totiž vždy pouze první proklik na každého příjemce.

Násobné prokliky se zaznamenávají

To, že se pro míru prokliku počítá pouze s prvním proklikem příjemce však neznamená, že by systém Mail Komplet ostatní prokliky nezaznamenával. Právě naopak. Veškeré prokliky jsou systémem Mail Komplet zaznamenávány a je možné je sledovat v reportech. Hodí se totiž pro další vyhodnocování. 
 
Můžete sledovat na který odkaz příjemci klikali a to jak z unikátního pohledu (je započítán pouze jeden proklik na každého příjemce), tak z neunikátního (je započítán každý klik každého příjemce).

URL adresa a pozice odkazu

Prokliky na odkazy můžete sledovat dle URL adresy nebo dle pozice. V případě sledování dle URL adresy se sloučí prokliky z více odkazů se stejnou URL adresou do jedné položky přehledu. Tento přehled použijete v případě, kdy chcete zjistit, co (jaký odkaz/obsah) příjemce nejvíce zaujalo a na co tak nejčastěji příjemci klikali.
 
V případě sledování dle pozice se prokliky na odkazy se stejnou URL adresou neslučují. Hlavním identifikátorem odkazu v přehledu pak není URL adresa, ale číslo pozice odkazu. Tento přehled použijete v případě, kdy chcete zjistit, na jaké pozici se vybranému odkazu nejvíce dařilo a na který příjemci nejvíce klikali. Běžně to bývají odkazy na začátku e-mailu, ale mohou to být klidně i odkazy uprostřed e-mailu podpořené obrázkem a vhodným textem s výzvou k akci.

Nenašli jste, co jste hledali?

Nenašli jste, co jste hledali v našem výukovém centru ani v našich videonápovědách?
Pokud potřebujete více pomoci, napište nám na e-mail nebo zavolejte na 517 070 000.

Zpět
nahoru